Szerethető kis darázs: Honda CB500 Hornet 2024 teszt
Novemberben mutatták be a Honda CB500 új, vagy újraöltöztetett verzióját, aki megkapta a Hornet családnevet, ezzel belépett a darázsderekúak közé.
Első ránézésre dögösen csajos, kiegyensúlyozzák egymást az élesebb szögletek és a lekerekített idomok, kellemes rápillantani, és még kellemesebb ráülni. A széles, egyenes kormány könnyű irányíthatóságot tesz lehetővé, még a városi jamben is gond nélkül tudsz szlalomozni a sorok között, a kanyargósabb utakon pedig kifejezetten élvezetes vele menni.
Az üléspozíció egyenes, jól belátod, mi zajlik előtted, és nem terheli sem a derekad, sem a csuklód. Azért nem egy túramotor, párszáz kilométer után már érezni fogod a popód!
A tank kellemesen a lábad közé domborodik, kényelmesen rá lehet fogni, és enyhe bizsergéssel adja tudtodra, hogy minden rendben van a blokk magasságában. A futóművek kicsit pattogósan teszik a dolgukat, egész jól elboldogulnak a macerásabb magyar utakon is, nagyobb kátyúk előtt azonban vigyázz: olyat tud ütni a tank, hogy ha férfi lettem volna, több generációtól búcsúzok el… így szerencsére megúsztam egy-két diszkrét k*vaanyázással, és hamar megtanultam, hogy a rossz minőségű utakon praktikus egy centit hátrébb csusszanni az ülésen, vagy picit kiemelkedni a fekvőrendőröknél.
Kistermetűeknek is bátran ajánlom, hiszen a 785 mm-es ülésmagassággal kényelmesen leér mindkét telitalp, 188 kilós tömegét a parkolóban sem túl nagy kihívás tologatni. Menet közben ennyinek sem érződik, alig tűnt nehezebbnek mint a saját, 140 kilós motorom.
Utassal nem teszteltem, de hátul van rajta két kapaszkodó kifejezetten a hátsóülés-kalandoroknak, amit ránézésre kényelmes és praktikus megoldásnak tippelek.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Blokk, hang, menetdinamika
Indításkor lágyan duruzsol a füledbe, súgja, hogy induljunk már! Később sem kiabál, gyakorlatilag 60 fölött már a menetszél majdnem teljesen elnyomja a motort, hangereje 73 és 77 decibel között mozog.
Hivatalosan 471 köbcentis, soros motorblokkja A2 kategóriával is vezethető, kezdőként sem kell azt érezned, hogy túl kicsi a motor és lemaradnál a nagyobbak között. Barátságos járgány, de tudja szedni a kerekeit ha kell. Nem egy erőgép, de városi ingázásra, kisebb-nagyobb túrákra szerintem majdnem tökéletes.
Bár csupasz, és első ránézésre semmi szélvédelme, nekem nagyjából 120-130 km/óráig teljesen kényelmesnek bizonyult, utána is inkább csak kellemetlen, mint zavaró a menetszél. Ennek ellenére biztos, hogy a plexivel ellátott verziót kérném, ha vennék egyet, mert Gyilkos Darázsként átlagon felüli mennyiségű bogarat volt képes az arcomba dobálni. Rögtön közel álltak a szívemhez az „átlagos motoros 34 bogárfajt ismer fel… ízről” jellegű viccek. 180 centi feletti tesztelőknél láttam panaszkodást, hogy olyan 110 km/óra felett már nagyon kényelmetlen tud lenni, szóval plusz egy pont az alacsonyabb motorosoknak.
Megállj, darázs!
Elöl duplatárcsás, kétdugattyús Nissin, hátul egydugattyús fék, az elmaradhatatlan ABS és a kiemelkedő felfüggesztés gondoskodik a menet-és megállásbiztonságról. Soha, egy pillanatig nem aggódtam azon, hogy egy-egy necces helyzetben meg tud-e állni időben.
Soros, kéthengeres motorja lendületes, de nem agresszív, nem ugrál, nem akar kerékre állni akkor sem, ha elbambulsz, és hirtelen rántod meg a gázt, amikor zöldre vált a lámpa. A gázkar és a váltó is a kezdők nagy barátja, pontos, sima, egyenletesen gyorsul, jól tolerálja azt is, ha egyszer-egyszer mellévált az ember.
Jól beállított lámpája eloszlatja – vagy ahogy a Honda marketingszövege mondja, arrébb tessékeli – a sötétséget, éjszakai krúzolásra is ideális. Csak arra figyelj oda, hogy indulás előtt csekkold, hogy lehet fényszórót kapcsolni, ezen ugyanis újítottak kicsit, és baromi kellemetlen az autópályán 130-nál keresgélni a releváns gombot – merthogy nincs ott, a fénykürtöt kell kifelé pöccinteni, hogy állandósítsa magát. Nagyon logikus és kézreálló megoldás, de csak miután rátaláltál…