Hírek

Változik a Budapest-Bamako útvonala

altAz egyre feszültebb Mali biztonsági helyzet miatt változik a Budapest-Bamako útvonala.

 

A Mali északi részét uraló Al-Qaida milicisták és a meggyengült mali kormány közti feszültség miatt a futam idén elkerüli a Mali Köztársaságot. A rally eredetileg három napot töltött volna Maliban és a befutó a fővárosban, Bamakoban lett volna február 8-án.

 “Reménykedtünk, hogy az Afrikai Unió intervenciója segít megoldani a problémát és januárra rendeződik a helyzet, de sajnos erre még várni kell “ – nyilatkozta Szabó Gál András, a futam alapítója. A szervezők kevés esélyt látnak arra, hogy januárig béke legyen Maliban. „Gyorsan kellett döntenünk, hiszen a szervezés és az engedélyek beszerzése hónapokba is telhet, ha eltereljük a futamot” – mondta a Villám Géza néven is ismert egykori rádiós.

Az új útvonal az eredeti néhány kemény offroad mauritán szakasz után Szenegálba viszi a mezőnyt. Szenegált szinte szavannás földutakon két és fél nap alatt kell átszelni. Innen Bissau-Guinea poros, salakos útjai várnak a mezőnyre. A verseny február 9-én ér véget Bissau városában.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ez lesz a második alkalom, hogy nem Bamakoban ér véget a rally. “Bissau turisztikai szempontból izgalmasabb, mint Bamako és autó eladásokat illetően pedig sokkal gazdaságosabb is” – közölte Villám Géza. A volt portugál gyarmaton 20-30%-kal jobban adták el tavaly az indulók autóikat, mint Bamakoban két éve. Bevett gyakorlat a Budapest-Bamakon, hogy a résztvevők járműveiket a célban eladják.

A 8682 kilométeres távra 16 napjuk van a versenyzőknek. Napi 542 kilométeres átlag kemény kihívást jelent mind a túra, mind a verseny kategóriában indulóknak. A versenyben 45 csapat áll rajthoz, míg túrában 120 legénység teszi próbára magát.

A futam történetében először, este rajtol a mezőny és már Magyarországon és Szlovéniában is lesznek offroad éjszakai tájékozódási feladatok. Afrikában a hivatalos verseny szakasz 80%-ka, azaz közel 4500 kilométernyi táv zajlik majd porban, homokban, köveken, sziklákon, vízben, sárban. A 2013-as pályát a háromszoros magyar Bamako bajnok, Nagy Miklós és a futam alapítója Villám Géza közösen szerkesztik. A pálya kijelölése már megkezdődött.

Az új útvonal:

1

Jan 25

Budapest – Velence

720 km

2

Jan 26,27,28

Velence-Tinerhir (SUPER MARATHON 3 DAYS)

2903 km

3

Jan 29

Tinerhir-Zagora

340 km

3

Jan 30

Zagora-Tafraoute

500 km

4

Jan 31

Tafraout-Smara

531 km

5

Feb 1

Smara-Dakhla

761 km

6

Feb 2

Dakhla-Boulanoar (Mauritania)

426 km

7

Feb 3

Boulanoar-Chinguetti

Boulanoar-B2 Beach (Touring)

560 km

250 km

8

Feb 4

Chinguetti-Tidjikja

B2 Beach-Nouakchott (Touring)

460 km

125 km

9

Feb 5

Tidjikja-Podor (Senegal)

Nouakchott-Podor (Senegal)

540km

284km

10

Feb 6

Podor-Mamari

350 km

11

Feb 7

Mamari-Kedougou

403 km

12

Feb 8

Kedougou-Sonaco

358 km

13

Feb 9

Sonaco-Bissau

140 km

 

 

 

 

14 ETAP-Stages

16 NAP/DAYS

TOTAL

8682 km

 

Átlag:542 km /nap

Avarage:542kmper day

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük