Sportmotyó: Honda CRF250M 2013 Teszt
Aranykerekű pöffeszkedő endurci – ez volt az első gondolatom, aztán utassal való hosszú túra folyamán egész megszerettem.
Vagyis ha mélyen magamba nézek, az első ötszáz méteren már haverok voltunk, és utassal is azért mentem vele csak hosszan, mert igen barátságosan kezelte a szitut és még lelkesedés is maradt benne. 125 km/óra volt a vége két személlyel, azért ez egy 250-es sárdagasztónak indult szupermotyó vastól egész szép teljesítmény.
Terepvasnak indult, aztán beletolták a városi lehetőségeket is, a végeredmény egy karcsú és igen fordulékony könnyű motorka egészen elszánt lendülettel. A hosszú fordított villák az elején különösen hasznos a városi terepralihoz, nincs az a járdasziget vagy padka, ami alázatosan be nem hajolna a kerekei alá. A fekete ruha az arany fűzött felnikkel igazán elegáns hatású kinézetet ad a vasnak, ami nekem még tetszett is: végre nem egy rikítós-csíkos szokványos.
A vassal kapcsolatos egyetlen szomorúságos búbánatom az ülés volt. Csúszós anyagból egy ferde és keskeny kemény izé, értem én, hogy terepen jó az, de ha városba is beengedjük ott nem csak a lábtartón ácsorgás megy, oda jó lenne valami kis finomság a popónak.
Persze a ferde-karcsú ülés miatt az utas is időnként a nyakamba csúszott egy határozottabb fékezésnél, de hát valljuk meg, valójában ezt nem utasos távolsági túrákra, hanem városi-földutas kavirnyálónak tervezték, igazi pesti atomkátyúkhoz, elegáns mozgással, hogy ha rááll a parkolóban az emberre egy autós, laza mozdulattal távozhass a padkán át. Túlélősvas eléggé, a könnyű súlya miatt kezdő motornak és sárdagasztónak is ideális.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még több kép a galériában
A mindennapi használatra a gyári gumival ajánlott, de egy másik rücsis kerékkel valószínűleg hétvégi dagonyázós feszültséglevezetésre is igen ideális a kicsike. Elvittem földútra és igen szimpatikusan viselkedett füvön és kavicsos-murvás-gödrös körülmények között is, a veseköveim meg se nyikkantak, a fogaim se koccantak össze a legdurvább buckáknál sem.
Fogyasztása igen optimális 4 liter körül alakul utassal, száját tépve átlag 110-es tempóval.