KiemeltMotorokMotortesztek

Ne légy telhetetlen! – Honda VT750 Shadow

vt7502006 15

Itt kell megemlítenem azt is, hogy a benzinszintet, illetve annak csökkenését nem mutatja lámpa, amitől egy ideje el vagyok szokva. A motor meg is tréfált egy ízben, mikor Komáromból hazafelé tartva köhögéssel, apró rángásokkal kifogyott az üzemanyag.

Már láttam magam, ahogy a forgalommal szemben gurulok vissza – szerencsére lejtőn álltam – a pár száz méterre lévő benzinkúthoz, mikor egyik motoros társam felhívta a figyelmemet a tankban lévő 3,6 liter tartalék felhasználásának módjára. (Köszi Roli!)

A tanksapka is trükkös. Beletelt egy kis időbe, mire rájöttem, hogy az indítókulcs attól olyan görbe, hogy az előttem járó kollégák valamivel tovább küzdöttek a bepattintós zár visszacsukásával. A kormánynak éppen jó a távolsága, a kapcsolók kézre állnak, de ezt amúgy is tudtam. Ami leginkább kiváltotta rosszallásomat, hogy a visszapillantó tükörnek sorjás maradt a fekete műanyag borítása.

Az idei Shadow-t egyébként ugyanaz az 52°-os V-twin blokk hajtja, ami az elődeit, csak némiképp megerősítették az alsó és közepes nyomatéktartományban. Illúzióromboló a korábban már említett rengeteg műanyag, hiszen végigkopogtatva úgy tűnt, hogy még a váltóház és a hengerfej is abból van. De a kis súlynak ez az ára.

És ez okozza azt is, hogy a hatalmas, fényesre polírozott és krómozott kipufogórendszer, ami három katalizátorral és másod-levegőrendszerrel gondoskodik a károsanyag-kibocsátásról, mint a kevés fém alkatrészek egyike, a könnyű motort lassú tempónál érezhetően jobbra húzza.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Még véletlenül sem szeretném a negatívumok kiemelésével azt sugallni, hogy a Shadow nem jó. Kifejezetten jót tett a motornak például, hogy a láncmeghajtást néhány éve kardánra cserélték. Ezzel megszűnt a lusta sofőrök rémálma, a lánc rendszeres zsírozásának, és a hátsó kerék ragacsos kosztól való megtisztításának problémája. Utóbbi egy cruiser esetében – másoknak, nem nekem – akár naponta aktuális procedúra.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük