Megbukott a bemutatón a Lazareth repülő motorkerékpárja
Bár a cím kicsit zavaros, mert négy kerékről lesz szó, de valahol a francia, extravagáns gépeiről híres cég repülő szerkezete mégiscsak a motorkerékpárok rokona akar lenni.
Már pár éve bemutatták azt a négykerekű gépet a genovai motorkiállításon, mely alapul szolgált a repülni képes példány létrehozásánál. A siker sajnos még várat magára, és ahelyett, hogy ünneplő tömegek ujjonganának körülötte, most a kárörvendő hangok kerültek előtérbe.
A sugárhajtású masina a bemutató alatt csúfos kudarcot vallott. Ludovic Lazareth saját tervezésű, Maserati V8-as motorral hajtott négykerekű gépének repülő verziója, – mely a kerekei mellett elhelyezett turbinák keltette légárammal emelkedett volna a magasba – nem muzsikát túl jól.
Lazareth még decemberben tett közzé egy videót, melyen bejelentette, hogy ebben az évben bemutatásra kerül a repülő motor. Ez meg is történt, csakhogy a ceremónián a próbarepülés nem jött össze. A gép eleje csak néhány centiméter magasságot ért el, ami valljuk be, elég gyászos teljesítmény. A 4.7 literes, 350 kW-os erőforrás tudatában az ember nagyobb produkcióra számított volna.
A La Moto Volate (azaz repülő motorkerékpár) a talajon természetesen kerekeken gördül, de amikor repüléshez készülődik, egy középtámaszra ül fel, hogy teljesen vízszintes állapotban legyen felszálláskor, és a kerekei kifordulhassanak, mint a Vissza a jövőben című film DeLoren-je esetében, és teret adjanak a repülésnek. Ekkor a német Jetcat turbinák lépnek működésbe. A négy turbina, a Harrier, helyből felszálló vadászrepülők mintájára emeli fel a szerkezetet, akárcsak egy négyrotoros drón. Illetve csak emelte volna.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A bemutatón a tesztpilóta ki volt kötve, hogy ha elvesztené az uralmát a gép felett, akkor se történjen baja. Ludovic Lazareth szóhoz sem jutott a megdöbbenéstől, mikor látta, hogy milyen „magasra” emelkedett a gép, melyre olyan sokat költött.
A teszt arra jó volt, hogy bebizonyosodjon, hogy a Maserati motor és a négy jet turbina jó alapja lesz a jövőbéli sikereknek. Úgy néz ki, hogy lesz még min dolgozniuk a mérnököknek, hogy ebből a drága játékszerből tényleg működő és biztonságos jármű váljék.