EseményekKiemeltMotoros túra

Tragédiába torkollott az olasz meló – A WIMA Italia tagjaival motoroztunk – VIDEÓVAL!

Néhány hete az interneten keresett meg a WIMA Italia elnöke, hogy Magyarországon keresztül utaznak 10 motorkerékpárral a romániai nemzetközi WIMA találkozóra, és segítsünk nekik az útvonalban, szálláskeresésben, és egy közös fotó is jó buli lenne. És mi segítettünk. Még jó.

Rengeteg üzeneteváltás előzte meg a WhatsUp-on az élő találkozást, és persze azt is megkérdeztem Rosariától, hogy hogy talált meg éppen engem. Legyezgette a büszkeségem, amit mondott: beírta a Google-ba, hogy magyar motoros nők, és két oldalt dobott fel neki, a Csajokamotoron.hu-t és a Motoress-en lévő cikket a csajokamotoron.hu-ról. Tehát nem volt hiábavaló a 18 évnyi online marketing és SEO (már ha valaki érti, mire gondolok).

Az elképzelésük az volt, hogy 16-án elindulnak Udinéből, ugyanis ott alakult meg a 10 fős csapatuk az Olaszország minden tájáról érkező csajokból. (Egyébként 1800 tagjuk van összesen.) Első éjszaka Lendván szálltak meg és innen indultak tovább Magyarországra augusztus 17-én.

Nem akartak autópályán menni és mindenképp szerették volna megnézni a Balatont és Budapestet is, ezért egy siófoki étterembe terveztük a találkozót 12:00-13:00 óra között, ugyanis mindenki távolabbról érkezett, egy óra rugalmasságot engedtünk magunknak.

Az olasz meló - motorozás a WIMA Italia tagjaival

Egyébként szükség is volt rá, mert az augusztus 20-i hosszú hétvége miatt mindenki ezen a napon indult el a Balatonra. Először úgy gondoltam, hogy minek vegyek pályamatricát arra a 90 km-re, ha visszafele úgysem arra jövünk, később a dugó miatt elnéztem az érdi benzinkutat, ahol Orsival kellett olna találkoznunk, így fenn maradtam a pályán. A következő kútnál utolért és mindketten vettünk matricát.

Az egész út a XVI. kerületből Siófokig így is 2,5 óra volt motorral, úgy hogy szinte végig a sorok között motoroztunk. Meg is fogadtam – megint – hogy nem megyek többet hosszú hétvégén sehova, de ez speciális alkalom volt.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ebéd Siófokon

Siófokon már ott vártak minket a nyugati végekről érkező csajok, Stefi, Móni és Klári. Az olaszoktól csak egy üzenetünk volt korábbról, hogy Fonyódon kávéznak, nemsokára jönnek.

Végül nem késtek sokat, kivéve az a tagjuk, aki fél órával utánuk érkezett. Állítólag nem hajlandó a megengedett sebességet átlépni, ezért mindig lemarad, a többiek meg nem váják meg csak a következő találkozási ponton.

Az olasz meló - motorozás a WIMA Italia tagjaival

Már első látásra nagyon szimpatikusak voltak. Hozták az olaszos temperamentumot, vidáman, hangosan üdvözöltek minket. Olaszul és anglul beszélgettünk velük, mert Orsi nagyon jól beszél olaszul, én meg elboldogulok angolul, és olaszul is majdnem mindent megértek. A többiek – a németes szekció – ezúttal arra az információra volt utalva, amit időnként lefordítottunk.

Az olasz meló - motorozás a WIMA Italia tagjaival
Mikor Rosaria írta, hogy a zászlóinkkal kéne egy közös fotó, akkor meglestük Facebookon,hogy nekik milyen a zászlójuk, hogy csináltassunk egy hasonlót. Azokon a képeken még az olasz zászló közepén a WIMA logó volt, így jó ötletnek tűnt hasonlót csináltatni. Erre nem másik zászlót hoztak?

