HírekMotorokMotorozás

Olcsó, 338 köbcentis kínai Harley-Davidsont valaki?!

harley davidson qianjiang motorcycleAz amerikai Harley-Davidson együttműködésre lép a kínai Qianjiang Motorcycle Company-val, hogy 338 köbcentis motorokat gyártson, megfizethető áron.

A kis kínai gép várhatóan 2020-ban jön majd ki a piacra. S hogy miért döntött így a Harley-Davidson? Egyrészt, mert nagyobb hányadot akar megszerezni a kínai motorpiacból.

Másrészt, mert az Egyesült Államokon kívüli motorkerékpár értékesítések forrását egyre nagyobb arányban kívánja külföldi gyártási kapacitásra áthelyezni – a tervek szerint 2027-re már a felét.

A Qianjiang motorgyártó cég tulajdonosa egyébként a Volvo autógyárat is birtokában tartó Geely autógyár. Az ázsiai motorpiacon ugyebár a könnyű motorok és robogók dominálnak, ellenben a nagy hengerűrtartamú, nehéz Harley-kkal szemben, ezért az amerikai cégnek lépnie kellett.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ugyanakkor, a generációváltás miatt, az USA-ban is csökkenő tendenciát mutat annak a vevőkörnek az aránya, amelyik csak Harley-Davidsonokkal közlekedett.

– A nemzetközi motorkerékpár piac hatalmas ugyan, de a Harley-Davidson nagy és drága motorjaival képtelennek bizonyult megvetni rajta a lábát – mutatott rá a problémára Craig Kennison, a Baird brókercég szakértője.

– A kereskedők körében végzett legfrissebb felmérésünk is megerősíti, hogy a Harley-Davidsonnak sokkal több kezdő motoros vevőre lenne szüksége, azoknak viszont a megfizethetőség az egyik legfontosabb szempont – folytatta.

Mindez érthető, viszont az autentikus Harley-k rajongóinak mindez egyértelműen szentségtörésnek hangzik.

A sajtó információi szerint, már felbukkantak rajzok a kicsi kínai gépről, amelynek gyártása és összeszerelése Kínában történik, viszont be kell tartaniuk a HD szigorú gyártási szabványait. Jövőre kíváncsian várjuk az eredményt!

Forrás: MTI, Motorrevü
Fotó: cnet.com

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük