Maximális kényelem és átütő vezetési élmény – Honda GL 1800 Gold Wing 2018
A minden porcikájában áttervezett Honda Gold Wing 2018-ra erősebb és könnyebb lett elődjénél.
A Honda Gold Wing már a 999 cm3-es ősmodell 1975-ös bemutatkozásakor ikonná vált, és azóta is a túramotorok legjobbjaként tekinthetünk rá. Több évtizedes pályafutása során mérete és összlökettérfogata is folyamatosan nőtt, egyúttal luxus, minőség és kényelem terén is évről évre egyre magasabbra tette a lécet.
Tekintettel a változó felhasználói igényekre és az átalakuló motorkerékpár-piacra, a fejlesztőcsapat teljesen újragondolta a típus koncepcióját, és a 2018-as GL1800 Gold Wing személyében olyan modellt alkotott, ami hű maradt felmenői örökségéhez, de a maximális kényelem és az átütő vezetési élmény érdekében új irányt vett.
Mozgatásáról továbbra is hathengeres, kimagasló teljesítményt és forgatónyomatékot nyújtó boxermotor gondoskodik, a gondtalan kétszemélyes túrázást pedig prémium minőség és páratlanul gazdag felszereltség szolgálja. Mindemellett kisebb, könnyebb és fordulékonyabb elődeinél, így kanyarvadászatban is remekel.
A megújult Gold Wing motorosok jóval szélesebb táborának ideális, mint a kifutó nemzedék, hiszen a fiatalok éppúgy eszményi társra lelhetnek benne, mint az idősebb pilóták. Ennek oka, hogy a nagy túrák mellett városi közlekedésre és elővárosi ingázásra is tökéletes, tehát minden szezonra, minden feladatra messzemenőkig megfelel.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az új, ultramodern vázra és hajtásláncra több verzió épül. Az alapmodell GL1800 Gold Wing néven lép színre, míg a túradobozzal kínált átiratot GL1800 Gold Wing Tourként hozza forgalomba a Honda. Utóbbit DCT-vel és légzsákkal is megrendelhetik a vásárlók, ezt tekinthetjük a harmadik kivitelnek. Az új Gold Wing modellváltozattól függően akár 48 kg-mal is könnyebb lehet elődjénél, és méretben is alulmúlja őseit, hiszen az új motornak és váznak köszönhetően sokkal kompaktabb lett.
Az alumínium hídváz tervezése az új, dupla lengőkaros első futóműtől indult, ez a – nagyobb rugóutat, kifinomultabb csillapítást, precízebb irányítást és kisebb súrlódási veszteséget garantáló – konstrukció tette ugyanis lehetővé, hogy előrébb kerüljön az erőforrás és az üléspozíció. A csillapítás jellege természetesen elektronikus szabályozású.
A hathengeres, optimalizált boxermotor egészen lenyűgöző jelenség, teljesítménye és forgatónyomatéka is függőséget okoz. Barátságos habitusát nem csak a négyállású, TOUR, SPORT, ECON és RAIN programokat felkínáló üzemmódkapcsolónak köszönheti. Ugyanennyire fontos munkát végez a kipörgésgátló (HSTC – Honda Selectable Torque Control,), az aktuális menetüzemmódnak megfelelően működő felfüggesztés és a kettős kombinált fékrendszer (CBS – Combined Brake System), valamint a Hegymeneti Asszisztens (HSA – Hill Start Assist) valamint az üzemanyag-fogyasztást mérséklő Alapjárat-leállító Rendszer (IS – Idling Stop) is.
A hatfokozatú lábváltó helyett hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltót (DCT) is kérhetnek a vásárlók. Az új egység kuplungérzete és váltási sebessége éppúgy az aktív menetüzemmódhoz igazodik, miként az is, hogy milyen fordulatszámon kapcsol fel és le az erőátvitel. Mindezt elektromos üzemű, előre-hátra gurulást segítő sétafunkcióval egészítették ki, míg a hagyományos váltóval felszerelt változatnál úgy működik a tolatás, ahogy korábban.
A technikai fejlesztések hatására a 2018-as Gold Wing nyújtotta szabadságérzet semmihez nem fogható – egyértelműen szintet lépett a modell. Bár teljesítménye jelentősen nőtt, még elődeinél is pihentetőbb, ugyanis a stílusos, aerodinamikailag hatékony idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárás-védelmet szavatol, a gondosan formázott nyergek pedig az egész napos motorozásokat is kényelmessé teszik. Mindezt intelligens kulccsal (Smart Key), Apple CarPlay alkalmazással és Bluetooth kapcsolattal fűszerezték meg a Honda szakemberei.
Ezen felül, minden idők legvonzóbb színválasztékát állították össze a modellhez. Az idomzat felső része sötétebb tónusban pompázik, ennek állít kontrasztot a világosabb, élénk alsó traktus, illetve annak textúrája. A két árnyalat határát jelöli a gyönyörű nyereg, ami kiváló minőségével és különleges kárpitozásával hívja fel magára a figyelmet.
Míg a Gold Wing előző nemzedékét nagy méret és ennek megfelelő attitűd jellemezte, az új generáció egészen más stílust képvisel. Megváltoztak az arányok, a nyugodt vonalvezetést lendületesebb formavilág váltotta és sokkal sportosabb benyomást kelt a modell. A fejlesztés során a „Kifinomult forma, feszes stílus” filozófia érvényesült, ennek köszönhető az egyedi sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul.