Saját motor teszt: Suzuki LS 650 Savage, a Big Single
Egyszerű a szervizelése
Én például magam veszem ki minden tél előtt az aksit, s viszem be a melegre. Néha töltögetem kicsit, hogy tavaszra indulásra készen legyen.
Kedvencem a bordásszíj-meghajtás, mert nem kell bíbelődni a lánc ápolásával. Néha nyikorog, de ennek nincs különösebb jelentősége, csak kicsit rossz hallgatni. Egy kis szappannal megkenjük, s már el is múlik.
Egy probléma volt vele, a hengerfejnél szivárgott az olaj, de ez meg lett javítva az új tömítéssel. Az olajcserét, és egyéb karbantartásokat inkább szakemberre bízom.
Az enyém 1999-es évjáratú, 4 évesen vettem, 4000 km-rel, engem 17 éve szolgál ki, problémamentesen. Gumikat kellett cserélni, hengerfejtömítést egyszer, valamint olajat és szűrőt kétévi rendszerességgel.
Hogy jöttünk össze?
Fogalmam sem volt, hogy milyen motort szeretnék, ezt a márkát, típust két „öreg”motoros ismerősöm is ajánlotta, s véletlenül volt éppen egy eladó, jó paraméterekkel. És megvettem. Nem bántam meg.
Műszaki adatok (2004):
Motorblokk 652 cm3, léghűtéses, SOHC, 4 szelep, karburátor
Váltó: ötsebességes (az 1986-os, 87-es, 88-as modelleknek 4 sebessége volt),
Hátsó meghajtás: szíj
Száraz tömeg 160 kg
Tengelytáv: 137,9 cm
Magasság: 115 cm
Szélesség: 77,4 cm
Hossz: 218,9 cm
Üzemanyagtartály: 10,5 liter
Fékrendszer elől: egy hidraulikus tárcsafék
hátul: mechanikus dobfék
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Annyit olvastam már erről a vasról, érdekelt, hogy egy tulajdonosnak mi a személyes véleménye. Azt olvastam, hogy indítás után türelmesen be kell melegíteni.
Érdekesség: csináltam Simonra (Simson S51) Csepel tank felhasználásával egy chopper tankot. Az is 10,5 literes lett!
Nagyon sok élményteli, balesetmentes kilométert, jó egészséget kívánok!