Nem tudom feltenni a motort középsztenderre
„Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, úgy érzem, a ti közösségetek a legmegfelelőbb számomra.
Úgy döntöttem, hogy jövő tavasszal szeretnék A2-es kategóriában jogosítványt. Kisebb koromban is érdekelt már a motorozás, most van lehetőségem ezt beteljesíteni. Egy a problémám: nagyon picike vagyok, 160 cm magas és csak 47 kiló. Hiába próbálkoztam, egyszerűen nem tudok feltenni motort sztenderre. 🙁
Ez egy brutál nagy akadály nekem abban, hogy megszerezzem a jogosítványt, hiába tanulnám meg az elméleti és műszaki részét, ez sajnos nem megy, így persze nem is engednének vizsgázni, vagy akár vezetni sem. A ruházatot szépen lassan beszerzem, de félek, hogy hiába venném meg, ha nem tudok levizsgázni.
Beszéltem motoros oktatóval, ő is azt mondta, hogy ha ezt nem tudom megcsinálni, felesleges belekezdenem a dologba, pedig nagyon szeretném. Női motoros ismerőseim nincsenek, így tőlük nem tudok tanácsot kérni…
Esetleg erre tudtok valamilyen tanácsot adni, hogyan kezdjek neki a dolognak?
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Köszi előre is :)”
Szia Alexandra!
Nem vagy egyedül a problémáddal, nagyon sok lány csinált már úgy motoros jogosítványt, hogy hasonló testmagassággal rendelkezik, mint te.
Azt fontos leszögeznünk, hogy a motor középsztenderre állítása nem testmagasságtól, hanem a technikától függ. Ezt mondjuk az oktatónak kellene megmutatnia és megtanítania. Ráadásul minden motornál máshová esik a súlypont, így eltérhet a technika is.
Készítettem egy videót, amelyben megmutatom, hogy kell középsztenderre állítani egy motort
A vizsgára azzal a motorral kéne megtanulnod a középsztenderre állítást, amelyikkel vizsgázni fogsz. Később pedig lehet, hogy olyan motorod lesz, amelyiknek nincs is középsztendere… az enyémnek sincs pl., tehát ez egy olyan ismeret, amit ugyan kérhetnek a vizsgán, de az életben viszonylag kevésszer fogod majd alkalmazni. Ez semmiképp ne rettentsen el a motorozástól és a jogosítvány szerzéstől.
Ha további kérdéseid vannak, javaslom, hogy lépj be a facebook csoportunkba. Itt a tagok segíteni fognak mindenben.
Remélem tudtam segíteni! Várunk a motoros csajok közé!
Kedves Alexandra! Ha véletlenül a videóban bemutatott technikával sem sikerül az A2-es vasat sok gyakorlással se felállítanod, próbáld meg az A1-est! Semmiképp ne mondj le a motorozásról, mert nagyon jó! Drukkolok Neked!
Kedves NaNa! Isten éltessen erővel, egészséggel sokáig! Nem pont ide való kérdés: van még remény a blog oldal helyreállítására?
Üdv szevatok, mindenkinek balesetmentes motorozást, sok napsütést!
Vidék
Köszi Vidék!
Dolgozunk rajta… nem egyszerű. 🙁 Remélem azért az adatokat sikerül megmenteni.
Kedves Alexandra!
Én most vizsgáztam 2 hete A kategóriára, és szó sem volt középsztenderről, nem is volt a motorokon, úgyhogy ez ne tartson vissza a tanfolyamtól!
Nem kell aggódni, ha lefexik a vas. Alig 2 hete, éjjel a padka mellé táncolás után én is oldaltámaszra eresztettem… volna, ha nem felejtem el, hogy a tilitolihoz nem nyitottam ki. Határozottan örültem az időpontnak, nem röhögött rajtam a fél utca… Amikor lenéztem a paripára, először azért megrándult a szám széle, mégiscsak 3 és fél mázsa. Aztán jött a megkönnyebbülés, ezúton üzenem mindenkinek, a motoros legjobb barátja a bukócső 😀 Nem sérül a motor, és a nadrágod sem, mert nem kell túl mélyről emelni. Magam is meglepődtem, a kormányszarvas ráfogással + nagy levegővel elsőre meglett, bár legközelebb (ha lesz olyan) először sebességbe rakom, mert majdnem elmenekült előlem…
A középállványról meg annyit, hogy ki kell használni a forgatónyomatékot. A fordulópont az állvány támasztási pontja, ahol talajt fog. No, ehhez képest kéne nem túl alacsonyan hátrafelé húzni a gépet, egy enyhe emeléssel. Ha nagyon mélyen húzunk, kicsi lesz a relatív erőkar, ellenben a szemeink átmenetileg nagyok 😀 A szemek bevéreztetése nem szükséges művelet, rövid távon hátráltat az élvezetes motorozásban. Nagyon sokat segít, ha a lábunk, amivel a támaszt rögzítjük, a két kezünk emelési helyzete közé esik, mert ekkor fogjuk érezni azt, hogy valójában éppencsak némi hátsó tehermentesítést kell végezzünk egy sokkal könnyebb hátrahúzás érdekében. Érdemes keresgélni, a gyártók többnyire hagynak megfelelő markolási pontot a jobb kéz számára.
Mi legyen a trollal, kapjon még némi ívfényt? 😀
Ja, miután a férjem megnéztea videót egyből ezt mondta, hogy van a robogón is egy hátsó kapaszkodó erre, miért nem azt fogtam. Majd egyszer megkeresem… lehet, hogy már csak jövőre. 😂
A troll nem bír magával… nem tudom, mit ártottunk neki. Úgy tűnik, a viszkis verte ki nála a biztosítékot. 😎
?????
Milyen troll????
A YouTube-on van egy elégedetlen ügyfél.:)
Na ez érdekes. Egyszer Dodor is bemondta, hogy osztják rendesen ezért-azért. Ő meg benyögte, és igaza volt, hogy nem az a pár örök elégedetlen érdekli, akiknek úgyse tud jót csinálni, hanem az a pár ezer követő meg lájk…
Na most megnéztem a videót is. Sokat tanultam belőle, habár nekem elég könnyű motorjaim voltak, meg mégiscsak férfibű vagyok (vótam 😉 XD )… Megzavart a háttér, nem tudtam figyelni… az a semmi mással össze nem téveszthető kéthengerkétütem a háttérben, az 😉 és még egy pillantra föl is tűnt (na ide kéne a blogból az a dobogószívű smiley 😉 )