Sajátnak is ezt választottam: Rieju MRT50 PRO 2024
Küllemre gyönyörű, rövid távon kényelmes, hosszabban azért töri a popót, a vékony, kemény enduro ülés. Az öt hónap alatt 4000 kilométert mentem a Rieju MRT50 PRO-val hiba nélkül.
A 2024-es Rieju MRT50 PRO egy olasz, AM6-os Minarelli blokkal szerelt segédmotor-kerékpár, melyet tartós 5 hónapos tesztre a Gerecse Motor bocsájtott rendelkezésemre. Az öt hónap alatt 4000 kilométert mentem a motorral hiba nélkül.
A gyári beállításokon csak annyit változtattunk hogy kivettük a szívó és kipufogó oldali fojtásokat, kapott egy LEO VINCE kipufogórendszert, egy 92 főfúvókát, és a síbert feltettük legfölső állásba a karburátorban. Az áttételen annyit változtattunk, hogy az első fogaskereket 11-ről, 14-esre cseréltük.
Így a gyári 45 km/óráról egy dinamikus 85 km/óra utazósebességet kaptunk, ez már több mint elég egy kezdő motorosnak.

Kapott egy kormánymagasítót is és az elejét 3 cm-rel lejjebb engedtük, mert hát a jóból keveset adnak, és én csak 165 cm-t kaptam a teremtőtől. Ezekkel a módosításokkal már teljesen stabilan le tudtam tenni a lábam.
A Pro változatban már egy erősített, fordított PARIOLI első teleszkóp figyelt, és hátul is egy gázos PARIOLI teleszkóp alumínium lengőkarral, himba-rendszerrel vigyázott rám.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. ![]() |
Azt nem bántam volna, ha esetleg legalább a csillapítás mértéke állítható lett volna, de a nem pro változathoz képest – ami a saját mocimban van – ez is álomszerűen jobb. Én mindenképp a pro változatot ajánlanám vásárlás esetén.
Küllemre gyönyörű, rövid távon kényelmes, hosszabban azért töri a popót, a vékony, kemény enduro ülés. A sajátomra ezért az óhídi autókárpitos műhellyel készíttettem egy zselés ülést, azzal már páholy a fíling.
A tesztmotorban a SM kerékszett figyelt 17-es méretben. A sajátomhoz az SM és a SX szett is rendelkezésemre áll.
Nem sokat terepeztünk a tesztmotorral, de az alatt kis idő alatt jónak, stabilnak éreztem, aszfalton a gyári gumi sokkal csúszósabb, mint a sajátomon a Michelin Pilotok. Ezt javaslom cserélni, nem nagy beruházás talán 30 Mátyás volt a kettő, és ég és föld, főleg hidegebb aszfalton.

A kis Rieju annyira meggyőzött, hogy bár volt lehetőségem kipróbálni a többi 50 ccm-es SM márkát a baráti társaságban (Aprilia, CPI, DERBI stb.), csak a Suzuki Vallenti Racing tudta überelni a Riejut. Viszont az árkategóriában majd fél millió forinttal több lett volna, így sajátnak is a Rieju MRT50-et választottam.
Végül egy használt, 2019-es, kevés km-est vettünk, aztán ezt a saját ízlésemre alakítottuk. A Varjas ART tervezte meg a dizájnt rá, mely teljesen egyezik a versenyautóim és gokartom dekorjával.
Összességében jónak ítélem a Rieju MRT50 PRO-t. Ha azokra a kicsi változtatásokra időt és pénzt áldozunk, egy jó kis kezdő motort kapunk a spanyol gyártótól.
*Riejut ejtsd RIEHUNAK.
Ölelés mindenkinek, széles utat, gumifákat
#EMI