CsajokMotoros csajok

Lelkes Réka stuntriding versenyző

lelkes reka stuntrider 14Réka 2010-ben kezdte a stuntriding versenyzést az amatőröknek létrehozott Divizió 2-es kategóriában. A mezőnyben ő az egyedüli lány.

Mondhatjuk, hogy az anyatejjel szívta magába a motorozás szeretetét, hiszen édesanyja motoros oktató. Szülei már kisgyerek korában megtanították motorozni, bár soha nem voltak komolyabb tervei a motorozással. Tizenhat éves korában látta meg a tévében Erdős Csabát, és csak ekkor jött rá, hogy a motor nem csak közlekedésre, hanem szórakozásra is alkalmas lehet.

Mikor szüleivel közölte, hogy ő ugyanazt szeretné csinálni a motorral, mint Csaba, mit tehettek mást, beíratták a Hungaroringre egy egykerék iskolába. Itt a résztvevők megtanulhatták az egykerekezés csínját-bínját a Suzuki DRZ 400-as motorokon. Réka megtanulta a hátsó fék használatát, de az is kiderült, hogy ez az iskola nem elég ahhoz, hogy motoros kaszkadőr legyen belőle.

Később az otthoni oktató motorokon próbálta tökéletesíteni a technikáját, de edző híján egy idő után nem tudott tovább fejlődni, ezért kicsit lankadt a lelkesedése. Rájött, hogy szüksége van egy jó edzőre.

Réka profilja a CsamClub-on

Két éve megvette az első motorját. Mivel úgy gondolta, hogy már régóta motorozik, van elég rutinja, egyből nagy motorra ült. A választás egy karburátoros Honda CBR 600 F2-esre esett. Miután a motor gyakorlás közben folyton lefulladt, majd besült a blokkja, Réka rájött, hogy nem ez a legalkalmasabb tanulómotor ehhez a sporthoz.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Ekkor vett egy háromkerekű MZ ETZ-t. Az első féket kikötötték, és ezentúl ezzel gyakorolt a Honda helyett. Egyébként az MZ tökéletes gyakorlómotornak bizonyult, hiszen nem kellett egyensúlyozni oldalra a két hátsókerék miatt, viszont a fék használatát tökéletesen memorizálhatta.

Ezzel a motorral viszont Réka gyorsabban fejlődött, mint ahogy azt gondolta. Nagyon hamar kevés lett az MZ teljesítménye. Mivel az F2-es CBR-t időközben összetörte, két lehetőség volt. Vagy megcsináltatja azt, vagy vesz egy új motort. Végül a család és a barátok tanácsára úgy döntött, hogy a következő motor egy Honda CBR 600 F4 lesz.

Eleinte senki nem hitt benne, hogy nő létére menni fog a versenyzés, de amit egyszer a fejébe vesz, azt véghez is viszi. Szerencsére olyan csapatba került, ahol tapasztalt versenyzők (Szabó Ákos, Dér Gábor, Csáki Gyuszi, Erdei Balázs) segítenek neki mindenben.

Mostanra több lány érdeklődött Rékánál, hogy hogy kezdhetnének bele ebbe a sportba. Réka mindenkinek szívesen segít, aki hozzá fordul. Őt magát legközelebb Kunmadarason nézhetjük meg augusztus 22-én a MAMS Stuntriding bajnokság negyedik fordulóján. Gyertek el ti is, és szurkoljunk minél többen Rékának!

Irj cikket a Csajok a motoron oldalra!

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük