Vörös Ördög: Honda VTR 250 2009
Végre itthon is elérhető lett a VTR 250. Japán belpiacokon már találkozhattunk a kis ördöggel, de a Honda gondolt egy nagyot és a válságot is figyelembe véve Európába hozta nekünk.
Gazdaságos motorral, igazi csajos kinézettel, és persze megfelelő dinamikával ellátva a piacra dobta. Az első találkozás előtt csak jót halottam róla, így örömmel mentem a találkozóra. Ránézésre vetekszik a nagyokkal a kinézete. Nem lehet csak úgy figyelmen kívül hagyni és elmenni mellette. A Ducati vonalak látszanak rajta de igazi kis dögös Naked motor.
A kis Honda térhálós acél csővázban hordja a szívét, ehhez elöl 41 mm-es teleszkópok csatlakoznak, hátul pedig egyszerű lengőkar és egy előfeszítésben állítható központi rugóstag. A tengelytáv 1405 mm, szóval nem is olyan mütyür a gép, viszont az ülés mindössze 775 mm-re van a talajtól, amit nagyra értékelnek majd a kezdők, a hölgyek és általában minden kurta lábú motoros.
Műszaki Adatok:
Motor: Folyadékhűtéses, négyütemű, kéthengeres V motor, hengerszög 90 fok. Két felül fekvő vezérműtengely hengerenként négy szeleppel.
Hengerűrtartalom: 250 cm3
Furat x löket: 60 x 44,2 mm
Sűrítési arány: 11:1
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezés 31 mm torokátmérővel
Max. teljesítmény: 30 LE (22 kW) 10500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8500/min-nál
Váltó: Olajfürdős többtárcsás tengelykapcsoló, öt fokozatú váltómű,
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz: Acél térhálós váz
Futómű elöl: Teleszkópvilla 41 mm belsőcső átmérővel, rugóút 117 mm
Futómű hátul: Acél zártszelvény lengővilla, központi rugóstag, állítható rugóelőfeszítéssel, rugóút 125 mm
Villaszög / utánfutás: 64,7 fok / 96 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Fékek elöl: 296 mm átmérőjű szimpla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg
Fékek hátul: 220 mm átmérőjű féktárcsa, egydugattyús féknyereggel
Gumik elöl: 110/70 – 17
Gumik hátul: 140/70-17
Tanktérfogat: 12,4 l (tartalék:2l)
Száraz súly: 161 kg (menetkész tömeg)
Hossz: 2070 mm
Szélesség: 725 mm
Magasság: 1055 mm
Ára: 1 290 000 Ft
Még több kép a galériában!
A súllyal sem kell majd küzdeni, a VTR250 teletankolva is csupán 161 kg-ot nyom a mérlegen. A fékrendszer a szokásos egyszerű, de megbízható összetevőkből áll: elöl 296 mm átmérőjű tárcsából és kétdugattyús nyeregből, hátul 220-as tárcsából és egydugós nyeregből.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A gumik szerencsére nem illúzióromboló virslik, előre 110/70-es, hátra 140/70-es került, és a 17 colos, öntött alufelnik. Zárható kis tároló van az ülés alatt és sisaktartó fülecskét is kapott. Európában piros, fehér és fekete színben árulják a kereskedések.
Ezek a tények, és most a használat után jönnek az észrevételek:
Ami látszott is, hogy az alacsony ülésmagasságával még a 155 cm alacsony nőnek is kényelmes. Keskeny és kicsit előre dőlő ülésével kényelmesen és biztonságosan lehet vele közlekedni a városban. Sajnos hosszabb távon épp ez a kialakítás nem a legpraktikusabb. Hosszú túrán nagyon támasztani kell magunkat, hogy ne a tankon landoljunk.