Norton Commando 961 visszatér
Lehet, hogy a Norton egy teljesen új elektromos motorkerékpár kifejlesztésével tervezi a jövőjét, de a vállalat nem fordít hátat a hagyományos rajongóknak – és most azt tervezi, hogy visszahozza a Commando 961-et, amely több mint egy évtizeden át a vállalat kínálatának gerincét alkotta.
A Commando 961 volt az alapja a Norton újjáélesztésének a Stuart Garner tulajdonlása alatti, balszerencsés korszakban. Ez az időszak talán szégyenteljes és pénzügyi összeomlással végződött, de maga a Commando 961 elég népszerűnek bizonyult ahhoz, hogy Garner 2008-as átvételétől a Norton 2020-as csődjéig fenntartsa a márkát.
Maga a 961-es a Norton előző iterációjától örökölte, amikor Kenny Dreer amerikai mérnök az 1960-as és 70-es évek eredeti Commandóját először a VR880 (Vintage Rebuilds 880 cc), majd a 961 köbcentis Commando 961-re fejlesztette. Ezzel egy időben Dreer a Norton védjegyeinek szétszórt maradványait újra összerakta, és újra összefogta a szétszakadt márkát, mielőtt elfogyott a pénz, és Garner előtt megnyílt az ajtó, hogy elvállalja a projektet, és visszahozza az Egyesült Királyságba.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Most az indiai gyártóóriás, a TVS tulajdonában van, így a Norton pénzügyi helyzete szilárdabb, mint valaha. A V4-es szupermotort már továbbfejlesztették a V4SV és az új V4CR Café Racer modellre, a párhuzamos ikermotoros, 650 köbcentis Nomad projekt újra sínen van, és egy jövőbeli elektromos motorkerékpár-projekt is folyamatban van. Ráadásul a vállalat most azt is elmondta, hogy hamarosan érkezik egy „új” Commando 961-es.
A Norton weboldalán található képek tanúsága szerint az új 961-es nagyon hasonlít a régire, de a V4-eshez hasonlóan biztos, hogy jelentős fejlesztéseken ment keresztül a bőre alatt. A régi modell nem csak megbízhatósági problémákkal küzdött, de nem felelt meg az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak sem, amit minden új sorozatgyártású motornak teljesítenie kell.
A TVS pénzével és a kutatás-fejlesztési munkával, valamint a Norton új gyártóüzemével a vállalat történelmi otthonának közelében, az Egyesült Királyságban, az új 961-es végre beváltja azt az ígéretet, amit mindig is mutatott.
*** Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) ***