fbpx

Motoros jogsi szerzés Angliában 2. – A teljes vizsga azaz a Direct Access

das vizsga londonbanHa úgy döntesz hogy a CBT már nem elég akkor jöhet a nagylány motoros játék. Ahhoz hogy a teljes jogosítványt letedd – különösen a londoni tesztcenterek statisztikája mellett – sok időre, kitartásra, és pénzre van szükség.

A DAS, azaz a teljes nagymotoros vizsga, amivel bármit tudsz vezetni, ami kétkerekű, egy motor van rajta meg egy tank tele gyúlékony üzemanyaggal. A DAS lehet 2 vagy akar 8 napos is, a napok között jobb időt hagyni. Attól függ, mennyire vagy ügyes, mennyi gyakorlás kell a nagy motoron.

A nagymotoros vizsgat egy minimum 600 cm3-es motoron kell elvégezni.

A DAS elemei:

Az első rész a CBT – amit ha már korábban megtettél, akkor nyilvan nem kell, mert az két évig érvényes. Ha teljesen az elejétől indulsz akkor:

  • motoros elméleti vizsga
  • CBT
  • MOD1 felkészítő
  • MOD1 vizsga
  • MOD2 vizsga

Az elméleti vizsgát egy vizsgacenterben kell letenni. Számítógépes alapú, külön a motorosokra szabva. A számítógépes vizsga legtöbbször kérdések és válaszok, valamint a jelzőtáblák ismerete.

Kövesd Hajnit a közösségi oldalakon!

instagram icon

dawn_in_london
instagram icon

@Hannah07864963

A vizsga utolsó részében egy 9 külön videóból álló, úgynevezett “hazard” teszt is van. Ezek különböző helyzeteket mutatnak be, azt szimulálva, hogy te ülsz a motoron és a reakcióidődre kíváncsi, hogy mikor és hogyan észleled a veszélyforrást. (Pl. gyalogos, aki hirtelen leléphet a járdáról, oldalról érkező autók, stb.)
Nekem volt a 9-ből egy, ami egy parkban volt, és hírtelen szarvasok szökdécseltek előttem.

Itt én nyomtam minden szarvasra, mit valami videójátékban – mint kiderült csak egyet kellett volna. Ha túl sokat nyomkodod indokolatlanul, az arra a videóra adott válaszod érvénytelen. Ezeket jó gyakorolni elötte, a KRESZ könyvben található linken elérhető pár ingyenes gyakorló videó is.

A CBT-ről már korábban írtam. Ha mind a CBT, mind az elméleti vizsga megvan, akkor végre ráülhetsz a nagymotorra.

 

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x