Motorteszt Dél-Amerikában
A hegyvidék után sűrű dzsungel
Kalandjaik az ecuadori dzsungelbe is elvezették őket, ahol az erős esőzés lemosta róluk a hegyek láváját és a két GS, valamint motorosaik visszanyerték erejüket és szabadabban lélegeztek a gazdag levegőben.
A cukornáddal és banánültetvényekkel megrakott szamarakkal dolgozó bennszülöttek között a németek a dél-amerikai, egyenlítői csodaország számukra újszerű életstílusát is megismerhették, csakúgy, mint a növény- és állatvilág érintetlen sokszínűségét.
Puyóban, ami a világ egyik legcsapadékosabb térsége (10 000 mm eső esik évente) érdekes tapasztalattal lettek gazdagabbak Ecuador új kincsét, az őserdőben éppen akkoriban fellelt olajmezőket illetően: a motorosok számára úgy tűnt, hogy az ecuadoriak akkor még nem ismerték fel az olajuk hasznosítási lehetőségeit és több százezer litert arra használtak, hogy benedvesítsék a dzsungelen átvezető száraz, homokos és murvás utakat és távol tartsák a port.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Miután utazásaik során mindenféle állattal találkoztak, beleértve a csintalan majmokat, a tenyér méretű lepkéket, az agresszív hangyákat, szúnyogokat, piranhákat és a mindenhol jelen lévő lámákat, a motorosok számára a legijesztőbb élményt mégis a forgalom és a vezetési szokások hozták a Carrera Panamericán.
Az autópálya veszélyesebb, mint az őserdő?
Az Ecuadort átszelő óriási autópályán nem kellett sok idő, hogy a páros felismerje: a jogosítványok megléte, a biztosítás, sőt a járművek menetképes állapotának fenntartása sem volt lényeges az autósok számára.
Szerencsére, a GS prototípusok magabiztosan megbirkóztak a túlterhelt járművek és az agresszív vezetők sokaságával, amíg végül eljött a vadonba való visszatérés ideje. Olyan terepre, amelyre a motorokat valójában tervezték és ahol a rossz útminőség mellett az útjukba álló öszvérek és az őket üldöző kutyák jelentettek fenyegetést.
A győzelem
A túra a zavargások miatt nyugtalan Quitóban ért véget. A két férfi és motorjaik csupán néhány kisebb sérüléssel teljesítették a kihívást. „Az akkor ősszel enduróként piacra kerülő GS prototípusok varázslatosan boldogultak. Egyetlen egy műszaki hiba sem állított meg minket. Csupán három izzó égett ki és a kilométeróra két tartója esett le úgy körülbelül a százezredik kátyú után” – mondta Kalli Hufstadt, a BMW szóvivője.
Útitársa, Hans Peter Leicht szintén elégedett volt az R 80 G/S elődjének teljesítményével, miután a motor erősnek és megbízhatónak bizonyult a lehető legkeményebb körülmények közepette is.
„A BMW motorjai mindenféle erőnléti probléma nélkül átvészelték a 2000 kilométeres túrát” – írta a Motorrad magazin szerkesztője. „Ideális partnerek voltak a porszerű hamuban és a poros utakon egyaránt, csakúgy, mint extrém tengerszint feletti magasságban és a magas páratartalmú, dzsungeli éghajlat során. A Panamerica rövid aszfaltos szakaszain pedig teljes értékű utcai motorként kényeztettek bennünket. A karbantartás csupán a légszűrők és a hátsó gumik cseréjére korlátozódott, ráadásul 2000, porban megtett kilométer alatt összesen egy liter olajat fogyasztott. Nehéz lesz megbízhatóbb és egyszerűbben kezelhető endurót találni.”
Ezt követően megkezdődhettek a széria G/S sajtóbemutatójának előkészületei, amelyre Avignon mellett került sor Franciaországban, 1980. szeptember 1-jén.