KiemeltMotorokMotortesztek

Saját motor teszt: Keeway RKF 125 – másfél év, 23000 km egy 125-ös kínai motorral

Keeway TKF 125 motorteszt

2023 márciusra meglett a 9.000 km, májusra már a 12.000. Ezen időszak alatt áprilisban sikerült megszerveznem egy olyan túrát, ahol az RKF motorok összegyűltek. Örömmel töltött el, hogy a gyöngyösi találkozási pontra Esztergomból is és Debrecenből is érkeztek a típus tulajdonosai. Túl sokan nem voltunk, de élveztem a szervezett túrát, és a sok hasonmást.

2023 júniusra volt megszervezve a Balatonhoz egy utazás, amit az esős idő miatt sokan kihagytak. Először úgy számoltam, hogy a 15.000 km meglétéhez szükséges lesz megjárnom a Balatont, viszont az ekkor a már jó időnek köszönhetően még előtte meg lett ejtve az olajcsere.

Továbbra is eljártam vele dolgozni, ami normális esetben 50 km lett volna naponta, de valamiért mindig kerülő úton kerültem haza. Ennek okán 2023 július végére már 19.000 km-t mutatott az összesítő, és szeptemberben pedig a 21.000 km-t is elérte. Volt szerencsém a Mátrát is többször megjárni ez idő alatt, és nem megismételni a tavalyi balesetet.

Idén eljutottam Szlovákiába is vele, és ellenkező irányba Dömsödnél is megcsodáltam a Duna partot. Volt olyan nap, mikor 500 km lett a napi megtett kilométer, de akadt több olyan is, amikor 350 km felett volt a vége. Egyik emlékezetes kirándulásami közé tartozik Szilvásvárad és térsége, mert azon a napon több látványos nevezetes pontot is érintettünk. Ilyen például Dédestapolcsány és Rudabánya is.

Keeway TKF 125 motorteszt

A kis ccm létére nekem nagyon sokat bizonyított. Jó a húzása, kicsi, keskeny, így sose volt probléma az előresorolásban sem, ha dugó volt a városban. Számomra az üléspozíció és a kényelem is megfelelőnek bizonyul. Szükség esetén enyhe terepen is jól boldogul, alacsony súlypontja révén jó a tapadása is. A kategóriájában kiemelkedő, hogy akár az óra szerint 110-zel is képes menni, ami, mint tudjuk, csak 100 körül van a GPS szerint.

Hosszabb távon az én 65 kilómat és esetleg egy azonos súlyú utasét 90-100 km/óra utazóval tudja teljesíteni. Ami számomra nagyon is rendben van. Többségében amúgy is egyedül megyek. Fogyasztása szintén kiemelkedően alacsony. Bőven 2,5 alatt van 100 km-en, átlagban 2,3 l-en állt meg. Sajnos a gyári lánca nálam 15.000 km-t bírt ki, ez idő alatt szakaszosan megnyúlt. A fékek, gumik viszont teljesen ép állapotot mutatnak ennyi kilométer után is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Van pici negatívum is, hogy nagyritkán, de elhagyja az alapjárat, vagy egyszer-egyszer rögtön indítást követően leáll, de aztán elindul gond nélkül. Ehhez azt a magyarázatot kaptam, hogy mivel mégis csak kínai valamelyest a szoftver benne, így nem teljesen jól dolgozik a rendszer és az automata szivató, aztán ez okozhat ilyen problémát. Nem kiküszöbölhető jelenleg, mert nincs rá szoftverfrissítés még, de bizakodom benne, hogy ez is egyszer korrigálásra kerül.

Nem ijedek meg attól sem, hogyha szállítani kell rajta valamit. Házilag ki lett rá alakítva hátra egy tartó, amire elég sok minden felfér, és amíg a spanifer megfogja, addig én elviszem.

Akinek nincs ilyen motorja, az elzárkózik, mondván, hogy kínai, ne vegyek ilyet, akinek meg van, az pedig erősen ajánlja, ha tényleg csak 125 ccm-ben gondolkozok. Ár/érték arányban hozza azt, amit kell.

2023 októbert írunk most, már többször úgy láttam az előrejelzést, hogy vége a szezonnak, viszont amikor adott volt az idő és a szabadidőm is, akkor éltem a lehetőséggel, és akárcsak kikapcsolódásképpen mentem vele egy laza kis túrát. Ez jelenleg ott tart, hogy a szeptemberi 21.000 km-t követően, október végére már a 23.000 km-t is átlépte.

Sokan tanulómotornak veszik, és annak teljesen tökéletes is. Én még eladásban nem gondolkozok, meglátom, hogy a továbbiakban is hozza-e ezt az örömöt, amit ebben a másfél évben eddig kaptam tőle.

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük