fbpx

Beáta

Tavaly, 2009. októberében, 38 éves fejjel kezdtem bele a jogsi megszerzésébe. A KRESZ ment rögtön, motoros tapasztalatom nem volt semmi csak a vágy a motorozásra.

Nagyon rövid idő alatt minusz nullára kerültem. (Nem beszélek az oktatómról, mert mint ember kedvelem.) A legelső motor, amin ültem egy kivénhedt 50 cm3-es, aminek nem volt jó a hátsóféke… szépen megtanultam, hogy első fékkel kell megállni. Mondom, tiszta lappan indultam, elhittem én mindent.

Mikorra a salakos terepről átkerültem az aszfaltozott terepre és a Banditra, már olyan félelmeim voltak, hogy nem tudtam folytatni. El is estem, a csuklóm kitekeredett, stb. érthetően elmaradt a vizsgám. Egy egész telem volt rá, hogy átgondoljam a motorozást, ami addigra rémálommá vált.

A párom, aki tinédzser kora óta motorozik, nem tudott igazán segíteni, mert nem értette, hogy mi ezen a nehéz. Lelki support, biztatás, támogatás, sok sok “illegális” gyakorlás, amivel hozzájárult a motoros karrierem elindításához. De még akkor is volt olyan pillanat, amikor leszálltam a motorról és azt mondtam: itt fejeztük be, ennyi volt, egyszerűen antitalentum vagyok.

Igazából senki sem tudta, hogy miért követek el hibákat. Én sem. Minden egyes esésem után elgondolkodtam, s így apránként jöttem rá, hogy mire kell ügyelni motorozás közben. Mások ezt megkapják az oktatótól. (Közben vettünk egy Kawasakit (ER-6n), ami méretben megfelel nekem. Kezdőknek nagyon ajánlom.)

Beáta profiljaA páromon kívül 3 ember segített:

Egy másik oktató Szegeden, aki megtanította nekem az exit pontot. Később neten is rátaláltam erre: amerre nézel a motor arra megy. “Aha, szóval ezért jöttek olyan közel a bóják mindig …”

A másik Papp Laci Kecskeméten, aki bebizonyította, hogy a motorom nem fog kicsúszni alólam szlalomozás közben. Hátul ültem, ő bukósisak nélkül pólóban kerülgette velem a bójákat. Én visítottam (szépen csendben befelé), de 10 percre rá én is megcsináltam. Nos, akkor már derengett, hogy ezt meg lehet tanulni.

Ajánlom másoknak is

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 votes
A cikk értékelése

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x