fbpx

Olaszok haptákban

eicma2007 vintage bianco met 2Egy nap elég kevésnek bizonyult, hogy végigjárjuk, és alaposan végig is nézzük a hatalmas motorkerékpár kiállítást. Összesen tíz pavilonba gyűltek a kiállítók a világ minden tájáról, hogy bemutassák legújabb termékeiket. Persze ezúttal leginkább az olaszok tettek ki magukért, akik a korábbi, párizsi kiállításról nagyrészt távol maradtak.

Az összesen 400 000 négyzetméternyi alapterületen 45 ország összesen 2000 kiállítója mutatkozik be ezen a héten Milánóban a motorozás iránt elkötelezett nagyközönségnek, és a szakmának a legújabb fejlesztésekkel. A kiállítás hivatalosan csak csütörtökön nyitott, de már az előző két nap folyamán is elözönlötték a pavilonokat a világ minden tájáról ideérkezett újságírók és a szakmában érintettek. Milánó új vásárvárosa ismét XXI. századi környezettel várta az érdeklődőket.

A kiállítás szervezője az ANCMA figyelmet szentelt annak is, hogy ez a rendezvény ne csupán az áruval telepakolt pavilonok miatt legyen érdekes: a szektor kutatási eredményeire támaszkodva konferenciát szerveztek. Olaszországban a motorkerékpár ipar összesen 5,5 milliárd Eurót forgalmaz jelenleg évente, ezzel együtt 47 826 munkahelyet biztosít, ezért nagyon fontos ipari szegmens. A kutatások azt is kimutatták, hogy a kétkerekűek számának növekedése a közlekedésben nem csak a nagyvárosok forgalmát javítja, hanem a dugók csökkenésével együtt a környezetbe kerülő széndioxid mennyiségét is kétharmadára csökkenti, amiről szintén érdemes volt beszélgetniük a döntéshelyzetben lévő vezetőknek.

A rengeteg híresség és versenyző mellett szerdán a kiállításra látogatott a korábbi olasz miniszterelnök, Silvio Berlusconi, aki két évvel ezelőtt személyesen nyitotta meg a kiállítást. Habár állítása szerint több motorkerékpárja is van, azokat idős kora miatt manapság inkább mások vezetik. Első útja ezúttal a ‘Bike4Show’ pavilonba vezetett, ahol csütörtöktől 15 pár motorversenyző méri össze tudását folyamatosan az itt felállított versenypályán Paolo Bettini világbajnok vezetésével. Berlusconi egyébként azt nyilatkozta, hogy ha rajta múlna, minden motorversenyzőt azonnal szentté avatna, hiszen erőfeszítéseik olyan jelentősek.

Valószínűleg nem csak ő, hanem a magyar szurkolók mellett az Aprilia cég teljes stábja is ezen a véleményen van. A hatalmas siker ugyanis, amit Talma világbajnoki címe és Faubel első helye hozott nekik néhány nappal korábban Valenciában, a kiállításon is megmutatkozott. Az Aprilia standján az összes többi kiállítóhoz képest sokkal nagyobb volt a tumultus, és ezúttal, úgy tűnt, nem annyira az újdonságokra, hanem inkább a kiállított versenymotorokra kíváncsi a közönség.

Azt, hogy a hétvégén a 125 köbcentis kategória első három helyezettje Apriliával versenyzett, és az első tízben összesen hat ilyen motor szerepel, hatalmas siker a cégnek. Emellett szinte már eltörpül legújabb fejlesztésük, az Aprilia SMV 750 Dorsoduro. A kéthengeres 750 cm3-es, 95 lóerős masina folyadékhűtéses, és egy úgynevezett Ride-by-Wire rendszer vezérli. Az új modell egy olyan speciális, extrém supermoto, amely képes elérni, hogy vezetője valóban bajnoknak érezhesse magát. Az az érzésem, hogy ezzel a modellel az Aprilia néhány vásárlót elcsábít majd a Ducati Hypermotard kedvelői közül.

Apropó Ducati: Casey Stoner segítségével a MotoGP-ben elért hatalmas siker után a bolognai motorgyár 2008-ra három új modellel készül. Az új Monster 696 a legendás modell teljesen új változata. Miközben megtartja régi sziluettjét, ezúttal sokkal férfiasabb külsőt kapott. A széles tank és a keskeny ülés a jól ismert Desmo L-Twin blokk és a minimalista felszereltség remek városi motorrá varázsolja ezt a modellt.

