EseményekMotorverseny

Kis Viki verseny közben bukott

kis viki 01A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) égisze alatt idén is sok motorversenyt izgulhatunk végig a pályák mellett, a lelátókon és a televízió képernyői előtt. Ebben az évben sem csak a férfiak fürödhetnek majd az örömmámorban és a pezsgőben, hanem több női versenyző is megküzd a dobogós helyekért.

 

Már most, áprilisban feldübörögtek a gépek, és a motoros csajok is versenghetnek egymással az idei megmérettetéseken. Az Ifjúsági Európa Kupán hazánk is képviselteti magát, mivel a mi Kis Vikink is rajthoz állt a versenysorozatban. Az eddigi teljesítményei alapján minden bizonnyal az idei futamok után is ott találjuk majd az előkelő helyen végzők táborában.

A tavalyi Losail Ázsia Bajnokság 600-as, az Alpok-Adria és IMRC Superstock 600-as kategóriákban eddig kiemelkedő sikereket tudhat magáénak, így az ezeken a versenyeken megszerzett rutint és tapasztalatot is bevetheti majd a Női Európa Kupa versenyein. Ezeken a futamokon 14 és 23 év közötti (nők esetében 23 év a felső korhatár) versenyzők indulhatnak.

Wicca épp becsúszott még az indulók listájára, aminek nagyon örül. Korábbi versenyei után a Női Európa Kupa futamai egy újabb lépcsőfokai lesznek felfelé ívelő motorversenyzői pályafutásának.

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Az Ifjúsági Európa Kupára az edzéseket már hetekkel ezelőtt elkezdte, így készítette fel magát arra, hogy a legjobb formáját hozza. Mindent elkövetett azért, hogy a lehető legalaposabban megismerkedjen az új motorral és a számára új versenypályával.

Első versenye 2015. április 12-én – azaz a múlt vasárnap – volt, ahol egy Honda CBR 650 F nyergében indult a spanyolországi Alcañiz mellett található Motorland Aragon versenypályán megrendezett nyolckörös versenyben. A harminc főt számláló mezőnyben rajta kívül csak három női motoros állt rajthoz.

Az időmérő futamok alapján a lányok között másodikként, a 26. helyről indult nagyon jól sikerült rajttal és egészen a negyedik körig a 17-18. helyen motorozott. Az öröm nem tartott sokáig, mivel az ötödik kör elején a 19. helyen elfoglalt pozíciójában utolérte őt a balszerencse egy férfi versenytársa személyében, aki egy elvétett manőver során szó szerint fellökte őt, így Wicca feladni kényszerült a versenyt. Szerencsére karcolásokkal megúszta az incidenst, és lélekben sem tört meg. Gondolatban már az assen-i versenyen van, és újult erővel vág neki a következő kihívásnak.

Másik női motorversenyző büszkeségünk, Kis Niki is hangot adott örömének arra nézvén, hogy újra szervezésre került egy kimondottan női motorosok számára kiírt versenysorozat. Többek között Niki is azért dolgozott az elmúlt időszakban, hogy a női motorversenyek jogosultságát kiharcolja, bebizonyítsa azt, hogy van igény az ilyen megmérettetésekre, továbbá, hogy a nők helyzetét erősítsék ebben a technikai sportágban is.

A versenyek nemzetközi szereplők részvételével zajlanak, így sok egyéb országból származó száguldó amazon is igyekszik majd a csúcsra törni. A Gyorsasági Világbajnokság Moto3 kategóriájában többek között két spanyol lány, Ana Carrasco és Maria Herrera is rajthoz áll.

Az első Női Európa Kupát 2005-ben rendezték meg, ami 2008-ra már Európa Bajnokságként szerepelt a versenynaptárakban. A sztori idén folytatódik. A rajthoz álló csajok nem csak a férfi mezőnnyel versengnek majd, hanem eredményeik egymással is össze lesznek vetve, így a legjobb teljesítményt nyújtó befutó egyszerre két szempontból is az első lehet.

Vigyázó szemünk a versenynaptáron és az eredménylistákon lesz, így ha máshol nem követnétek a motoros csajok küzdelmének eredményeit, a CSAM-on olvashattok róluk.

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük