fbpx

Ladies Trophy PannóniaRing

ladies trophy 2013  3 01Rekkenő hőségben rendezték meg július 22-23-án a Michael Fiala Motorsports által szervezett Ladies Trophy harmadik fordulóját a Pannónia-ringen. Három magyar lány is részt vett a két napos rendezvényen, és nagyon szép eredményeket értek el.

Hány lány indult a versenyen?

Ancsy: 14 lány adta be a nevezését a két napra, a versenyen 12-en álltunk rajthoz.

Milyen kategóriákban voltak indulók és milyen motorokkal?

Ancsy: SSP 600 és SST 1000 kategóriák voltak. Volt mindenféle motor, túra, sport-túra és verseny motorok is, többségében persze inkább verseny motorok. Mi, a magyar csajok, Sári Katalin 1000-es ZX10-es Kawasaki-val, Szamosi Petra Honda CBR 600 RR-el indult el, jómagam pedig Suzuki GSX-R 600-zal.

Hogy éreztétek magatokat a versenyen?

Gemi: A verseny, mint mindig, most is izgalmasnak ígérkezett. Én a 7. helyről rajtoltam, sajnos nem úgy, ahogy szoktam, de így is sikerült jól helyezkednem, és az első 2 körben jól mentem. Majd Ancsy leelőzött, próbáltam utána menni, de az utolsó körökben nagyon elfáradtam, így kicsit vissza is vettem a tempóból, de mivel nem tudtam, hogy kik és hányan jönnek mögöttem, így ahogy tőlem telt, húztam a gázt. A dobogóról megint lecsúsztam, de nem voltam szomorú, hisz a 4. hely (ismételten) jó eredménynek számít, és összességében jól éreztem magam.

Kata: Annak ellenére, hogy csak 4-en indultunk SBK kategóriában, és a második helyről rajtolhattam, illetve a versenyen is végig a második helyen motoroztam, úgy éreztem, hogy izgalmas a verseny és végig nagyon élveztem. Valahogy eddig a Pannonia ring nem tartozott a kedvenceim közé, annak ellenére, hogy egy nagyon jó, igazi motoros pálya. Szóval meg is lepődtem, hogy mennyire jól éreztem magam. Ehhez hozzá járult az is, hogy a legutóbbi versenyen a Hungaroringen olyan meleg volt, hogy most ezt a meleget sokkal könnyebben viseltem.

Ancsy: A verseny számomra fenomenálisan jó volt. A 6. rajthelyről indultam, második hatszázasként. Szokásomhoz híven a rajtomat elszúrtam, bár most legalább nem fulladozva indultam el. Nem vagyok egy jó rajtoló. Az elején beragadtam Petra mögé, és bár igazából már az elején előzhettem volna, én megvártam a biztos és tiszta előzést, nem is vagyok túl bátor ezen a téren sajnos. Sok időt elszöszöltem vele, míg végre a saját tempómban tudtam motorozni és addigra egy másik hatszázas motor is meglépett előlem. Próbáltam őket utolérni, végül az egyik lányt utol is értem, és az utolsó kör, utolsó pár kanyarjánál meg is tudtam előzni. Előtte volt egy pár kanyarnál adok-kapok viszony, hol ő elöl, hol én, a lány még próbálkozott, de mivel kanyarokban sokkal jobb voltam, beszúrtam egy lassú balos kanyarban és kigyorsításon már nem hagytam magam megelőzni. Érdekes szituáció volt, mert én azt hittem, a harmadik helyért küzdök vért izzadva szó szerint, miközben a verseny végén kiderült, valójában egy 1000-es Yamaha-t vertem meg az én kis 600-asommal. Szóval dupla öröm volt így dobogóra állni. 600-as kategóriában 3. helyezést értem el. Köszönöm az én drága férjemnek és a családomnak a sok-sok segítséget, nélkülük sehol sem lennék

Hogy telt a két nap motorozás a kánikulában, mennyit motoroztatok?

Gemi: Most jobban viseltem a meleget, mint a Hungaroringen. Sok segítségem volt, a legjobb barátnőm és egy kedves barátom személyében a két napon, így azért nem volt annyira fárasztó. Nem volt időm azzal foglalkozni, hogy milyen meleg van, mert a hangulat mindig jó volt, és ez elterelte az időjárásról a figyelmemet.

Ancsy: Nagyon sokat motoroztam, a nagy meleg ellenére is. Az első nap nagyon rosszul telt el, nagyon meleg is volt, és nem igazán működtem jól együtt a motorommal. Kuplung cserét hajtottunk végre a motoromon, hogy ne fáradjon el visszaváltásoknál hamar a kezem, de nehezen tudtam összeszokni vele. Ezzel sokáig bajlódtunk, de az én csoda férjem mindent megoldott és másnap már jöttek a jobb köridők is, pedig a meleg csak fokozódott.

Mik lettek az eredmények?

Gemi: SSP 600 kategóriában a 4. helyen sikerült célba érnem.

Kata: SST 1000 kategóriában 2. lettem ismételten.

Ancsy: SSP 600 kategóriában a 3. helyezést sikerült megszereznem ismét.

Mikor lesz a következő verseny, és mi a sorozat jelenlegi állása?

Gemi: Az utolsó futam Brno-ban lesz, amit nagyon várok, mert még sosem voltam ott. Sajnos összesített eredményeket nem tudok, de valahol a 4. helyen állok szerintem. Még annyit szeretnék hozzáfűzni a cikkhez, hogy gratulálok Sári Katinak és Ancsy-nak az elért eredményekhez, megint jó kis két nap volt. És szeretném megköszönni Papp Laci segítségét, hogy megtanított jól motorozni.

Kata: Az utolsó verseny, mint ahogy Gemi már mondta, Brno-ban lesz, és én is nagyon várom, mert szintén még én sem motoroztam ott. Eddig minden versenyen második lettem, igy összesítettben is ezen a helyen állok és remélem ezt Brno-ban is megtartom.

Ancsy: Brno-ban lesz az utolsó futama az idei sorozatnak Szeptemberben. A sorozat jelenlegi állásáról nem igen tudok, ki hol áll összetettben, szerintem Kata 2. az 1000-es kategóriában, Petra 3-4. a kategóriájában, én talán a 2-3. lehetek 600-ban. Év végén megtudjuk biztosan.

Ancsy, neked milyen volt két gyerekkel, kánikulában versenyezni, mennyire jelent ez plusz stresszt neked?

Ancsy: Mivel a férjem mindig minden versenyemen ott van és szerel nekem, tankol, gyerekre felügyel, főz, stb, nem okoz gondot és különösebb stresszt sem a motorozás. A meleg azért eléggé zavart, de megoldottuk rengeteg ivással. Gyakorlatilag egy kör után már vattát nyeltem, de muszáj volt kibírni. Amikor második kisfiúnk megszületett, féltem, hogy fogok tudni a motorozásra koncentrálni és kizárni minden egyebet körülöttem, de úgy néz ki, egész jól megy. Persze ez nagyban köszönhető a páromnak! Nagyon fontos, hogy jól összeszervezzük, ha lemegyünk motorozni és persze sok türelem, megértés kell egymáshoz. Az évek során volt már sok „irigyünk” emiatt, hogy mi jól működő család vagyunk, viszonylag jól is motorozunk amatőr szinten két gyerek mellett is, és mindig kitartottunk és ki is fogunk tartani a családunkért. A köridőim is egyre javulnak, párom is folyamatosan gyorsul, úgyhogy jó úton haladunk.

Ancsy, olvastam, hogy a verseny előtt két nappal motoros túrán vettél részt. Miért szervezted, kiket hívtál meg?

A motoros klubom néhány tagja már régóta szekált, kellene egy olyan jó túrát szervezni, mint amelyeken évekkel ezelőtt sokszor voltunk már együtt. Nekem is volt kedvem hozzá, így feldobtam az ötletet a közösségi oldalra és rá pár hétre már indultunk is a Balcsira.

Mi volt az útvonal, milyen tempóval mentetek?

Érd felöl indultunk el a régi 7-esen egészen le Siófokig. Óriási dugó volt, de motorokkal gyorsan letudtuk az autókat és délben már pancsoltunk a Balcsiban. Persze apa hozta utánam a családot is autóval, nagyon rendes volt tőle! Névnapi ajándékként azt kaptam, hogy visszahelyezte forgalomba a régi motoromat és mehettem motorozni utcán, ahol már 3 éve nem közlekedtem. Szuper volt! Ezúton is köszönöm neki.

Hányan voltatok, milyen motorokkal?

Közel 30 fő jött össze, egy nagyon jó motoros társasággal voltunk együtt, a nagyrobogótól kezdve a túra, sport gépeken át a chopper-ig, volt mindenféle vas a túrán. Jó volt, ahogy volt az egész!

Mit csináltatok, mik a tapasztalatok?

Igazából a túra arról szólt, hogy lemotoroztunk a Balcsira, fürödtünk, nagyokat beszélgettünk, ettünk, ittunk és estefelé jöttünk vissza motorral Pestre.

Van-e még kedved szervezni hasonlót, lesz-e még ilyen?

Hogy ne lenne, persze! Már meg is van a következő időpont, Augusztus 24-én indulunk Velencére fürödni, ha jó lesz az idő, ugyanúgy az Érd-i Tesco-nal lesz a gyülekező reggel fél 10-től, és 10-kor indulunk a régi 7-esen. Mindenkit szeretettel látunk, akinek van kedve velünk jönni!

ladies trophy 2013  3 02ladies trophy 2013  3 03ladies trophy 2013  3 04ladies trophy 2013  3 05ladies trophy 2013  3 06ladies trophy 2013  3 07ladies trophy 2013  3 08ladies trophy 2013  3 09ladies trophy 2013  3 10ladies trophy 2013  3 11ladies trophy 2013  3 12ladies trophy 2013  3 13

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x