Ne légy telhetetlen! – Honda VT750 Shadow
Itt kell megemlítenem azt is, hogy a benzinszintet, illetve annak csökkenését nem mutatja lámpa, amitől egy ideje el vagyok szokva. A motor meg is tréfált egy ízben, mikor Komáromból hazafelé tartva köhögéssel, apró rángásokkal kifogyott az üzemanyag.
Már láttam magam, ahogy a forgalommal szemben gurulok vissza – szerencsére lejtőn álltam – a pár száz méterre lévő benzinkúthoz, mikor egyik motoros társam felhívta a figyelmemet a tankban lévő 3,6 liter tartalék felhasználásának módjára. (Köszi Roli!)
A tanksapka is trükkös. Beletelt egy kis időbe, mire rájöttem, hogy az indítókulcs attól olyan görbe, hogy az előttem járó kollégák valamivel tovább küzdöttek a bepattintós zár visszacsukásával. A kormánynak éppen jó a távolsága, a kapcsolók kézre állnak, de ezt amúgy is tudtam. Ami leginkább kiváltotta rosszallásomat, hogy a visszapillantó tükörnek sorjás maradt a fekete műanyag borítása.
Az idei Shadow-t egyébként ugyanaz az 52°-os V-twin blokk hajtja, ami az elődeit, csak némiképp megerősítették az alsó és közepes nyomatéktartományban. Illúzióromboló a korábban már említett rengeteg műanyag, hiszen végigkopogtatva úgy tűnt, hogy még a váltóház és a hengerfej is abból van. De a kis súlynak ez az ára.
És ez okozza azt is, hogy a hatalmas, fényesre polírozott és krómozott kipufogórendszer, ami három katalizátorral és másod-levegőrendszerrel gondoskodik a károsanyag-kibocsátásról, mint a kevés fém alkatrészek egyike, a könnyű motort lassú tempónál érezhetően jobbra húzza.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Még véletlenül sem szeretném a negatívumok kiemelésével azt sugallni, hogy a Shadow nem jó. Kifejezetten jót tett a motornak például, hogy a láncmeghajtást néhány éve kardánra cserélték. Ezzel megszűnt a lusta sofőrök rémálma, a lánc rendszeres zsírozásának, és a hátsó kerék ragacsos kosztól való megtisztításának problémája. Utóbbi egy cruiser esetében – másoknak, nem nekem – akár naponta aktuális procedúra.