Szürkét, szürkét vagy szürkét? Legyen inkább a kék Honda Forza 350! – 2023-as teszt
Folyamatos fejtörést okoz, hogy úgy üljek fel, mint egy nagymotorra, a lábamat átvetve az ülés fölött, vagy mint egy robogóra, fenékkel indítva a mozdulatot. Előbbit a lépcsős ülés és a hátsó doboz, utóbbit a kidudorodó üzemanyag tartály nehezíti, így minduntalan lerúgtam a középső dudort, guminyomokat hagyva a cipőm talpával az indomokon.
Az ülés magassága egyébként kényelmes (nekem, a 180 cm-emhez), és mivel az eleje felé keskenyedik, kényelmesen leér a talpam a talajra. Az ülőfelület széles és kényelmes, ahogy a hátsó ülés is az. A hátsó doboz miatt pedig még kényelmesebb az utasnak, hiszen a hátát így kényelmesen megtámaszthatja.
A hatalmas, 45 literes dobozban egyébként – ahogy az ülés alatti tárolóban is – kényelmesen elfér két bukósisak. Tehát összesen 4 sisakot lehet tárolni benne, ami ebben a formában teljesen fölösleges. Talán jobb, ha abból az irányból közelítem meg a tárolási kapacitást, hogy miután felvettem a gyereket a nyári táborban, simán be tudtunk ugrani bevásárolni. A sisakokat nem kellett magunkkal cipelni, miközben vásároltunk, és a megrakott szatyrok elfértek a dobozban és az ülés alatt hazafelé. Szóval tök praktikus ez a robogó motorizált anyukáknak is.
A 330 cm3-es blokk 21,5 kWh-s csúcsteljesítménye tökéletesen alkalmassá teszi, hogy akár az M0-s autóúton ráálljunk a forgalom tempójára, vagy két személlyel túrázzunk vele hétvégén. Mondjuk így nekem nem is sikerült a 3,4 literes átlagfogyasztást elérnem, de azt hiszem, a 3,6 liter/100 km-es fogysztásra sem lehet panasz. Cserébe tényleg jól gyorsul, a 31,5 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték elég erőssé teszi, hogy rugalmasan alkalmazkodhassunk a forgalom elvárásaihoz.
Apróbb ellenérzéseim voltak csak a Forza 350-nel kapcsolatban:
- A hátsó doboz nagyon zörög üresen és megrakva is. (Cserébe viszont egy gombnyomásra nyílik, pár alkalom után már kézre áll a kis gomb a doboz alján.)
- A Forza 350 futóűve nekem keménynek tűnt a városban. A kányúkon és az útegyenetlenségeken keményen pattogott, de az is lehet, hogy a zörgő doboz okozta ezt a benyomást.
- Amikor utast vittem, olyan érzésem volt, mintha a robogó eleje nagyon lekönnyült volna, és ez megnehezítette a kormányzást. A manőverezés lötyögősebb lett, nehéz volt egyenesben tartani a motor elejét az úthibákon.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Összességében azonban hétköznapi használatra tökéletesen megfelel. Leginkább agglomerácóból munkába járósnak tudnám elképzelni: egy kis országút, egy kis város, hazafele bevásárlás és még a gyereket is össze lehet vele szedni, ha csak egy van.
És hogy milyen színt választanék belőle? Nekem teszik ez a kék, de akinek a szürke a kedvenc színe, az bajban lehet a választással.