KiemeltMotorokMotortesztek

Sajátnak is ezt választottam: Rieju MRT50 PRO 2024

Küllemre gyönyörű, rövid távon kényelmes, hosszabban azért töri a popót, a vékony, kemény enduro ülés. Az öt hónap alatt 4000 kilométert mentem a Rieju MRT50 PRO-val hiba nélkül. 

A 2024-es Rieju MRT50 PRO egy olasz, AM6-os Minarelli blokkal szerelt segédmotor-kerékpár, melyet tartós 5 hónapos tesztre a Gerecse Motor bocsájtott rendelkezésemre. Az öt hónap alatt 4000 kilométert mentem a motorral hiba nélkül. 

A gyári beállításokon csak annyit változtattunk hogy kivettük a szívó és kipufogó oldali fojtásokat, kapott egy LEO VINCE kipufogórendszert, egy 92 főfúvókát, és a síbert feltettük legfölső állásba a karburátorban. Az áttételen annyit változtattunk, hogy az első fogaskereket 11-ről, 14-esre cseréltük.

Így a gyári 45 km/óráról egy dinamikus 85 km/óra utazósebességet kaptunk, ez már több mint elég egy kezdő motorosnak. 

Sajátnak is ezt választottam: Rieju MRT50 PRO 2024
A tesztmotort a Gerecse Motortól kaptam, nagyon hálás vagyok nekik.

Kapott egy kormánymagasítót is és az elejét 3 cm-rel lejjebb engedtük, mert hát a jóból keveset adnak, és én csak 165 cm-t kaptam a teremtőtől. Ezekkel a módosításokkal már teljesen stabilan le tudtam tenni a lábam.

A Pro változatban már egy erősített, fordított PARIOLI első teleszkóp figyelt, és hátul is egy gázos PARIOLI teleszkóp alumínium lengőkarral, himba-rendszerrel vigyázott rám.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Azt nem bántam volna, ha esetleg legalább a csillapítás mértéke állítható lett volna, de a nem pro változathoz képest – ami a saját mocimban van – ez is álomszerűen jobb. Én mindenképp a pro változatot ajánlanám vásárlás esetén. 

Küllemre gyönyörű, rövid távon kényelmes, hosszabban azért töri a popót, a vékony, kemény enduro ülés. A sajátomra ezért az óhídi autókárpitos műhellyel készíttettem egy zselés ülést, azzal már páholy a fíling.

A tesztmotorban a SM kerékszett figyelt 17-es méretben. A sajátomhoz az SM és a SX szett is rendelkezésemre áll.

Nem sokat terepeztünk a tesztmotorral, de az alatt kis idő alatt jónak, stabilnak éreztem, aszfalton a gyári gumi sokkal csúszósabb, mint a sajátomon a Michelin Pilotok. Ezt javaslom cserélni, nem nagy beruházás talán 30 Mátyás volt a kettő, és ég és föld, főleg hidegebb aszfalton. 

Sajátnak is ezt választottam: Rieju MRT50 PRO 2024

A kis Rieju annyira meggyőzött, hogy bár volt lehetőségem kipróbálni a többi 50 ccm-es SM márkát a baráti társaságban (Aprilia, CPI, DERBI stb.), csak a Suzuki Vallenti Racing tudta überelni a Riejut. Viszont az árkategóriában majd fél millió forinttal több lett volna, így sajátnak is a Rieju MRT50-et választottam.

Végül egy használt, 2019-es, kevés km-est vettünk, aztán ezt a saját ízlésemre alakítottuk. A Varjas ART tervezte meg a dizájnt rá, mely teljesen egyezik a versenyautóim és gokartom dekorjával. 

Összességében jónak ítélem a Rieju MRT50 PRO-t. Ha azokra a kicsi változtatásokra időt és pénzt áldozunk, egy jó kis kezdő motort kapunk a spanyol gyártótól. 

*Riejut ejtsd RIEHUNAK. 

Ölelés mindenkinek, széles utat, gumifákat

#EMI

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük