Moto Morini 750 és 1200 köbcentiméteres V-twin motorokat fejleszt
A Moto Morini az olasz motorkerékpár-márkákhoz gyakran társított, jellemzően viharos történelmet tudhatja maga mögött. Miután évekig a fizetőképesség határán állt, sőt 1993 és 2004 között egy hosszabb szunnyadó időszakot is eltöltött, végre szilárd lábakon áll, miután 2018-ban a kínai Zhongneng Vehicle Group megvásárolta.
A Morini jelenleg négy modellt kínál, amelyek két motor köré épülnek: a kaland-stílusú X-Cape 650 és a retro Seiemmezzo utcai motor, mindkettő ugyanazzal a 650 köbcentis, CFMoto-alapú párhuzamos ikermotorral, de a Morini jelentős bővítést tervez: visszahozza a márka 2004-es újjáélesztésekor megjelent 1187 köbcentis V-kettes motort, de új modellek sorát is elindítja egy eddig még nem látott 750 köbcentis V-kettes motorral.
A legnagyobb motor, amely több modellt is hajtott, amíg az Euro 4 károsanyag-kibocsátási határértékek miatt ki nem szorították a forgalomból, átdolgozott formában tér vissza az X-Cape 1200-as kalandmotorban, amely Kínában már megjelent prototípus formájában és részletes tervrajzok formájában, míg a 750 köbcentis motor egyelőre rejtély.
A 750 köbcentis motorkerékpárokat az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) által az USA-ban benyújtott dokumentumok erősítették meg, ami része a Morini hivatalos visszatérésének az amerikai piacra. Ezek a dokumentumok elmagyarázzák, hogyan kell megfejteni a vállalat motorjainak VIN-számát, elmagyarázva az egyes szám- és betűcsoportok jelentését.
A dokumentumból kiderül, hogy míg a VIN ötödik pozíciójában „M”-et tartalmazó motorok a 61 lóerős, 649 köbcentis párhuzamos ikermotort használják, amely az X-Cape 650 és a Seiemmezzo gépekben is megtalálható, lesznek olyan motorok is, amelyek ötödik számjegye „U”. Ez a dokumentum szerint azt jelenti, hogy ezekben egy 750 köbcentis, folyadékhűtéses V-kettes motor lesz, amely 97 lóerőt teljesít.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Nem világos még, hogy a 750-es motort a Morini gyártja-e majd, vagy a 650-es ikermotorhoz hasonlóan egy másik márkától vásárolják be, de kevés olyan jelölt van, aki megfelelne ennek a 750 köbcentis hengerűrtartalomnak és a 97 lóerős teljesítménynek. A régi Aprilia Shiver 750-es motor megfelelne ezeknek a számoknak, és a kínai Zongshen a közeljövőben 900 köbcentiméteres változatban újra piacra dobja, így az is szóba jöhet.
Azt sem tudni, hogy milyen típusú motorokba kerül majd az új motor, bár a Morini jelenlegi kalandmotorok és retro roadsterek sora jól jelzi, hogy a márka milyen piacokat céloz meg.