fbpx

Nők a 2010-es Dakaron

Január másodikán vette kezdetét az idei Dakar rali. A verseny helyszíne Dél-Amerika, ahol a versenyzők között négy bátor motoros- és egy quados hölgyet is találunk.

A szervezők ettől az évtől kezdve néhány változtatást vezettek be a motoros kategóriában, hogy ezzel is növeljék a résztvevő márkák számát. Az amatőröknél idén még elfogadták a nagy hengerűrtartalmú motorokat, de azok az indulók, akiket az eredményeik alapján a top kategóriába soroltak, már csak a 450 cm3-es motoros teljesítményére lefojtott motorokkal indulhattak. Úgy tudni, 2012-től már csak 450 cm3-es motorokkal indulhatnak a versenyzők.

Az új szabályoknak köszönhetően a márkalista máris kibővült, így a Honda, a Yamaha, a BMW és a KTM mellett ettől az évtől az Aprilia és a Sherco is versenybe száll a legjobbaknak járó helyért.

A Dakaron soha nem a nyeremény az elsődleges motiváció a versenyzők számára. A legtöbben megelégszenek azzal a tudattal, hogy részt vehettek ezen a hatalmas megpróbáltatáson, és hogy teljesítették a kihívásokat. A szervezők mégis úgy látták, hogy szükséges lenne megemelni a díjak értékér, főleg a motoros kategóriában.

Nagy változás, hogy idén már nem csak az első három, hanem az első öt helyezettet fogják díjazni összesítettben, az amatőrök között pedig minden kategória első tíz helyezettje kap jutalmat a teljesítményéért. Az a három motorversenyző, aki assistance nélkül teljesíti a távot, szintén jutalmat kap. A nyeremények teljes összege csaknem 70%-kal nőtt ezekkel a változtatásokkal.

A 2009-es Dakar legeredményesebb versenyzőnője, a holland Mirijam Pol (044) a Team Honda Europe csapat tagjaként egy Honda CRF450 Dakar X motorkerékpár nyergében állt a rajthoz. Ahogy tavaly is, a legnagyobb csata közte, és a svéd Annie Seel (076) között zajlik ezen a nehéz terepen. Az első négy nap alatt egyelőre Annie vezet a hölgyek között KTM SuperRocket 525-ös motorkerékpárján.

A svéd versenyző tavaly egy bukásnak köszönhetően eltörte az orrát, de így is végigcsinálta a fárasztó versenyt. Úgy tűnik, idén sem ússza meg nehézségek nélkül: a harmadik napon kificamította a hüvelykujját, ami nagy fájdalmakat okozott már a kormány fogásánál is, így szinte félkézzel teljesítette a napot.

A szerencsétlenségeknek itt még nem volt vége, ugyanis a harmadik ellenőrző ponttól egy kilométerre kifogyott az üzemanyag a KTM-ből, ezért a helyi erők segítségével tolta el a motort. Sok időt vesztett ezzel, de mivel a többieknek is voltak problémáik, továbbra is tartja az első helyét a nők között.

A német Christina Meier-t (100) egy ló mentette meg. Mindössze 50 km-t sikerült megtennie, mikor a Yamaha WR 450 F leállt, és lehetetlen volt beindítani. Szerencsére csupán 2 km-re volt a tábor, ahol a csapata tartózkodott. A helyiek, akik segíteni próbáltak neki, felajánlottak egy lovat, hogy értesíteni tudja a szerelőket. Végül sikeresen megoldódott a helyzet, és vissza tudott állni a versenybe.

Silvia Gianetti (093) az első olasz motoros hölgy, aki motorkerékpáron vágott neki a Dakar ralinak. Az enduro fanatikus versenyző, aki egyébként imádja Afrikát és a sivatagot, egy KTM 525 EXC-vel versenyez Dél-Amerikában. Egyelőre stabilan tartja 129. helyét. A másik olasz hölgy, Camelia Liparotti (259) egy KTM 525 XC quad nyergében versenyez. Ő az egyetlen quados nő, és egyelőre igen szépen teljesít, összetettben a 17. helyen áll.Christina MeierCamelia LiparottiMirijam PolAnnie SeelSilvia Gianetti

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x