A finom ebéd közben kölcsönösen megajándékoztuk egymás. Tőlünk motoros karkötőket kaptak, ami nagyon teszett nekik, mi pedig WIMA Italia és Donne Special – ez Rosaria eredeti motoros csapata – matricákat és felvarrót. Ezután sikeresen meggyőztük őket, hogy ha még Budapesten is körbe akarunk motorozni, akkor jobb lenne autópályán menni tovább. Még mindig dugót írt a Waze mindenfelé, és volt az olasz csajok között olyan, aki kifejezetten nem lelkesedett az ötletért, hogy a kanyargós 811-es úton menjünk.

Végül az eredetileg tervezett városnézős motorozást is lerövidítettem, mikor beértünk a városba és rájöttem, hogy esélytelen a 15 fős motoros konvojt lámpától-lámpáig egyben tartani. Viszont mókás volt, hogy az olasz csajok úgy motoroztak a városban, mintha felvonuláson lennének, kurjongattak, dudáltak a járókelőknek. Aztán kurjongattak és dudáltak nekem, hogy a csapat vége lemaradt a kereszteződésnél, én meg próbáltam kitalálni, hogy mikor mi van.

A „városnézés”

Végül a Petőfi hídon átkelve Pestre a körút és az Andrássy út érintésével egyenesen a Hősök terére mentünk. Arra már a héten korábban rájöttem, hogy a rakpartok és a hidak is le vannak zárva a tüzijáték miatt, így a betervezett legszebb útvonalak – Erzsébet-híd, Alagút, Lánchíd, Margit híd – kimaradtak sajnos.

Nem baj, a Hősök terén elkészült a várva-várt közös fotó egy híres „monumenttel”, bár a Gábriel szobor is fel van állványozva, így maradtak a királyok. Még megmutattuk nekik a tavat és a Vajdahunyad várat és elmondtuk, hogy itt van még az állatkert meg a Széchenyi fürdő is, de ott most is egy kilométeres sorban várják a turisták, hogy bejuthassanak. „Sajnos”, ha jobban meg akarják nézni a várost, újra vissza kell jönniük.

Az olasz meló - motorozás a WIMA Italia tagjaival

A Hősök terén elbúcsúztunk Mónitól, Orsitól és Stefitől, akik innen haza indultak. Indultam volna én is, mert már fél 6 volt, de Klári megkért, hogy kísérjem el őket a következő találkáig a Nagybani piachoz, ahol egy másik Orsi várta a csapatot. Ő intézte ugyanis az esti szállást Kiskunfélegyházán és véletlenül ő is olaszos.

Én a benzinkútnál elbúcsúztam tőlük, jó utat kívántam, és meghagytam a csajoknak, hogy etessék-itassák meg őket este, hogy megtudják, milyen a magyar virtus. Persze ezt mondani sem kellett, este sorban kaptuk a képeket a messenger csoportban, hogy milyen jó hangulatban telt az este, mindenki-mindenkit bejelölt barátnak Facebookon, majd reggel Orsi elindította őket Arad irányába.

***

Hétfő éjjel, augusztus 19-én érkezett a rossz hír, hogy az egyik olasz lány motorbalesetet szenvedett és meghalt a találkozótól 2 órányi távolságra, Lupșában. Mindannyiunkat sokkolt a hír, hiszen Nadia volt a legcukibb, vidám, életrevaló. Bár volt, aki számonkérte rajtam, hogy hogy írhatom egy 56 éves nőre, hogy lány, de Nadjára illik ez a szó… egyébként megtudtuk, hogy tanítónéni volt és egy rockbandában énekelt és van egy 25 éves fia. Mindössze 4 éve motorozott és karácsonykor vette át a vadiúj Triumph Tridentet.

A baleset körülményeiről sajnos semmit nem tudunk, de úgy tűnik, más nem sérült meg. A balesetben csak ő és egy román személyautó vett részt, az autó sofőrje 64 éves, a román hírek szerint, de ez sem biztos, hiszen Nadjára azt írták, hogy 68 éves volt. Viszont a romániai hírportál szerint emberölés miatt folytatnak nyomozást a rendőrök, amiből én arra következtetek, hogy nem Nadia volt a hibás. Ez persze már semmit nem számít…

Nadia, mindanniunk nevében mondhatom, hogy örülök, hogy megismerhettünk. Jó lett volna még együtt motorozni később. Nagyon szomorú vagyok, mert ilyesminek nem szabadna megtörténnie, nem ezért motorozunk.

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük