Long Beachen hullt le a lepel a Honda Rebelről
A Honda Motor Company örömmel mutatja be legújabb custom motorkerékpárját, a teljesen friss Rebelt, melyet nemrég mutattak be Long Beachen.
A Honda legfrissebb modellje egy szemet gyönyörködtető, 471 köbcentis, soros, kéthengeres erőforrással hajtott custom motorkerékpár, ami A2-es jogosítvánnyal is vezethető.
Az old és new school formajegyeket egyaránt megvillantó gép egyszerű kezelhetőséggel, magával ragadó vezetési élménnyel és könnyedén személyre szabható megjelenéssel igyekszik tulajdonosa kedvében járni.
A Rebel fejlesztése Észak-Amerikában vette kezdetét, koncepciója azon alapszik, hogy a fiatalok miként látják a tradicionális cruisereket. A 471 köbcentis, soros, kéthengeres hajtómű rendkívül nyomatékos az alsó fordulatszám-tartományban, és egyenletes, kifinomult erőleadással segíti pilótáját. Emellett kifejezetten karcsú, ülésmagassága pedig roppant alacsony, játszi könnyedséggel irányítható tehát alacsony tempónál is. Mindehhez felegyenesedett, pihentető üléspozíció társul, azaz nyújtott karokkal, kényelmes lábtartásban róhatja a kilométereket a vezető.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
A középre helyezett lábtartó csak egy a kategóriában szokatlan megoldások közül, az acélcsőből készülő váz szintén hozzáad a bobberek levetkőztetett, nagygumis stílusához. Ráadásként a feketébe öltöztetett, csak néhol festett részegységek még vonzóbbá varázsolják a modellt, csak úgy, mint a – két csavar kiszedésével – kétszemélyesből szólóvá alakítható ülés.
Főbb jellemzők
Stílus
A Rebel fejlesztési programját két szó határozta meg: egyszerű és nyers. Igen ám, de a kevésből nehéz sokat csinálni – a minimalista irányzat nehezen követhető, mikor minden egyes részletnek komoly jelentősége van.
A Honda mérnökei számára ez a kettősség jelentette a kihívást, pontosabban márka járműveire jellemző kimagasló használati értéket kívánták ötvözni az egyedülálló formavilággal és vezetési élménnyel. A széles gumi, az alacsony, elnyújtott, bobberes sziluett, a jókora kormány és a 11,2 literes „mogyorótank” nemcsak stílusossá, hanem kényelmessé is teszi a modellt, a vezető szinte benne ülhet a motorban. Bárhonnan is nézzük, egyedinek és szépnek hat. Egyszerűen ellenállhatatlan…
Amit csak lehetett, feketébe öltöztettek az alkotók, ezzel még inkább kiemelve a Rebel különleges vonalvezetését és fényezését. Az orr-részt a feltűnő, 135 milliméter átmérőjű első fényszóró, illetve a présöntésű, alumíniumból készülő konzolja uralja, míg a vezetői környezet középpontjában az egy gombbal kezelhető, 100 milliméter átmérőjű, inverz, kék háttérvilágítású műszeregység áll. Ahogy azt a vérbeli cruisereknél megszokhattuk, a gyújtáskapcsoló az üzemanyagtartály bal oldalára került, és a kipufogórendszer sem egyszerű tartozék, hanem a látvány szerves része.
A Rebel az alábbi színekben lesz elérhető:
• Graphite Black (fekete)
• Matte Armored Silver Metallic (ezüstmetál)
• Millennium Red (piros)
Megfelelve a célközönség elvárásainak, a hátsó ülés, illetve lábtartó könnyedén leszerelhető, és csupa típusspecifikus kiegészítő sorakozik az extralistán. Aki szeretné magára szabni a modellt, többek között hátsó konzolt, oldaltáskát és 12 voltos elektromos aljzatot is rendelhet.
Erőforrás
A Rebel 471 köbcentis, soros, kéthengeres, folyadékhűtésű motorja a sportos CBR500R-ből származik, karakterisztikáját azonban azt szem előtt tartva határozták meg a tervezők, hogy a lehető legnyomatékosabb legyen az alsó fordulatszám-tartományban, és minél kifinomultabban adja le erejét. Munkájuk gyümölcseként a – hatezres percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – legnagyobb nyomaték eléri a 44,6 Nm-t, és a csúcsteljesítmény is elismerésre méltó: 45,6 LE (8500 f./perc).