Magyar bőrmunkával bevont motorért rajong a Daytona Beach Bike Week
A Daytona Beach Bike Week keretein belül megrendezett Baddest Bagger Show-n, a 26” Radical Class csoportban, illetve a Rats Hole Custom Bike and Chopper Show-n szintén első helyezett lett az a Harley-Davidson Road King, melynek építője a Floridában élő Tóth Gábor, a Boynton Beach-en lévő Elite Motor Sports főszerelője, s a vésett bőrrel Berzeviczi Norbert (Nogg Design) burkolta be.
A hétvégén, mondhatni magyar siker született Floridában, mégpedig a Daytona Beach Bike Week-en, ahol amerikai és magyar összefogásban, egy olyan különleges motort mutattak be, melynek csodájára jártak az emberek.
Az átépített Harley-Davidson Road King minden eleme bőrborítást kapott, nem csoda, hogy hihetetlen látványt nyújtott, ami elbűvölte a zsűrit is. A vésett alumínium kiegészítőket a szintén magyar Yeti Dekor műhelyben készítették.
Tóth Gábor motorépítő az Elite Motor Sports-nál (Boynton Beach Florida) épít motorokat – a műhely tulajdonosa Tony Keller. Berzeviczi Norbertet pedig a Nogg Design kapcsán ismerik. Norbit megkérdeztük a verseny kapcsán, s elmondta, hogy még 2016-ban indult el a közös munka.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– Az Elite Motor Sports műhely felkérése volt, tervezzem meg, hogyan lehetne egy ilyen motort vésett bőrrel beburkolni. A gépet szétszedték, és megkaptam az elemeket, amelyek hajón érkeztek, aztán jött az agyalás… ez 2016-ban volt. Történt sok egyeztetés és kaptam ötleteket, de azokat nem fogadtam el, majd körülbelül 1 hónap volt a tervezés, aztán fél év alatt készült el a bőrmunka. A vésett alumínium kiegészítőket a Yeti Dekor műhelyből, Cseh Ferenc és Bus István készítette.
– Milyen díjakat sikerült bezsebelnetek Daytona Beach-en?
– Az említett versenyt a Daytona Beach Bike Week keretében rendezték, és Paul Yaffe’ s Bagger Nation nevéhez fűződik, ezért kapta a Baddest Bagger Show nevet. Itt indult a motor a 26″ Radical Class csoportban, amit megnyert. Másnap, a Rats Hole Custom Bike and Chopper Show-n, szintén első lett a Bagger kategóriában. Így dupláztunk! A Baddest Bagger Show-n kicsivel csúsztunk le a Best of Show díjról, de megjegyezték a díjátadáskor, hogy nagyon-nagyon szoros volt két motor között a pontozás…
– Milyen erősnek érezted a mezőnyt?
– A verseny nagyon szoros volt végig. Sok motor volt, de már a megjelenés pillanatában jöttek a visszajelzések, hogy ez valami különlegesség, így a rendezők is eszerint kezelték.
Szóval a lényege a dolognak, hogy nem én vagyok az építő és nem az én nevem alatt futott ki a motor, hanem eleve egy amerikai építésről van szó, csak az én munkám olyan monumentális, olyan gazdag rajta, hogy maga az építés másodlagos lett, mert mindenki a bőrmunkától indult be.
Tehát, nagyon jó fogadtatása volt a motornak, sok magazin jelentkezett, amik szeretnék megjelentetni a közeljövőben, ennek nagyon örülünk, mert a világ legnagyobb lapjairól van szó.
Ezek szerint, még nagyon sok helyen fog visszaköszönni a bőrrel bevont Harley. Gratulálunk a sikerhez!
Fotók: Berzeviczi Norbert facebook, Elite Motor Sports facebook