EseményekMotorverseny

Nem utolsó sorban a csajok a Dakar Ralin

dakarcsaj01Ezek a nők kétség kívül őrültek. Fittyet hánynak a nehézségeknek, a sérüléseknek, és szuperhősöket meghazudtoló életet élnek. E mellett egy sivatagi verseny számukra szinte gyerekjáték.

Annie Seel Svédországban 2005-ben elnyerte az „Adventure Women” címet, vagyis ő lett az év legsikeresebb kalandornője. Nem csoda, hiszen 2003-ban 21 éves Yamaha motorkerékpárjával megmászta a Mount Everestet, később részt vett a Baja 1000 versenyen, majd 2002-ben 54. helyen végzett a Dakaron törött kézzel. Ezen kívül rendszeresen részt vesz egyéb enduro versenyeken is. Ja, és ő volt az első női versenyző a Vegas-to-Reno Ironman verseny is, tehát a hosszú lista alapján jogosan nevezik őt a svéd Lara Croftnak, vagy Amerikában egyszerűen az „őrült svéd nő”-nek.

Idén a 39 éves versenyző úgy indult el a Dakaron egy KTM 525-ös motorkerékpárral, hogy egy snowboard-balesetnek köszönhetően három porckorong megsérült a gerincében nem sokkal a felkészülés megkezdése előtt. Emiatt természetesen eltiltották az endurózástól. Így esett a választása a supermotora… Ehhez képest az összetettben elért 112. hely igen szép teljesítmény.

A holland Mirjam Pol, mikor 2006-ban először indult el a Dakaron, rögtön a második lett a nők között, összetettben a 80. hellyel. Idén a 23 éves testnevelőtanár egy komoly lábsérülés ellenére is végigment a versenyen, ráadásul nagyon szép eredménnyel: a 49. lett összetettben. Habár úgy nyilatkozott, hogy őt nem igazán érdekli a helyezése, sőt az sem, hogy a többi motoros nő hogy áll a versenyben, azt is közölte, hogy tisztában van vele, hogy Ludivine Puy és Annie Seel sokkal jobbak nála.

Mirjam jó eséllyel indulhat a fair-play díjért is, hiszen idén egy alkalommal megállt, hogy Annie Seelt kisegítse egy kis üzemanyaggal. Ezzel bizonyította azt is, hogy egyáltalán nem rivalizál a svéd versenyzővel. Habár véleménye szerint tavaly még egész Hollandia azon nevetett, hogy el akar indulni ezen a komoly versenyen, és mindenki csodálkozott, hogy egyáltalán a pihenőnapig bírta az iramot, idén nem is volt kérdés, hogy ott kell lennie. És a célja nem csak az volt, hogy ott legyen, hanem, hogy Yamaha motorkerékpárjával versenyezzen is.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

A francia Anne-Charlotte Tilliette irigylésre méltó helyzetben van, hiszen neki nem kellett egyedül a rajthoz állnia. A papája – aki a nyolcvanas években már négyszer indult a sivatagi ralin – ott volt mellette. Igaz, a papa, Gerard (becenevén Gepetto) Tilliette már nem tervezte, hogy még egyszer elinduljon a Dakaron, 20 éves lányának sikerült rábeszélnie. Az összetett versenyben végül a legfiatalabb hölgy a 129. helyen végzett Hondája nyergében.

A hatodik hölgyversenyző a Dakaron a spanyol Ausina Amparo egy Yamaha motorkerékpárral állt rajthoz. A bátor, 38 éves amazon mindent megtett a győzelemért, de sajnálatos módon a 14. napon, egy nappal a verseny vége előtt kiesett. Azért a tisztelet őt is ugyanúgy megilleti, mint az előtte végzőket, hiszen már ahhoz is hatalmas bátorság kell, hogy valaki egyáltalán a fejébe vegye, hogy egy ilyen komoly megmérettetésen részt vesz.

Egy kis adalék a Dakarhoz

A Független hírügynökség információi szerint február közepén a Dakar-rali szervezőbizottsága Budapestre látogat. Lehetséges, hogy 2010-ben Budapestről rajtol majd a verseny. A Dakar Magyarországra hozatala rövid-, közép- és hosszútávon is komoly gazdasági előnyöket jelentene, illetve jelentős profitot hozna az országnak. Emellett addig még bőven van idő, hogy egy rátermett, bátor magyar motorversenyző nő felkészüljön, és jelenlétével képviselje a ralin a magyar motoros nőket.

Dakar07-amparoLudivine PUY Dakar 2007 photoAlain Rossignol

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük