Titánok harca: Honda VFR1200XD versus VFR1200X Crosstourer
Ha a nyomorék ájfonokba már tudtak giroszkópot tenni, talán beleférne ezekbe is, hogy bizonyos döntési szög alatt ne önállóskodjon. A üzemanyag takarékos D módban elég korán felvált mindenhol, az S már sportosabb, és természetesen magunk is váltogathatunk a + – gombokkal – bár szokni kell ezt a gombos váltogatást is, de már ott végre magam adagolom a lóerőket.
A dupla-kuplung fedele egy kicsit kilóg, borulásnál gyanús, hogy az a fele fog legelőször leérni és ledarálni magáról. Azok viszont, akik nem tudnak, vagy nem akarnak valami miatt sebességbe tenni egy motort (sérülés, betegség, stb.), azoknak ez az automata váltós dolog csak jó lesz, hál istennek nem vagyunk egyformák és a választás lehetősége adott.
Még több kép a galériában a Honda VFR 1200 X Crosstourerről
Az automata váltó nyújtotta plusz előny, hogy amikor manuál sebességváltás közben kényszerítenek vészfékezésre, a szerkezet önállóan elkezd visszaváltogatni, ami viszont nekem nagyon tetszett, mert nem kezd el rángatódzni a motor, ugyanis nincs kuplung, amire reflexből rányúl egy kuplungkarrara szocializálódott. Szóval ezt a fajta hondás gondoskodást én nagyon tisztelem.
A futóművek nagyon rendben vannak, állítható elöl-hátul, a gyári beállítással nekem a hátulja szokásosan kicsit kemény, de utassal már teljesen komfortos. Menet közben bizony lábra fűtenek, és ez városban igen izzasztóan hat, ez annyira nem volt komfortos nyáron, de ősszel és hűvösebb téli reggeleken biztosan kellemes. A túraendúrósok meg várhatóan nem csak +30 fokban fognak motorozni, tehát végül is akár még lehet logika is abban, hogy pont lábra vezetik a hőt.
A fékek első osztályúak nekem abszolúte kellemes élményem volt velük, egyenletesen erősek, mindkét vason, amennyire tapostam, annyira satuztak elöl-hátul, egyenletesen, ezek nagyon el vannak találva rajtuk.
Utassal a motor menetteljesítménye nem igazán változik, különösebben nem érzi meg hányan ülnek rajta. A súlypontja szerintem ekkor popsi magasságba kúszik, de még mindig nagyon kényelmesen navigálható. Felnőtt, fájós térdű utas is kényelmesen utazik, masszív kapaszkodókba tud kapaszkodni, és kellemes ringatódzásról számoltak be. Amin úgy elücsörögnének még egy darabig és mehetünk még, ha úgy gondolom.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Mindkét vas túrázásra szerintem első osztályú, főként feldobozolva, mert a gyári dobozok elég jó nagyok. Bármiféle betonra és aszfaltra, egy kicsi földutas kavirnyálásra, szántóföldeken eltévedésre kényelmesen alkalmas utassal együtt is.
Szociális vonatkozásaik
mindenütt megnéznek vele, mindenütt dicsérgetik, hogy mekkora van neked. Tekintélyes, főnökös megjelenésű guriga, erőteljes presztízsnövekedés tapasztalható a velük való megjelenés közben. Mivel kényelmesnek is tűnik a hátulja – és az is, – mindig lesz, aki ücsörögjön mögötted, ha túrázni mennél. Majd tépnek sorszámot az utasok, hát ennyi.
Melyiket választanám? Hát a nem automatát. Egyrészt mert kisebb súlyú, másrészt mert én jobban szeretek váltani.