HírekKultúraMotoros történelem

Roland Sands, Chris Callan és Burt Munro a Sturgis Hall of Fame 2023-as beiktatottjai között

Sturgis Motorcycle Hall of Fame beiktatás 2023A Sturgis Motorcycle Museum közzétette a Hírességek Csarnokába beiktatottak listáját, és a szakma nagyjai, Roland Sands, Jay Allen, Chris Callan és Scott Jacobs is a kitüntetettek között vannak 2023-ban.

Roland Sands

Roland Sands lenyűgöző üzleti karriert épített fel a motorversenyzői időszaka után – egy olyan karriert, amelynek során volt motorkerékpár-tervező, alkatrész- és tartozéktervező, gyártó és forgalmazó, rendezvényszervező, versenypromóter, márkanagykövet és még sok más -, többek között 2019-ben a Sturgis Rally Grand Marshallja.

A Performance Machine alapítóinak, Perry és Nancy Sandsnek a fia, Roland beleszületett a Harley-piacra, és vezető katalizátora volt az új stílusok megjelenésének és az iparági dizájnértékek új, boomer utáni korszakának.

Roland 1998-ban megnyerte az AMA 250-es nemzeti bajnokságot, 2005-ben pedig megalapította a Roland Sands Designt (RSD). Testvérével, Summerrel együtt egy olyan kreatív tervezői erőművet épített fel, amely sokat tett az iparág tervezői életművének alakításáért, és garantálta a Sands család második generációját a piaci trendek élvonalában.

Roland Sands dragstert épített a BMW R 18-ból – VIDEÓVAL!!!

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Számos motorkerékpár-gyártóval dolgozott együtt, egyedi és koncepciómotorokat és alkatrész-kollaborációkat épített. Roland 2015-ben úttörő szerepet vállalt a Super Hooligan Nemzeti Bajnokság sorozat létrehozásában.

Chris Callan

Egy olyan időszakban, amikor a nyomás mindenféle nyomtatott médiára nehezedik, nem utolsósorban a motorkerékpár-ipar egykor gazdag nyomtatott magazinok sorára, Chris Callan dacolt a trenddel, és a Cycle Source-t egy elismert és népszerű fogyasztói életmódmagazin vezetőjeként hozta létre, kifogástalan ízléssel a bemutatott egyedi motorok terén.

Chris több mint harminc éve foglalkozik motorozással. Terepversenyzéssel kezdte, és miután 16 évesen megszerezte a motoros jogosítványát, soha nem nézett vissza. A Cycle Source magazint 1997 márciusában indította el pennsylvaniai motorosműhelyéből, egy kölcsönkapott számítógéppel és egy eldobható fényképezőgéppel.

A Cycle Source-t országos kiadvánnyá fejlesztette, és érti, hogyan kell életre kelteni a történeteket, az életstílust és a történelmet. Heti “Shop Talk” című műsora a Facebookon motoros híreket, interjúkat és eseményeket vegyít. Chris emellett jól ismert custom motorépítő és zenész is.

Jay Allen

Mindenki hallott már a Broken Spoke Saloonról, igaz? Jay Allen hozta létre a legendás Sturgis Rally helyszínét, és úttörője volt az interaktív motoros szórakozás koncepciójának. A motoros életstílus és sport iránti szenvedélye miatt az elmúlt 25 évben olyan találkozóhelyeket épített és hozott létre, amelyek a motorosok széles körét vonzzák.

Jay nem kevesebb, mint 52 szárazföldi sebességrekordot tart, és a sport nagyszerű nagykövete – sőt, idén néhány héttel Sturgis után újabb rekordokat fog kergetni Bonneville-ben.

Scott Jacobs

Scott Jacobs megnyitotta első galériáját New Jerseyben, ahol kezdetben más művészek munkáit mutatta be. Miután ajándékba kapott egy festőállványt és akrilfestményeket, több stílussal is kísérletezett, mielőtt megállapodott a fotórealizmusra jellemző stílusában.

1993-ban Scott lett a Harley-Davidson első hivatalos licencművésze az “Live to Ride” című festményével. A Sturgis Rally és a Daytona Bike Week számára is készített műveket. Scott művei először 1995-ben jelentek meg a Sturgis Rally magazinjában, és ez a hagyomány a mai napig tart. Scott a Ford, a Chevrolet, az Elvis Presley Enterprises és a Marilyn Monroe Estate licencelt művésze is.

Moto des Nations Team USA

A 2023-as évfolyam további kitüntetettjei közé tartozik a legendás 1981-es Moto des Nations Team USA. A csapat a Honda gyár versenyzőiből állt, a csapat tagjai között volt Chuck Sun, Donnie Hansen, Danny Laporte és Johnny “O’Show” O’Mara. A csapat menedzserei a motokrossz legendák Roger Decoster és Dave Arnold voltak.

Ez az 1981-es csapat legyőzte a látszólag lehetetlennek tűnő esélyeket, sokkolta a motoros világot, és történelmet írt az első amerikai győzelemmel a Motocross des Nations versenyen, amióta az évente megrendezett esemény 1947-ben elindult. 1981. szeptember 6-án a belgiumi Lommelben megnyerték a Trophy des Nations (250 köbcentiméter), majd egy héttel később Németországban a Motocross des Nations (500 köbcentiméter) versenyt.

A Hírességek Csarnokának további öt, speciális díja van – az Arlen Ness Életműdíj, az Alapítók Díja, a Szabadságharcos Díj, a JC ‘Pappy’ Hoel Kiemelkedő Teljesítmény Díj és a Kickstand Down posztumusz elismerő díj.

A leggyorsabb Indián

Idén a múzeum három ilyen díjat is kiosztott: a nevadai Russel Radke, a motoros jogok aktivistája kapta a Freedom Fighter-díjat, a legendás új-zélandi és Indian streamliner világrekordot felállító Bert Munro a Kickstands Down-díjat, az Arlen Ness-életműdíjat pedig Arlen életre szóló barátja és a ma ismert custom motorkerékpár-ipar megformálója, Donnie Smith kapta.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük