fbpx

Rendhagyó majális Kunmadarason

Nem csak hivatásos dragversenyzők álltak azonban rajthoz. Az utca motorosai is kipróbálhatták, mennyire tudnak jól rajtolni. Egy ilyen versenyen állt rajthoz Kis Viktória és Kiss Anita is, akik otthonosabban mozognak ugyan a Hungaroring aszfaltján, azonban itt sem kellett szégyenkezniük! Kategóriájukban, a Road and Rideban az előkelő első, illetve harmadik helyen kvalifikálták magukat. Végül Kis Viktória megszerezte a 3. helyet.

 

Más kategóriákban sem volt hiány a hölgyekből. Junior 50-ben Hadnagy Fanni, Junior 125- ben Any Svobodová cseh versenyző, Street 600-ban és Street 1000-ben Mucsiné Nana Tünde indult. Sajnos nekik nem sikerült jól a hétvége. Egyik kis kedvencünk Vincze Szandi sajnos nem indult.

 

A hivatalos UEM dragbike kategóriák egyikében új sebességi rekord született. Jesper Thiel (Pro Stock Bike) időeredménye 7.087másodperc volt, ez egy századmásodperccel közelítette meg az eddigi Európa-csúcsot, mindemellett a ProStock kategória győztese ebben a kategóriában a kontinensen még soha nem látott, óránként 300.03 km/h végsebességet ért el!

Ugyan a májusi program nem kifejezetten az autókról szól, rengeteg látványos versenyautó sorakozott fel a depoban, és mutatta meg magát a pályán. A csodaszép versenyautók a Pro Mod kategóriában szerepelnek.Köztük volt például Andy Robinson háromszoros angol bajnok, aki már járt Kunmadarason és a legjobb eredménye 6,054 mp / 375 km/h volt.

Mats Eriksson is visszatérő vendég. Ő egy 1956-os csodaszép zöld Ford Crown Victoria –val állt a rajthoz. Láthattunk még egy gyönyörű piros ’53-as Corvettet is, melynek sofőrje Marco Maurischat. Remélhetőleg általuk egy újabb cél valósulhat meg és a motoros EB mellett az autók EB futamát is elhozzák Kunmadarasra.

Hiába a csodaszép járgány és a 300 km/h fölötti sebesség, még ezt is tudta űberelni Timo és Dennis Habermann a megjelenésében és teljesítményében is hihetetlen TopMethanol dragsterekkel. Timo többszörös Euróbajnok és Európacsúcstartó. Dennis eddigi legjobb erdménye 2010-ben 5,42 mp / 408 km/h.

Leírhatatlan élményt nyújtott, amikor ezek az autók felbőgtek. A nitrometán különleges illata, a burnout által generált égett gumiszag és a rajtnál leadott rezgés az aszfaltra, ami egyébként majd 5-ös erősségű földrengésnek felel meg. A szombati futamon sikerült egy kis darabot kiszakítani a pályából, így aznap, csak félpályán zajlottak a versenyek. Hála a szorgos kezeknek és a nagyfokú szakértelemnek, vasárnapra már használható volt a pálya mindkét oldala.

Az elmaradhatatlan gumifüstről és látványos motoros trükkökről Angyal Zoli illetve a Stunrider OB versenyzői gondoskodtak.

Sajnos vasárnap délután szembesültünk a szomorú valóssággal, ennek a gyönyörű hétvégének bizony vége. Kicsit fáradtan és kicsit kedvtelenül bezárt a puncskuckó és mindenki elindult a szürke hétköznapok felé.

De végszónak legyen inkább az, hogy TALÁLKOZUNK AUGUSZTUSBAN KUNMADARASON!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x