KiemeltMotorokMotortesztek

Ne légy telhetetlen! – Honda VT750 Shadow

vt600 ancsaEzért esett a választásom a VT750-re, vagyis a Honda nagy dobására, a Shadowra. A harmadik motorom, amit rendszeres használat szempontjából az elsőnek tekintek (és a másodiknak), Shadow volt. Pontosabban Steed, ami a Shadow japán belpiacos, ezért aztán 400 cm3-es változata.

Ehhez a géphez fűződik az összes olyan élmény, amit egy kezdőnek meg kell tapasztalnia. Ő volt az, akit négy évig folyamatosan nyúztam. A blokkcsere után, 600 cm3-es hajtóművel már elég erős volt ahhoz, hogy a napi munkába járás mellett Európa több országába is eljussak. Gyönyörű motor volt. Tényleg imádtam. És őszintén megkönnyeztem, mikor eladtam…

Még több kép a galériában

Sokan úgy vélekednek, hogy a japán HD utánzatok közül a Shadow sikerült a legjobban. Ezt a tézist megerősíti az, hogy a Honda cég már 1983 óta töretlenül, bár a kezdeti soft-chopper stílus óta jó sok átalakítással forgalmazza a VT750-et.

Nem véletlenül választják rengetegen ezt a modellt, hiszen tényleg gyönyörű forma, elérhető az ára (1 955 000 Ft regisztrációs adóval) és nem utolsó szempont, hogy egy falusi búcsúban vagy bárhol, a hozzá nem értő népeknek a sok csillogó króm miatt egyenlő a Harley-Davidson-nal.

vt7502006 19A 750-es Shadow legújabb változatát 2004-ben mutatták be. Ez az új modell volt hivatott kiváltani a VT750C2 Shadow American Classic Edition-t és a VT750DC Black Widow-t. Ekkorra alakult ki ez a mostani, 2,5 méter hosszú, lapos, cruiser forma, és a kategóriájában legalacsonyabbnak számító, mindössze 658 mm-es ülésmagasság.

Az átvételkor kicsit megijesztett a hatalmas gép látványa. Alig tűnt kisebbnek kigyúrt tesójánál… később azt is megtudtam, hogy ez azért van, mert külsőleg még nagyobb is nála néhány centivel. Ami megnyugtatott viszont, az ismerős formák, a „sedós” markolat, a kezelőszervek, a kapcsolók, a gombok, amik az évek alatt semmit nem változtak. Már mosolyognom kellett, mikor végre megtaláltam a bal combom mellett az indítókulcs helyét. Mindig visszatérő epizód a tesztek során, hogy keresem a kulcshoz a „zárat”.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük