fbpx
Hírek

Párizs öt éves terve

Ha ez a terv megvalósul, jelentősen javulni fog a levegő minősége, és a zajszennyezés is nagymértékben csökkenhet. Ezen kívül, hogy ezt a drasztikus korlátozást valamelyest enyhítsék, az idősebb gépek kitiltásával párhuzamosan nem fognak a jövőben közlekedési korlátozást alkalmazni a csúcsidőn kívüli motorkerékpáros közlekedésre.

Spanyolországban is bevezettek intézkedéseket a motorok korszerűsítése, illetve a nagyon elavultak kivonása érdekében, de emellett megmaradt az a cél is, hogy minél többen válasszák az utazás ezen formáját, így csökkentve a gépkocsiforgalmat. A kormány intézkedései ösztönözték erre a tulajdonosokat, és a kezdeményezés hatására pozitív irányba mozdult el a korszerű motorizált kétkerekűek elterjedése. Párizs ezzel a trenddel szemben halad, mivel a motoros forgalmat is drasztikusan csökkenteni akarja, és nem csak a géppark fiatalítására hajt.

Az Európai Parlamenttel együtt különböző európai szervezetek kötelezettséget vállaltak arra, hogy kutatásokkal bizonyítsák azt, hogy a motorkerékpárokra kivetett korlátozások milyen gazdasági változásokat eredményeznek, illetve hogy technikai életképességük mellett mennyire járulhatnak hozzá az emissziós értékek csökkentéséhez.

A Párizsban tervezett korlátozások hallatán a francia motorosok egy emberként hördültek fel, és érdekképviseleti szervezetük, a Francia Motorosok Jogvédő Szervezetének (FFMC) szervezésében február 8-án egy tiltakozó esemény keretében szép számban összegyűlve adtak hangot nemtetszésüknek.

Ismerve a magyarországi körülményeket, itthon is sokan vonulnának utcára, sokan tolnák a WTF posztokat a Facebookra, szerveznének tiltakozó megnyilvánulásokat, gyűjtenének aláírásokat. Mivel itthon még nehezebb új, korszerű motorkerékpárokat birtokolni, vagy folyamatosan újra cserélni azokat, a törvényhozóknak meggyűlne a bajuk a néppel, mivel a motoros ezt nem hagyná.

Sokan íróasztal mögül, számok, légszennyezettségi adatok ismeretében döntenek csupán, bár szerencsére egyre több a hozzáértő is. Az, hogy egy motor nem tartozik bele pl. az EURO–4-es kategóriába, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy elavult, súlyosan környezetszennyező lenne. Ezt a tényt kellene alaposabban szem előtt tartani. Főleg egy hobbijármű esetében vihetnek félre a számok, az évjárat stb., amikor sokszor egy 10 éves motor is új állapotúnak számít

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ha pl. Budapesten egy ilyen korlátozást bevezetnének, a motorral ingázók, illetve a városon belül így közlekedők meg lennének lőve rendesen. Akik elsősorban a gazdaságosság végett motoroznak napi szinten, azok a tömegközlekedésre kényszerülnének, a tehetősebbek pedig visszaülnének autóikba, így növelve a forgalmi dugók esélyét, a légszennyezést. A kígyó a farkába harapna. Elérnénk a motorosok kivonásával némi javulást, de az egyéb járművek okozta emisszió nőne. Erre meg majd kitalálják – sajnos, mint már ismeretes, tervben van – a dugódjíat. Busz, villamos, metró. Nem lesz sok választás.

És a hobbimotoros, a túrázó – aki a nagyvárosban lakik, és esze ágában sincs a tömegben, a városi dugóban szívni, kerülgetni a kátyúkat, hanem menne a nyugodtabb, vidéki utakra – is érdekes helyzetbe kerülne. Ha városon belül nem használhatja motorját, akkor a városhatárig hogyan jut el? Tolja? Utánfutón vinné a környezetszennyezőbb kocsijával? Ilyen esetre nyilván kitalálnának valamit – pl. útvonalengedélyt – de hát ezek a dolgok már annyira bekorlátoznák az embert, a motorost, hogy a rossz szájíz garantálva lenne. Reméljük, se Párizsban, se itthon nem kell ilyen drasztikus változásokra számítani, míg benzin van a Földön.

0 0 votes
A cikk értékelése
NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Subscribe
Visszajelzés

guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x