Szeret, nem szeret – Honda NC750X 2021 teszt
Az én szememben ez volt a legnagyobb hátrány, ami miatt nem biztos, hogy vennék egy ilyet, max túrázósnak, ha állna mellette egy városi/terepen rohangálós is a garázsban. Akkor viszont mindenféleképpen!
A másik 2 hibája a plexi volt, ami pont a bukósisakra tereli a szelet, és a kormány-ülés kombó. A kormány ugyanis pont csak annyira van rossz szögben, hogy a 172 centimmel épphogy ne egyenesen üljek, hanem enyhén előre dőlve. Ettől egyrészt gyakran megfájdult a hátam, másrészt fájdalmas leégés hozta tudomásomra, hogy pont kilóg a derekam motorozás közben a kabátból…
Ezek a hibák némi beállítással, módosítással egyszerűen orvosolhatók.
Ennyit tehát a motor hátrányairól. Nézzük az előnyeit!
Teljesen beleszerettem…
Először is, mivel egy csajos oldalon vagyunk, fontosak a méretei: az ülésmagasság 800 mm, 30 mm-el alacsonyabb az elődjénél. Viszonylag karcsú az ülés, kényelmesen leér a láb telitalppal, sőt, az én lábam ki sem volt teljesen nyújtva.
A magas „tank” (ami valójában csomagtartó) és az alacsony ülés miatt olyan „beleülős” érzése van az embernek. A „tankba” jól bele lehet kapaszkodni combbal, ez ad egyfajta biztonságot, és a kanyarokban is könnyen kezelhetővé teszi.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Ahogy fentebb már írtam, 224 kilós tömege miatt parkolóban toligálásnál meg lassú tempónál kissé túlsúlyosnak érződik, de azért 50-60 km/óra fölött már jelentősen kikönnyül. 140 fölött meg olyan érzése van az embernek, mintha el akarna szállni.
Az automata váltó standard módban szinte észrevétlenül teszi a dolgát, csak húzod a gázt, és máris hoppá, fel sem tűnik, hogy 170-nél jársz tempóilag. Sport üzemmódban picit erősebben dobálja a sebességeket, nagyon élvezetes, dinamikus motorozást tesz lehetővé.
Sok tesztben olvastam, hogy zavaró, amikor a kanyar közepén vált az elektronika, szerintem ezt pikk-pakk meg lehet szokni, ráadásul kanyarban is olyan stabil, hogy egyáltalán nem életveszélyes a dolog.