Másodszorra is Európa-bajnok a Thunderbike
Az ötödik Bertrand ‘Freddie’ Krugger Half Day nevű építése lett, amelyet arról az Illinois állam beli versenypályáról neveztek el, ahol az S&S Cycle cég alapítója, George Smith annak idején, az 1950-es években versenyzett. Itt debütáltak az általa fejlesztett blokkok is, és az első jelentősebb, 1958-as siker emlékére a S&S Cycle idén 50 éves évfordulót ünnepel.
Végeredmények
AMD PRO SHOW „FREESTYLE CLASS“
1. Open Mind, Thunderbike (Németország)
2. Sugarland Express, Riverside Motorcycles (Franciaország)
3. Seppster, TGS Motorcycles (Németország)
4. V-Rage, Odyseey-Motorcycles (Franciaország)
5. Half Day, Tribute to S&S, Krugger Motorcycles (Belgium)
6. Precious, Classic Cycles, (Svájc)
7. Speedpan, Frank van Geffen (Hollandia)
8. Project 17, Andreoli Motorcycles, (Olaszország)
9. Just Bike, VAV-Tuninc, (Csehország)
10. Cadbike 33, BMW Bobber, DBBP Design (Hollandia)
AMD PRO SHOW Custom Chrome Motorcycles
1. Voodoo Child, TGS Motorcycles (Németország)
2. Checker, Outback Motorcycles (Németország)
3. Black Angel, Custombike (Olaszország)
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
AMD PRO SHOW Modified Harley Class
1. ’48, USM GmbH (Németország)
2. The Apprentice, Frankfurt Harley-Factory (Németország)
3. Old Gun, School Bar Atelier (Franciaország)
Ed Martin Jammer Old School Awards 2008
1. Project 17, Andreoli Motorcycles (Olaszország)
2. Pure 93, Independent Choppers (Németország)
3. Pure Old School, Hells Kitchen Choppers (Németország)
CUSTOM CHROME PUBLIC CHOICE AWARD
Fenris, Habermann Performance (Németország)
S&S Brett Smith President’s Pick
1. X-Wedge Dragon, Custom Garage (Németország)
2. Eckerslike Flyer, Krazy Horse Customs (Egyesült Királyság)
3. Sandman, RMF Motorcycles (Németország)
Ennek az évfordulónak állít emléket Cory Ness legújabb alkotása, az S&S 50th nevű motor, és a német Jerry Greenlaw műhelyében, a Custom Garage-ban készült S&S X-Wedge Dragon névre keresztelt gép is, amelyet szintén a kiállításon leplezték le, és végül megnyerte az S&S elnökének különdíját, így kategóriájában az első helyen végzett.
Az Európa bajnokság Freestyle kategóriájába egyébként összesen 62 nevezés érkezett, de emellett több más kategóriában is versengtek a motorok. A Custom Chrome alkatrészekkel készült motorkerékpárok kategóriájába összesen nyolc motort neveztek. Az első a német Tobias Guckel motorja lett. A Módosított Harley-Davidson osztályban a harminc nevezőből Claus Guenther (USM) 48 nevű motorja végzett a legjobb helyen, a Jammer Old School kategória első helyezettje pedig az oldasz Andreoli Motorcycles motorja lett.
Az Európa-bajnokság Freestyle kategóriájának első három díjazottja is részt vehet a Sturgis-ben augusztus 3-6. között zajló 5. Motorépítő Világbajnokságon. A szállításukról a CCE logisztikai partnere, a DHL gondoskodik majd, a költségeiket pedig a verseny szervezői fedezik.
Az épített motorok rajongói persze itthon sem maradnak esemény nélkül! Április 13-án lesz Budapesten, a Népligetben, a (motor)Építők Sportcsarnokában a Magyar Motorépítő Bajnokság. A 2007-es magyar Európa Bajnok, a Sapka Művek Time Machine nevű motorja mellett a legjobb magyar épített motorokat, valamint a Pannónia újraindított gyártásának eredményét is itt lehet majd először látni. Az idén 12. alkalommal megrendezett Devils Motor Shown a Magyar Motorépítő Bajnokságon kívül most első alkalommal Hot Rod autóépítő bajnokság is lesz.
Rá két hétre, a május 3-4-i hétvégén a 2. Rod’n’Custom Show-n, a Hungexpo kiállítási területén csodálhatjuk meg hazánk legszebb épített motorjait, valamint a veterán amerikai autókat és Hot Rod-okat. A kiállítás ettől az évtől egyben a Motorépítő világbajnokság selejtezője is, így az itt legjobbnak választott egyedi motorkerékpár gazdája az 5000 eurós díj mellett megnyeri utazásának költségeit az augusztusi világbajnokságra Sturgisbe.
Tehát a szezon beindult. És bár ezúttal a magyar építők nem jártak szerencsével Európában, még jó esélyekkel indulnak a hazai megmérettetéseken. Ki tudja…, ha a hazai versenyeken elég szigorú a zsűri, még lehetnek sikeresek Sturgisben is.