Motorozás

Nomini casino és érdekességek a motorozás világából

Nomini casino és érdekességek a motorozás világából

A motorozás, a motorsport egy olyan terület, amely milliókat érdekel, akár aktív résztvevőként, akár külső rajongóként. Szép számmal akadnak olyanok, akik lehet, hogy soha nem ültek nyeregbe, viszont a nomini casino és más hasonló platformok kínálatából előszeretettel választanak olyan játékokat, amelyeknek a témája a motorozáshoz köthető.

Egyébként, számos olyan dolog van, amiben hasonlít egymáshoz az olyan oldalak, mint a nomini casino kínálata és a motorozás. Ezek közül első helyen mindenképp az adrenalint érdemes említeni. Úgy a száguldás, mint a különböző online játékok izgalmasak, adrenalint szabadítanak fel, vagyis akik szeretik a pörgést, a meglepő fordulatokat, azok előszeretettel hódolnak egyik, másik, vagy mindkét élvezetnek.

Emellett, a nomini casino és a motorozás ennek az ellenkezőjében is hasonlít egymáshoz, vagyis a fegyelemben, a tervezésben. Ahogy a motoros utakat is ajánlatos előre pontosan megtervezni, hogy ne érjen meglepetés, illetve saját és mások biztonsága érdekében fontos a közlekedési szabályok betartása, hasonló dolog elmondható a nomini casino és társai esetében is.

Ahhoz, hogy ne okozzon gondot a játék, fontos megtervezni például, hogy napi szinten mennyi időt töltesz játékkal, illetve ajánlatos pontosan megszabni a játékra szánt költségvetést is, mert csak így lehetsz benne biztos, hogy minden ellenőrzés alatt lesz és nem ér kellemetlen meglepetés.

Az is egy közös pont a két témakör között, hogy komoly múltra tekintenek vissza. Talán meglepő a számodra, de a motorozásnak több mint százéves hagyománya van. Ezzel pedig együtt jár számos érdekesség, amelyekből az alábbiakban következik néhány.

Több, mint 130 éves múlt

Talán meglepőnek tartod a fenti adatot, ennek ellenére tény: az első motorkerékpárt Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach még 1885-ben fejlesztették ki. Ez egy belsőégésű motorkerékpár volt, amely petróleummal üzemelt. A többség a 20. század eleje kapcsán elsősorban az első automobilok megjelenésére összpontosít, ezért is éri meglepetésként ez a tény.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Magát a motorkerékpár kifejezést első alkalommal 1894-ben használták, addig benzinkerékpár néven emlegették. Azonban, miután ebben az évben a Hildebrand & Wolfmuller cég kereskedelmi forgalomba helyezte első kétkerekű járművét, amit németül “motorrad”-nak nevezett, innentől már ezen a néven emlegették az ilyen járgányokat.

A bukósisak története

Sokan a mai napig húzzák a szájukat, amiért a motorozáshoz sisakot kell hordani, pedig egyértelmű, micsoda biztonsági előnyöket jelent ez a motorosok számára. Ezzel kapcsolatban a történet úgy néz ki, hogy a sisakok használatát először T. E. ezredes, közismertebb nevén Arábiai Lawrence balesete után írták elő. 

A férfi egy Brough Superior SS100-as járművel haladt lakhelye közelében, amikor közel járt ahhoz, hogy elüssön egy kerékpározó gyereket. Annak érdekében, hogy az ütközést elkerülje, félrerántotta a kormányt, így viszont ő szenvedett fejsérülést az esés következtében és sajnos életét is vesztette.

Ezt követően egy Hugh Cairns nevű idegsebész kutatni kezdte, hogyan lehetett volna ezt a tragédiát elkerülni. Tapasztalatait egy tanulmányban foglalta össze, amelyet a Britain’s Medical Journal meg is jelentetett, ennek lényege pedig pontosan az volt, hogy a védősisak elejét vette volna a dolognak, úgyhogy ezt követően folyamatosan világszerte előírták a bukósisak használatát a motorosok részére.

Száguldás negyvennel

A mai száguldás ismeretében érdekes lehet az információ, miszerint az első Harley-Davidson motor csúcssebessége mindössze 40 km/óra volt. William S. Harley és Arthur Davidson találmánya 1904-ben debütált egy versenyen, ahol a negyedik helyett sikerült megszerezni. Egyébként, ez a jármű egyhengeres motorral működött, a benzintartály pedig egy paradicsomos kanna volt. 

A világ legkisebb motorkerékpárjáról is létezik feljegyzés. Ez a Smalltoe vot, amelyet a svéd Tom Wiberg épített. A jármű 6,5 centiméter magas volt, a súlya pedig mindössze egy kilogramm volt. A svéd férfi találmánya bekerült a Guiness Rekordok Könyvébe is 2003-ban, mint a világ legkisebb működőképes motorkerékpárja.

A leghosszabb út

Mindenki szereti a hosszú túrákat, amelyek során hegyen, völgyön át városokat, falvakat lehet megismerni. Ha te is ezek közé tartozol, érdekes lehet számodra az adat, miszerint a leghosszabb motoros utazás több mint egy évtizedig tartott. 

A rekorder egy argentin fotóriporter és író, Emilio Scotto, aki 10 év alatt 232 országot járt be, ezalatt pedig 735.000 kilométernyit robogott. A kalandor egy 1980-as Honda GoldWing GL1100-as motorral utazott és azért tekinthető kalandja egyetlen utazásnak, mert csak 10 év után tért vissza újra a kiindulási pontra.

(X) Támogatott tartalom, Image by Marek Ropella from Pixabay

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük