KiemeltMotorokMotortesztek

Púpos, mint a teve: BMW F800R 2009

bmw f800r 74

Az extra Acrapovic rendszerből az EU-s normáknak megfelelően nem vették ki a fojtást, így nincs durva hangja, és nem is durrogott. Azért 3000-es fordulat fölött már megjött az a kellemes mély tónusú morgás, amit egy roadstertől elvárhatunk.

A G650 sorozathoz hasonlóan az F800R üzemanyagtartálya is az ülés alatt van elrejtve. A benne lévő 16 liter benzinnek is köszönhető, hogy a motornak sokkal alacsonyabb a súlypontja, ami megkönnyíti a manőverezést. Kis sebességnél is jól irányítható, így lehetséges, hogy ezzel a motorral jó esélyünk lenne egy lassúsági versenyen. A kuplungkar pedig elég puha, hogy a városi araszolgatásnál ne álljon görcsbe az ember tenyere.

Műszaki adatok

Lökettérfogat: 798 cm3
Furat/löket: 82/75,6 mm
Max. teljesítmény: 64/87/8000 kW/LE/fordulatszám
Max. nyomaték: 86/5250 (Nm)/fordulatszám
Hengerek/szelepek: 2/8
Sűrítési viszony: 12,0:1
Szelepvezérlés: DOHC
Tengelykapcsoló: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: körmös kapcsolású, hatsebességes
Hajtás: lánc
Végsebesség: 200 km/h
Hosszúság: 2145 mm
Szélesség (tükrökkel): 905 mm
Tengelytáv: 1520 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Önsúly üresen/feltankolva: 177/199 kg
Max. össztömeg: 405 kg
Fogyasztás:
90 km/órás sebességnél 3,6 l/100km
120 km/órás sebességnél 4,8 l/100km
Üzemanyagtartály: 16 liter
Váz típusa: alumínium hídváz, teherviselő motor
Rugóút elöl/hátul: 125/125 mm
Utánfutás: 91 mm
Villaszög: 65°
Felnik: elöl 3,50 x 17, hátul 5,50 x 17
Abroncsok: elöl 120/70ZR-17, hátul 180/55ZR-17
Fékátmérő: elől szimpla tárcsa, 320 mm, hátul szimpla tárcsa, 265 mm
Színválaszték: Alpine White, Fire Orange, White Aluminum
Alapár: 2 488 000 Ft (brutto, reg.adóval együtt)

Habár a roadster tengelytávja nagyobb, mint az S modellnek (1466 mm helyett 1520 mm), az ülésmagasság 820 mm helyett csupán 800 mm. Ráadásul még kapható hozzá alacsonyabb, és magasabb ülés is, hogy mindenkinek jó legyen. Azt, hogy az alacsony ülés mellett milyen púpos, kamu tankja van a BMW-nek, csak akkor vettem észre, mikor „Mongóliában” odaparkolt mellénk egy teve.

A bömösnek elsőosztályú a fékje. A négydugattyús Brembo féknyergek 320 mm-es tárcsákat szorítanak elöl. Hátul ehhez elegendő egy egydugattyús nyereg 265 mm-es tárcsával, valamint ahogy a BMW-től elvárható, extra felszerelésként ABS is rendelhető a modellhez.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

bmw f800r 10

A roadsterhez rengeteg más extra is vásárolható. A fűthető markolatot még a nyári melegben is volt alkalmam kipróbálni. Mikor az éhségtől és a kétszáz kilométeren keresztül süvítő széltől rázni kezdett a hideg, bekapcsoltam. Egy idő után azonban már nem volt elég az egyes fokozatú meleg sem, úgyhogy végül a kettes fokozattal fűtöttem, és nagyon jól esett.

Az F800R a maga 86 lóerős teljesítménye ellenére is alkalmas lehet kezdő motornak, de mindenképp ajánlhatom csajoknak, és alacsonyabb sofőröknek. A modell a más BMW modellekhez viszonyított kedvező ár ellenére hozza a márkától elvárható, német minőséget.

Ami nekem nem tetszik, az átlátszóra cserélt fékolajtartály, ami az eddigi orvosi mintavételi edény helyett most már egyértelműen vizeletmintához hasonló, ahogy a kormány tetején lifeg. Valamint az oldaltámasz vége szerintem túl keskeny, ezért könnyen elsüllyed.

bmw f800r 18

A fedélzeti számítógép és a lopásgátló rendszer egyértelmű kiegészítő alkatrésze minden bömösnek, ahogy a csomagtartó dobozok is, ami ezen a nagyjából 500 kilométeres túrán jó szolgálatot tett volna. De legalább vannak a vázon és az ülés alatt olyan helyek, ahova a gumipókot akasztani lehet.

Az F800R-t kétféle fényezéssel vásárolhatjuk meg: Alpine White, Fire Orange és White Aluminum. A 2 488 000 Ft-os árával most a legolcsóbb BMW modell. Alapáron pont 10 000 Ft-tal olcsóbb, mint az F650GS.

 

 

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük