EseményekMotorverseny

Összecsapnak az indulatok

Kis Viki %C3%A9v%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%911A MAMS gyorsasági szakágának 2012-es értékelését alapul véve, történt egy kis kardoskodás a motorversenyző hölgyek között.

A hírek szerint, Kis Viktória, a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa lett a MAMS gyorsasági szakágának értékelése alapján, 2012 legeredményesebb női pályaversenyzője hazánkban.

Eddigi pályafutásának legnagyobb sikerét érte el az ifjú hölgy. Történelmet írt a Slovakiaringen: a Superbike kategóriában első magyar nőként szerzett pontot nemzetközi versenyen, majd ugyanebben a kategóriában a hazai bajnokság összetettjében 11 férfi között megszerezte a 6. helyet. Viki így nyilatkozott az eredményeiről, jövőbeni céljairól:

Egy év kitérőt követően a régi-új csapatoddal vágtál neki a 2012-es szezonnak. Mit reméltél a Superbike kategóriában törékeny nőként?

─ Boldog voltam, hogy egy év kitérő után újra csatlakozhattam a MetalCom-Adrenalin H-Moto Teamhez. A csapatvezetéssel azt a célt tűztük ki az idei évre, hogy a lehetőségeimhez képest minél több versenyen induljak el a magyar bajnoki futamokon, valamint az Alpok-Adria Bajnokságban. Természetesen mindkét sorozatban férfiak között versenyeztem, mert meg akartam mutatni, hogy van keresnivalóm a legnagyobb kategória mezőnyében. Ugyan tavaly maximális pontszámmal megnyertem a bajnokságnak indult, ám a kellő versenyszám híján kupaként véget ért sorozatot, de éreztem azt, hogy egy erősebb mezőnyben is megállnám a helyem.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ezt sikerült is bizonyítanod, ám arra mi a magyarázat, hogy a Superbike kategóriához képest gyengébb ezres Kawasakival, mégis az erősebb mezőnyben álltál rajthoz?

─ Mivel szerettem volna, ha a Magyar Bajnokságban is értékelnek, aminek öt futamából három az Alpok Adrián belül futott, kénytelen voltam egy kategóriával feljebb indulni, vagyis az alig Stock állapotú motorommal a Superbike mezőnyében versenyeztem, 10-20 lóerő és sok technikai fejlesztés hiányával.

Így viszont csekély esélyed volt dobogóra állni ebben a kemény férfimezőnyben, ám az ősz elején mégis olyan eredményt értél el, amit előtte magyar nő még sosem…

─ Annak ellenére, hogy családi és tanulmányi okok miatt több versenyt ki kellett hagynom, úgy érzem, nem kell szégyenkeznem az eredményeim miatt, hiszen az egész szezonban másodpercekkel és helyezésekkel is mérhető javulást mutattam, aminek nagyon örültem. Ezeket természetesen nem ajándékba adták, ugyanis minden tizedért és pozícióért kőkeményen meg kellett küzdenem, míg a kockás zászlóval le nem intettek a futamokon. Aztán jött szeptember másodika, és a Slovakiaringen rendezett futam az év csúcspontja lett eddigi pályafutásomban. Életem eddigi legizgalmasabb megmérettetése volt! Fél szemmel – mivel az egyik kontaktlencsém menet közben „elhagytam” –, és nyolc ezreddel a mögöttem motorozó előtt intettek le a 15. helyen. Ez annyit jelentett, hogy első magyar nőként sikerült pontot szereznem nemzetközi Superbike versenyen. Az örömöm azóta leírhatatlan! Még most is kiráz a hideg, ahogy arra a napra gondolok!

Sporttörténelmi bravúrod hanyadik helyre volt elég a hazai sorozat összetettjében?

─ A szezonban végül négy versenyt teljesítettem, ami alapján a Magyar Bajnokság SBK kategóriájában a hatodik helyet sikerült megcsípnem tizenegy férfi között. Azt hiszem, ez az eredmény a maximum volt, amit kihozhattam ebből az idényből.

A nemzeti szövetség, a MAMS gyorsasági szakága eddigi legnagyobb elismerésében részesített…

─ Hatalmas boldogsággal és büszkeséggel tölt el, hogy a gyorsasági szakág éves díjkiosztóján különdíjban részesülhettem, ami szerint Magyarország legeredményesebb női gyorsasági motorversenyzője lettem a 2012-es szezonban. Hatalmas megtiszteltetésnek érzem a címet, a mosolyt még sokáig nem lehet lecsalni az arcomról! Ahhoz, hogy ezt elérjem, hogy nekem ítéljék oda ezt az elismerést, rengeteg segítséget kaptam csapatomtól, csapattársaimtól és a családomtól, akik anyagilag, de főképp lelkileg ott álltak mellettem a legnehezebb pillanatokban is. Nélkülük tényleg nem zárhattam volna így az évet.

Mik a terveid a 2013-as szezonra?

─ A jövő évről még nincs fix döntés, minden az anyagiaktól és a bajnokságok kiírásától függ. Nagyon örülnék neki, ha egy színvonalas Magyar Bajnokságon tudnék részt venni, amire remélhetőleg minden esélyünk megvan. A kategóriát tekintve nem történik változás, maradok 1000-es géposztályban, a kérdés csupán az, hogy Superbike vagy Superstock kategóriában állok majd rajthoz.

Olvass tovább, hogy megtudd, hogy reagált Kovács Niki, gyorsasági motorversenyző pályatársa nyilatkozatára.

 

Motoros Védő Harang CsamShop motoros webáruház

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük