fbpx

Kovács Bálint dupla dobogóval zárta le a 2020-as szezont

Kovács Bálint H-Moto TeamA H-Moto Team élversenyzője feltette a pontot az i-re, az egyébként sikeres csonka szezonjára. Kétszer is dobogóra állhatott – mind a kettő futamon második lett – Jerezben a hétvégén rendezett Spanyol Superbike Bajnokság (ESBK) zárófutamainak Open 1000-es kategóriájában.

Kovács Bálint ezúttal is a NEW2Project csapat pilótájaként állt rajthoz, és az összevont értékelésben – közösen versenyzett a Superbike és az Open 1000 – előbb a 12., majd a 10. helyen zárt, így összesen 10 pontot szerzett a világsztároktól hemzsegő bajnokságban.

Kovács Bálint bebizonyította, hogy a rosszul végződő főpróbát bizony sikeres előadás követ. Az Andalúz Bajnokság Open 1000-es kategóriájában egy héttel korábban eleső 19 éves motoros ezúttal az Open 1000-es kategóriában kétszer is a második helyen végzett cseh csapata, a New2Projekt Yamahájának nyergében.

Az abszolút értékelésben, ahol együtt értékelték a közösen versenyző Superbike és az Open 1000 kategóriákat, összesen 10 pontot szerzett, miután szombaton a 15. rajtkockából indulva 12., míg vasárnap a 10. helyen zárt. Mindezt nem akármilyen erősségű mezőnyben.

Kovács Bálint H-Moto TeamAz Angel Nietóról elnevezett pályán ott motorozott többek között az idei Moto-E Világkupát megnyerő Jordi Torres vagy éppenséggel az Endurance-világbajnokságon győztes Jeremy Guarnoni, vagy éppen a korábbi vb-menő Roman Ramos, Carmelo Morales vagy Marc Alcoba.

Bálint ezzel a szerepléssel méltóképpen fejezte be a 2020-as, a járványügyi helyzet miatt csonka idényét, hiszen korábban élete első Superbike szezonjában az élen zárta a pontversenyt az Alpok Adria Sorozatban, míg a Cseh Nemzeti Bajnokságban az összetett második helyén végzett a New2Project versenyzőjeként.

Kovács Bálint H-Moto Team„Bevallom, nagyon elfáradtam ezen a hétvégén, ám büszke vagyok arra, amit elértem. A szombati időmérőt esőben rendezték, és én ennek megfelelően igencsak óvatosan róttam a köröket. Eleve azzal a céllal mentem ki az aszfaltra, hogy minél több kört teljesítsek, miközben a végére sikerüljön egy igazán gyors kört összeraknom.

Az utolsó körre minden összeállt, rengeteget javítottam az időmön, ám a mezőny erősségét jól mutatja, hogy ez is mindössze a 15. rajtpozícióra volt elegendő. A rajtom jól sikerült, ám a kettes kanyarban rosszul mértem fel a lehetőségeimet, így visszaestem.

Körökön keresztül vívtam egy lassabb csoporttal, és mire áthámoztam magam rajtuk, rengeteg időt veszítettem. Mindenesetre onnantól kezdve sokkal jobb köridőket értem el, és végül az összetettben a 12., míg az Open 1000-ben pedig a második helyen intettek le.

Kovács Bálint H-Moto TeamA vasárnap sok mindenért kárpótolt, hiszen egy jó rajtot követően feljöttem a tizedik helyig, és sokkal jobb tempóra voltam képes, mint szombaton. Végig hatalmas csatában voltam az Open 1000 első helyéért, ám végül ismételten másodiknak intettek le, míg összetettben megőriztem a tizedik pozíciómat. Ami a leglényegesebb, hogy két másodpercet tudtam javítani az addigi legjobb köridőmön. E

z a két hét nagyon komoly erőfelmérő volt a számomra, hiszen felmérhettem, hogy a világ egyik legerősebb bajnokságának élmenőihez képest hol is tartok. Úgy érzem, nem kell szégyenkeznem az elért eredményeim miatt, köszönöm a csapatomnak, hogy a körülmények ellenére ilyen komoly szezont tudtak számomra biztosítani” – jelentette ki Kovács Bálint, aki most pár napig kipiheni a szezont, majd a felsőfokú tanulmányaira fordítja a fő figyelmet.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán, diplomamunkámat "A Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök" címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

4 1 vote
A cikk értékelése
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x