Majomparádé: Honda Monkey Történelem
Még az ősemberek idejében, az 1960-as években, az első Honda Monkey megmutatta a világnak, hogy a Homo Sapiens mennyire jól tud szórakozni egy motorkerékpáron. Aztán néhány évvel ezelőtt bemutatták az új Monkey-t, és a motoros világ ismét majomkodni kezdett.
2022-re a Honda Monkey új motort kapott, ugyanazt, mint a legújabb Grom, magasabb, 10:1 sűrítési aránnyal, ami növeli a teljesítményt és hozzájárul a motor lendületes vezethetőségéhez. Ráadásul a sebességváltó mostantól ötfokozatú, így még sokoldalúbbá válik.
Tökéletes megoldás a városban való közlekedésre, vagy csak egy kis szórakozásra. De nézzük csak, mi minden történt a Honda Monkey fennállása óta.
Ez egy igazi zsivány, bulimotor: Honda Monkey 125 2022
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
A Honda Monkey történetének főbb állomásai
1961 – Z100
Az első, C50 néven bemutatott, gerincvázas, „háromszögtankos” változat vidámparkokban tűnik fel. Apró, 5”-os kerekével, merev felfüggesztésével, lehajtható kormányával, valamint 3,1 kW-os, azaz 4,2 LE-s, 49 cm3-es erőforrásával azonnal belopja magát mindenki szívébe.
1963 – CZ100
Napvilágot lát az európai és tengerentúli piacokra készített, közúton is használható változat.
1967 – Z50M
Japánban is megkezdik a típus forgalmazását. A szigetországban értékesített Monkey-k különlegessége a lehajtható nyereg, kormány és lábtartó. Ezeknek köszönhetően akár egy kocsi csomagtartójába is beférhetett a modell, és a benzinszag sem zavarta az utasokat, ugyanis speciális, jól záró tanksapkát kapott a röpsúlyos tengelykapcsolóval felszerelt Z50M.
1969 – Z50A
Újdonság a teleszkópvilla, a 8”-os kerékgarnitúra, az alul elvezetett kipufogórendszer és az irányjelző.
1970 – Z50Z
A kivehető első futómű nagyban megkönnyíti a motor szállítását – a Monkey így már könnyedén elfér egy átlagos méretű autó csomagtartójában. Használatát és szállítását a középállvány segíti.
1974 – Z50J
Kétoldali hátsó rugóstagot, trapéz alakú üzemanyagtartályt és bütykös abroncsokat alkalmaznak a Honda mérnökei.
1978 – Z50J-I
Custom stílusú, cseppalakú, 5 literesre növelt üzemanyagtartály fokozza az egyébként is szemrevaló modell vonzerejét.
1979 – Z50J-I
Érkezik a krómbevonatú változat.
1984 – Z50J-I
Leleplezik a korlátozott darabszámban készülő Gold kivitelt.
1985 – A-Z50J
Elsőként kapható hagyományos, kézi működtetésű tengelykapcsolóval felszerelt átirat.
1987 – A-AB22
Első tárcsafék, központi hátsó rugóstag, zártszelvényből készülő lengővilla, 10”-os Comstar kerékgarnitúra és modern hídváz teszi igazán különlegessé az R változatot.
1988 – A-Z50J
Elsőként kap két tükröt a típus.
1991 – A-Z50J
Megkezdődik az off-road stílusú, dupla első fényszóróval megspékelt „Baja” forgalmazása.
2000 – Millennium Edititon
Álomszép, egyedi Monkey-val ünnepli az ezredfordulót a márka.
Tudod kik azok a híres emberek, akik Honda Monkey-val jártak
2004 – Freddie Spencer Special
A gyár dolgozói különleges, kék-fehér fényezéssel tisztelegnek a Daytona 100-on diadalmaskodó Freddie Spencer előtt.
2006 – 40th Anniversary Edition
Lehull a lepel a modell 40. születésnapjára készített, jubileumi Monkey-ról.
2009 – Monkey Limited Edition JBH-AB27
Megjelenik az első elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt Monkey. A JBH-AB27 további különlegessége a csapágyazott szelephimba, valamint a főtengely középvonalától eltolt dugattyú.
2017 – 50th Anniversary Edition
Japánban piacra dobják a típus megjelenésének ötvenedik évfordulójára időzített, jubileumi modellt.
2018 – Monkey 125
Teljesen megújul a Monkey. Műszaki alapjait a 21. századi elvárásokhoz igazítják, Európában indul az értékesítés.