KiemeltMotorokMotortesztek

Női Ideál: Suzuki GSX-R 600 2011 Teszt

suzuki gsx r 600 2011 14Másoknak is feltűnt, hogy milyen alacsony a motor, és nem kell rajta pipiskedni. Így nem is meglepő, hogy jóval ritkábban fordulhat elő a „nem ér le a lábam” vagy a „túl nehéz motor” kifogás, mivel sajnos vagy nem sajnos, ennél a modellnél egyik sem helytálló. Különösen az utóbbi rizikófaktor nem, azaz a motor súlya. 600-as létére eddig is könnyű gixerekről beszéltünk, ám a tervezők igyekeztek az idei modellt még inkább pehelysúlyúvá farigcsálni. Végül kilenc kiló mínusszal zárták a projektet.

Még a dugattyúk is vesztettek a súlyukból, ezáltal a maximális fordulatszám 15 500 ford./perc lett. Soros, pörgős izomgép, mégsem kell kicsavarni a gázmarkolatból az üveghangon sikítozó motor lelkét, ahogy sok másik 600-asnál. Megy nyomatékból, dinamikusan vezethető, utcai használatra tökéletesen elégnek bizonyuló gépsas. Csont nélkül felveszi a versenyt az 1000-res nagy testvérével.

Akinek nem ingere a minimum 1000 cm3, annak bőven elég.  Ennek ellenére az alkotók opcionálisan kalkuláltak a pályás használathoz is. A 2011-es Gixerben már köridőmérő és állítható váltófény is helyet kapott.

Teljesítményhez igazítva sose árt egy igazán jó fékrendszer… Alul Brembo Monobloc féknyereg kacsint vissza, felül viszont még mindig befigyel a Nissin brand. Ez pusztán megjegyzés, nem igazán negatívum. A fékerő nem csak hatásosnak, jól adagolhatónak, de elégnek is tűnt.

Összességében nagyon egyben van a motor, nem véletlenül szerepel a címben női ideálként. Minden olyan módosítást megtalálhatunk a 2011-es modellen, ami női felhasználóbaráttá teheti a motort, mégis mindezt nem lebutítva, lecsonkítva vagy kiherélve, hanem ötletes és praktikus megoldásokkal.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Részemről az idei év No1. tesztmotorja volt, őszintén ajánlom bárkinek. Talán az egyetlen negatívumként a minőségért elkért vételárat mondhatom. Igaz, ami jó, azt meg kell fizetni, de Magyarországon vagyunk, csak annyi kérdésem maradt: miből?

Páros motoros karkötők a CsamShopban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük