fbpx

Marci az első-szériás Jawa 638 chopper

Jawa 635 chopperMarci egy első-szériás Jawa 638. Végleges motoromnak szántam. Figyelembe vettem a rendelkezésre álló, sokáig gyűjtögetett alkatrészhátteret, építési tapasztalatokat és a várható KPM köcsögölést.

Fölismerhető a minta: Harley-Davidson Dyna Wide Glide 1995. Ugye ne ilyen színösszeállítást képzelj el. Ez az eddigi legsokoldalúbban variálható motor, amit építettem.

A képeken többféle változata is látható a motornak építés közben. Van kopaszon, egyszemélyes változatban, oldalt egyszerű fogantyúkkal a vas sztenderre húzásához. A lábtartó az első keretre van csavarozva, a kormány szélesített Babetta (ez a magasabb kormány).

Az alacsonyabb Riga-származék kormánycsővel összerakott képen, a lábtartó a gyári helyén (csak a gumírozott részt kell az egyik keretből a másikba átcsavarni, az előretolt keret maradhat a helyén). Háttámlával, csomagtartók nélkül mehetne is a műszakira, mert így hasonlít leginkább az eredeti állapotához.

Jawa 635 chopperA sárvédők furatait kapupántfejű csavarokkal lehet fedni. A motor hátsó vázán a négy furatra kis csomagtartó keret csavarozható. A hátsó ülés a háttámla nélkül van a sárvédő furataiba csavarozva. A vaslemez váz és a sárvédő közti térbe két esőnadrág fér el, patentekkel lehet hozzáférni oldalról.

A fogantyúk helyébe a háttámla lépett. Maga a támlarész nem csavarozható le. A háttámla vázra csavarozható a hátsó csomagtartó keret.

Nézd meg a többi képet a galériában!

Az oldalsó csomagtartó vázkerete akár más táska is feltehető, de javasolt az a doboz, amit direkt ehhez a motorhoz készítettem. Az oldaltáska műanyag vázát két darab 20 l-es műanyag kanna adja. Ez lesz oldalt-felül kivágva, és műbőrrel bevonva úgy, hogy hagyományos bőr nyeregtáskának tűnik majd. Azokhoz hasonlóan szegecselve lesz. Viszont egy rejtett lakattal való zárhatóság lesz elrejtve rajta.

Jawa 635Átalakítások:

1. Hátsó kerék cseréje 16’-ra. Hátsó lánckerék Z=46, gumiabroncs 100/90-16.
2. Hátsó rugóstag felső bekötési pontját levágni, áthelyezni a fogantyúfelfogatás helyére. A rugóstag Jawa 634 erősen rövidített, teljesen felújított változata, az eredetinél 7,5 cm-rel rövidebb.
3. Hátsó sárvédő egyedi Bobtail, 1,5 mm-es lemezből. Ráhegesztve a hátsó ülésváz, amiben két esőnadrágnak van hely.
4. Korrózióálló acéllemez háttámla, ½’ acélcső vázra csavarozva, felfogatása a rugóstag csavarjának hátsó részére és a váz hátsó tartófülére. E cső a fogantyú a felhúzáshoz. Rácsavarozott műanyag vázas oldaltáska, ennek tartója laposvas.
5. Kétrészes ülés egyedi vázzal, első ülés első része keskeny, hátrafelé szélesedik. Merevítő perem. Előrefelé nyílik.
6. Légszűrőház helyett két korrózióálló patentívből hegesztett könyök, végükön két krómozott direkt-szűrő. Karburátort hozzáfúvókázni.
7. Oldaldekni egyedi, horganyzott lemezből, színre fújva, tükörtapétával matricázva.
8. Vázmerevítések csomólemezekkel. Első ülés elejénél keskenyíthető, csomólemezzel.
9. Előretolt lábtartó ½’ csőből, színre fújva, sarokkal kezelhető váltó, fékpedál, blokk első tartócsavarjaira csavarozva. Eredeti lábtartó-helyekre kimerevítve.
Jawa 638 chopper10. Első villa ETZ gyári, közbetét csapágycsészékkel eredeti kormánnyak-tengely gyári vázban. Villa toldva 25 mm-rel, illesztett közdarabbal. Rugó vágva, előfeszítve (13 menet).
11. Gyári Babetta kormány szélesítve, műszakira Romet kormány szélesítve. Babetta gázszektor, ETZ kupplungkar-konzol, Kawasaki főfékhenger ETZ karral. ETZ kapcsolótömb.
12. Műszerfal bicaj-kilométeróra. Visszajelző 1 izzós, 3 LED-es.
13. Kipufogó a gyári szalámira vágott, egyedi fojtásos verziója. Felfogatás gyári.
14, Indexek krómozottak, laposak, módosított Simson búrákkal, LED-ekkel, elsők a markolatról lógnak lefelé.
15. Első lámpafej MTZ traktoré, Lada foncsorral, krómozva.
16. Tank Jawa 559 csepptank. Hátsó lámpa Jawa 634. Markolatok gumiból, lábtartók lapos CZ elöl, módosított MZ hátul.
17. Szín sötét metálbordó. Váz és még sok dolog ezüstre festve. Somogyi népművészeti minta tükörfóliával ragasztva.
16. Kárpitozás: szegecselt fekete műbőr: tank középső takaró, oldaltáska, ülés, háttámla, villatáska. Fűzés natúr szín bőrszíjjal.

Vidék

Vidék

Üdv, Szeva! Vidék vagyok Kaposfőről, de 11 évig Győrben éltem, ott nagyon aktívan építettem motorokat. Elsősorban Jawákkal és CZ-kkel foglalkoztam, de sokféle vas fordult meg a kezeim közt. Jelenleg 50-esekkel dolgozom, csekély szabadidőmben, mert amúgy tanár, kétgyerekes apuka és falusi vagyok. Széles utat, balesetmentes motorozást!

5 1 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x