Változik a Budapest-Bamako útvonala
Az egyre feszültebb Mali biztonsági helyzet miatt változik a Budapest-Bamako útvonala.
A Mali északi részét uraló Al-Qaida milicisták és a meggyengült mali kormány közti feszültség miatt a futam idén elkerüli a Mali Köztársaságot. A rally eredetileg három napot töltött volna Maliban és a befutó a fővárosban, Bamakoban lett volna február 8-án.
„Reménykedtünk, hogy az Afrikai Unió intervenciója segít megoldani a problémát és januárra rendeződik a helyzet, de sajnos erre még várni kell „ – nyilatkozta Szabó Gál András, a futam alapítója. A szervezők kevés esélyt látnak arra, hogy januárig béke legyen Maliban. „Gyorsan kellett döntenünk, hiszen a szervezés és az engedélyek beszerzése hónapokba is telhet, ha eltereljük a futamot” – mondta a Villám Géza néven is ismert egykori rádiós.
Az új útvonal az eredeti néhány kemény offroad mauritán szakasz után Szenegálba viszi a mezőnyt. Szenegált szinte szavannás földutakon két és fél nap alatt kell átszelni. Innen Bissau-Guinea poros, salakos útjai várnak a mezőnyre. A verseny február 9-én ér véget Bissau városában.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ez lesz a második alkalom, hogy nem Bamakoban ér véget a rally. „Bissau turisztikai szempontból izgalmasabb, mint Bamako és autó eladásokat illetően pedig sokkal gazdaságosabb is” – közölte Villám Géza. A volt portugál gyarmaton 20-30%-kal jobban adták el tavaly az indulók autóikat, mint Bamakoban két éve. Bevett gyakorlat a Budapest-Bamakon, hogy a résztvevők járműveiket a célban eladják.
A 8682 kilométeres távra 16 napjuk van a versenyzőknek. Napi 542 kilométeres átlag kemény kihívást jelent mind a túra, mind a verseny kategóriában indulóknak. A versenyben 45 csapat áll rajthoz, míg túrában 120 legénység teszi próbára magát.
A futam történetében először, este rajtol a mezőny és már Magyarországon és Szlovéniában is lesznek offroad éjszakai tájékozódási feladatok. Afrikában a hivatalos verseny szakasz 80%-ka, azaz közel 4500 kilométernyi táv zajlik majd porban, homokban, köveken, sziklákon, vízben, sárban. A 2013-as pályát a háromszoros magyar Bamako bajnok, Nagy Miklós és a futam alapítója Villám Géza közösen szerkesztik. A pálya kijelölése már megkezdődött.
Az új útvonal:
1 |
Jan 25 |
Budapest – Velence |
720 km |
2 |
Jan 26,27,28 |
Velence-Tinerhir (SUPER MARATHON 3 DAYS) |
2903 km |
3 |
Jan 29 |
Tinerhir-Zagora |
340 km |
3 |
Jan 30 |
Zagora-Tafraoute |
500 km |
4 |
Jan 31 |
Tafraout-Smara |
531 km |
5 |
Feb 1 |
Smara-Dakhla |
761 km |
6 |
Feb 2 |
Dakhla-Boulanoar (Mauritania) |
426 km |
7 |
Feb 3 |
Boulanoar-Chinguetti Boulanoar-B2 Beach (Touring) |
560 km 250 km |
8 |
Feb 4 |
Chinguetti-Tidjikja B2 Beach-Nouakchott (Touring) |
460 km 125 km |
9 |
Feb 5 |
Tidjikja-Podor (Senegal) Nouakchott-Podor (Senegal) |
540km 284km |
10 |
Feb 6 |
Podor-Mamari |
350 km |
11 |
Feb 7 |
Mamari-Kedougou |
403 km |
12 |
Feb 8 |
Kedougou-Sonaco |
358 km |
13 |
Feb 9 |
Sonaco-Bissau |
140 km |
|
|
|
|
14 ETAP-Stages |
16 NAP/DAYS |
TOTAL |
8682 km
Átlag:542 km /nap Avarage:542km per day |