fbpx

Shoei XR1100 bukósisak – 2010

Habár a világsajtónak már ez év júliusában bemutatták, hazánkban csak a héten tarthatták kezükben az újságírók a Shoei legújabb fejlesztését, a 2010-es XR1100-es bukósisakot.

Ez a modell lép az eddig oly’ sikeres XR1000 helyére, hogy átvegye a márka vezető modelljének járó helyet. Az új XR1100 alig emlékeztet a korábbi modellre. A tervezők nem a régi sisakot dolgozták át, hanem egy teljesen új fejfedőt terveztek a korábbi tapasztalatok, és a versenyzői igények alapján. A héjszerkezet átalakításával sokkal jobb lett a sisak szellőzése, nagyobb a plexije, profibb az aerodinamikája és sokkal kényelmesebb is.

 

A Shoei az új modellen egy teljesen új technológiát alkalmazott a szellőzőrendszer átalakításakor. A negatív nyomás felhasználásával sikerült elérniük, hogy a sisakban létrejövő meleg levegő még lassú tempó esetén is tökéletesen eltávozzon. A levegő mozgását több szellőzőnyílás segíti: egy állítható szellőző az állon, két beömlő a homlokon és négy kiömlő a tarkón. Egy speciális rendszer biztosítja, a levegő csendes áramlását.

A sisak héjával egy szintbe helyezett plexi méretét megnövelték, így segítve a pilóta perifériás látásának megnövekedését. Ennek köszönhetően az új páramentes pinlock plexi mérete is megnőhetett, így sikerült elkerülni, hogy annak szélei a sofőr látóterébe kerüljenek. Számtalan aerodinamikai teszt segítségével a hátsó integrált szárnyak a bukósisakot rendkívül stabillá teszik nagy sebesség, és kanyarodás esetén is.

A sisak bélését is átdolgozták a még nagyobb kényelem érdekében. A kényelmes 3D-s középső szivacs, az áll és pofacsont védő béléselemek mind kivehetők és moshatók is a nagyobb higiénia érdekében. Az új XR-1100 rengeteg új színben és grafikával kapható. Sajnos azonban idén a hölgyeknek nem kedveskedett a gyártó kimondottan nőies színekkel, így kénytelenek leszünk beérni valamelyik kevésbé férfias grafikával.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x