fbpx

Pech és eső Katarban

Kovács Niki KatarbanTöbb mint két hónap, komoly edzőtermi felkészüléssel teli szünet után, Kovács Niki ismét Doha fele vette az irányt, ahol a katari nemzetközi bajnokságban ezúttal éjszakai, villanyfényes versenyek vártak rá. Hiába azonban az ígéretes időmérő edzés, szombat este olyan dolgok történtek a losaili pályán, amire senki sem számított.

„A szabadedzés elég döcögősen kezdődött, lassan találtam rá a megfelelő ritmusra, utána pedig komoly futómű beállítási gondokkal találtam szemben magam. Szerencsére ezeket az időmérő előtt és közben sikerült orvosolnunk, így kategóriámban a 3., összességében pedig 33. induló között a 14. helyről vártam a másnap esti verseny, ráadásul a köridőm jobb volt, mint eddig bármikor a kvalifikációk során, amire szükség is van, mert az ellenfeleim egy része folyamatosan részt vesz a losaili motoros napokon.” – eleveníti fel Niki a történteket.

A másnap aztán különböző meglepetéseket tartogatott, olyat is, amihez hasonlót még senki sem látott, és az nem az eső volt.

Sivatagi ország ide vagy oda, a Perzsa-öböl felől érkező áramlat bizony képes meglepetéseket okozni. A szombati újság címlapon hozta, hogy éjszaka eső várható, és minden reménykedés ellenére, sajnos igazuk is lett.

„Az első versenyre vártunk a rajtrácson, amikor a 3 perces tábla felmutatása előtt csöpögni kezdett az eső. Mindannyian a futam elhalasztására számítottunk, egyrészt mert csak száraz pályára való gumit biztosít a rendezőség, másrészt mert a villanyfény miatt esőben nem rendeznek versenyt, ahogy erre már a MotoGP-n is láthattunk példát 2009-ben. A legnagyobb gondot az okozza, hogy a mesterséges világítás miatt tükörszerű a visszatükröződés a pályán.”

A versenyigazgató úgy döntött, hogy ennyi eső még nem okoz gondot, és a bemelegítő kör végén történt hatalmas bukás után is elengedte a mezőnyt.

Niki óvatosan kezdte a futamot, hiszen ilyen körülmények között bármikor bármi történhet.

De arra nem számított, hogy megint neki lesz balszerencséje.

„A negyedik körben éreztem, hogy hirtelen nagyon sok levegő éri a hasamat. Nem értettem, hogy mi lehet. Amikor lenéztem, láttam, hogy szétnyílt rajtam a bőrruha. Mivel akkor még csak 10 cm-es lehetett a lyuk, és nem akartam feladni a versenyt, úgy döntöttem, hogy nem jövök ki a bokszba, ez azonban rossz döntés volt, mivel a célegyenesben már teljesen kinyílt a ruha. Ez nemcsak a kellemetlen, mert belekap a levegő, de nyilván veszélyes is, mert egy bukás esetén – amire az egyre vizesebb aszfalton sajnos esély is volt – voltaképp nem véd semmi. Végül muszáj voltam kiállni, jobb híján racetape-pel körberagasztottuk rajtam a ruhát. Az egész csapat értetlenül állt a helyzet előtt, mert ehhez hasonlót még ők sem láttak. Becsületből és pontmentési szándékkal – akkor már két kör hátrányban – persze visszaálltam a versenybe.”

Niki végül negyedik lett a kaotikus versenyen, ami 13 értékes pont a bajnokságban.

A második futam előtt már rendes felhőszakadás áztatta a pályát, így a rendezőség úgy döntött, hogy ezt a viadalt egy másik alkalommal pótolják majd.

Ez azonban biztosan nem a következő forduló lesz, mivel azt a MotoGP betétfutamaként rendezik meg a jövő héten, ami nyilván szigorú időbeosztást jelent.

Ajánlom másoknak is

Cseréld a bukósisakodat sapkára!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x