Az 1098 R verziója a maga 180 lóerős maximális teljesítményével valódi versenymotor. Nem véletlen, hiszen ez a modell lesz az, amely 2008-ban a gyár reményei szerint Troy Baylisst Superbike bajnokká teszi. Az új 848-as a korábbi 749-es helyét veszi át a modellpalettán. Habár külsőre nem feltűnő a különbség, hajtóművét 134 lóerősre erősítették, és ősénél 20 kilóval kevesebbet nyom.

Érthető okokból a Moto Guzzi standja vonzott leginkább, ahol ismét nagy volt a felhajtás. Habár a legendás olasz motorgyár sikeresen zárja 2007-es évet, az új Bellaggionak és a Griso 8V-nek köszönhetően, úgy látszik, nem lankad a lendület, amellyel az új fejlesztésekbe kezdtek néhány éve. A most bemutatott két új modellel egyet léptek előre, egyet pedig hátra, de mindent összevetve csupán beszállt a gyár az új trendek frontján zajló őrületbe.

A Moto Guzzi V7 Classic a Breva 750 alapjaira épült, de a 40 évvel ezelőtt bemutatott V7 emlékét eleveníti fel. Ez volt ugyanis az első olyan Moto Guzzi, amelyet v-twin motorral szereltek. A mindössze 50 lóerős retro formájú kétkerekűvel elsősorban a kezdő vagy kevesebb tapasztalattal rendelkező sofőröknek szeretne kedvezni a gyár. Habár a blokk egy régiesebb dizájn léghűtéssel, és csupán két szeleppel hengerenként, alsó és közepes tartományban meglehetősen nyomatékos, ami épp megfelel a modell célközönségének. Ha pedig összevetjük versenytársaival, megállapíthatjuk, hogy a Triumph Bonneville alig különbözik megjelenésében, viszont a Ducati GT1000-hez képest sokkal kedvezőbb az árfekvése.

Az MV Agusta helikopterei mellett a motorosokat is megpróbálja megtanítani repülni.Elegendő ráülni legújabb modelljeire. Az olasz kiállításon kért új modellel mutatkoztak be, és kiállítoták a Brutale legújabb verzióját is.

A 989R 142 lóerős motort és kompakt merev vázat kap 2008-ban. A 1078RR a motordizájnt komplett új formában mutatja be. Az 1100 köbcentis blokk 154 lóerőt tud, legnagyobb sebessége pedig 270 km/óra. Még ennél is erősebb a márka supersport motorja az RR312, az F4 sorozat csúcsmodellje, amely 190 lóerős, 1078 köbcentis, és 300 km/óra fölött van a végsebessége a versenypályán.

A Stelvio egy 110 lóerős, 1200 cm3-es blokkot kapott, hogy ennek segítségével próbáljon betörni az endurók piacára. A kétéltű (on- és off road) motor hajtóművét 75%-ban újratervezték. A váza kompakt és nagyon ellenálló, míg a 320 mm-es tárcsát szorító féknyergek hatalmas fékezőerőt biztosítanak. Az 50 mm-es első villák és a tömlő nélküli gumik jelentősen javítják a motorozás élményét, az első fényszórók pedig kifejezetten domináns külsőt varázsolnak az új modellnek.

Az X9 és az X8 modellek után a toszkán Piaggio cég ezúttal ismét egy óriásrobogóval rukkolt elő X7 néven. A GT vagyis Gran Turismo kategória Európa szerte tarolt az utóbbi években, és ebből a sikerből a Piaggio cég sem maradhatott ki. Ezúttal két méretben, 250- és 125 cm3-es hajtóművel szerelve kerül piacra az új modell, amely a városi közlekedésben, de akár hosszabb túrákon is méltó partner lehet. Az ülés alatti rengeteg tárolóhely pedig nemcsak a bukósisak biztonságos tárolására alkalmas, hanem még egy laptop is kényelmesen elhelyezhető itt.

Végül, de nem utolsó sorban az olasz márkák között meg kell említeni minden robogó ősét, a Vespát, amely idén PX modelljének 30. évfordulóját ünnepli Milánóban. Ez a márka filmek ihletője és szereplője évtizedek óta, dalokban is megénekelték, ezért nem kell csodálkozni, hogy a kiállításon a Vespa standja olyan volt, akár egy ékszerdoboz. Az új retro külsejű Vespa S modellt a Vespa Special és a Primavera inspirálta. Az 50- és 125 cm3-es változatban kapható robogó alumínium kerekeket és krómozott kiegészítőket kapott.

A Vespa P125X “Ultima Serie” limitált szériában jelent meg kifejezetten az évfordulóra. A PX ugyanis a márka legnagyobb számban eladott modellje, 3 milliónál is többet vásároltak belőle világszerte, tehát megérdemli az ünneplést. A jubileumi változatból összesen 1000 darab készült, amelyeket sorszámozva jutnak a vásárlókhoz.

A többi érdekesség mellett természetesen ismét az olasz gyártók voltak azok, akik termékeikkel, kiegészítőikkel leginkább a hölgyek kedvében jártak – hiába, az olaszok értenek a divathoz. Példaként álljon itt a Givi legújabb bukósisak dizájnja: a H10.4F sisak ezúttal új, csajos színekben pompázik majd. A matt, krémszínű alapra virágmintát, és tetoválást imitáló formákat festettek.

A H10.4 modell egyébként olyan technikai felszereltséggel bír, mint általában csak a magasabb árkategóriába tartozó bukósisakok: a könnyű héj hypoallergén, kivehető, és mosható belső bélést takar. A kétféle méretben gyártott polycarbonát héjban a kisebb fejű motorosok sem látszanak ufónak. Az önmagában is szép sisakot gyors kapocs, és szélvédő plexi egészíti ki.

A milánói kiállítás abból a szempontból is jelentőséggel bírt, hogy ezúttal a nők még nagyobb nyilvánosságot kapnak. Amellett, hogy a pénteki nap kifejezetten nekik van dedikálva – ma ingyen mehetnek be a kiállításra a hölgyek –, valamint a legtöbb standon megtalálhatóak a kifejezetten nők számára kifejlesztett vagy nekik tervezett termékek, a rendezvény ideje alatt egy konferencia is zajlott „Donne e moto” címmel kifejezetten a motoros nőkkel kapcsolatban. A részletekről hamarosan…

eicma2007 255eicma2007 256eicma2007 257eicma2007 258eicma2007 259eicma2007 260eicma2007 261eicma2007 264eicma2007 265eicma2007 267eicma2007 268eicma2007 269eicma2007 270eicma2007 273eicma2007 274eicma2007 275eicma2007 276eicma2007 277eicma2007 278eicma2007 279eicma2007 280eicma2007 394eicma2007 395eicma2007 396eicma2007 397eicma2007 398eicma2007 450eicma2007 451eicma2007 461eicma2007 462eicma2007 463eicma2007 470eicma2007 471eicma2007 473eicma2007 474eicma2007 477eicma2007 Aprilia FV2eicma2007 Aprilia FV2 2eicma2007 Aprilia FV2 3eicma2007 Aprilia FV2 4eicma2007 Aprilia FV2 5eicma2007 Aprilia Shivereicma2007 bellaggioeicma2007 bellaggio 07-1eicma2007 bellaggio 07-3eicma2007 bellaggio 07-3 2eicma2007 bellaggio 07-4eicma2007 bellaggio 07-5eicma2007 bianco met 1eicma2007 Classiceicma2007 Classic 2eicma2007 Classic 3eicma2007 Classic 4eicma2007 Classic 5eicma2007 Dorsoduroeicma2007 dorsoduro 2eicma2007 Dorsoduro 2eicma2007 Dorsoduro 2 2eicma2007 Dorsoduro 3eicma2007 griso 8v rossaeicma2007 norge1200meteicma2007 PiaggioMP3 2eicma2007 PiaggioMP31eicma2007 Piaggio 2eicma2007 Piaggio Cruiser2eicma2007 Piaggio Cruiser 1eicma2007 Piaggio MP3 HySeicma2007 Stelvioeicma2007 Stelvio 2eicma2007 Stelvio 3eicma2007 Stelvio 4eicma2007 Stelvio 5eicma2007 Stelvio 6eicma2007 Stelvio 7eicma2007 Stelvio 8eicma2007 Stelvio 9eicma2007 Stelvio 10eicma2007 Stelvio 11mvaugusta 1078RR

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x