Koncsek Hajnalka idén egyedül küzd a versenycsapatában
Az Acis Motorsport életében a 2016-os szezon tervezgetése már 2015. novemberében elindult, amikor kiderült, hogy 2016-ban nem lesz Speedladies Cup – majd csak 2017-ben – de addig is meg kell találni azt a sorozatot ami minden szempontból megfelel. A csapat úgy döntött, az átmeneti évben a Suzuki Challenge kupasorozaton fogja szerepeltetni magát.
A csapat felállásában is történtek változások, hisz Jakab Zsófia távozott a csapattól, helyére nem került senki, így Koncsek Hajni egyedül viszi végig az idei szezont, immáron 7. évét kezdi az Acis Motorsportnál. A 2016-os év célja további tapasztalat szerzés és tisztes helytállás a férfiak mezőnyében.
Így emlékszik vissza Hajni az első versenyre:
„Nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden történt tavaly óta, és úgy tűnik még mozgalmasabb évnek nézek elébe. Tavaly év végén derült ki, hogy 2016-ban nem lesz Speedladies Cup, amit a rendezőség is csak az utolsó pillanatban tudott meg. Mindössze egy versenyt tudnak idén megtartani, a versenysorozat pedig 2017-ben folytatódik tovább.
Nekünk ez nagy fejtörést okozott, akkor most hogyan is tovább? Zsófi már év végén jelezte, hogy ő nem tart velünk 2016-ban. Amit én rettenetesen sajnálok, neki szerettem volna tovább adni a staféta botot. Sok variáns megfordult a fejünkben, végül úgy döntöttünk idén egyedül csinálom végig a versenyeket, és elindulok valamelyik kupa sorozaton.
Ez volt a következő kérdés, hogy oké kupasorozat, de hol és melyik és milyen feltételek és stb. Az évek során a Speedladies Kupa sorozattal egy rendezés alatt, a Suzuki Challange Austria is becsatlakozott a versenyeivel, aminek gondolatával már tavaly is kacérkodtam. Végül úgy döntöttünk, hogy 2016-ban a Suzuki Challange kupasorozatot választjuk, itt ugyan nincs külön női értékelés, de azt hiszem ez nem fog különösen problémát okozni. A terveink szerint 4 versenyen fogok indulni, a Pannoniaringen, Brnoban, a Hungaroringen, és végül a Slovákiaringen.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Az első fordulón úgy éreztem magam, mintha egy Kite Surf versenyen lennék.
Nyolc hónapja nem ültem motoron, a Pannoniaringen 2014-ben voltam utoljára és az elmúlt hetekben is betegségek hadával kellett megküzdenem, így biztosra vettem, hogy ez most nem úgy fog menni, ahogy szeretném, és ebben az erős szél sem segített. A szabadedzéseken szombaton már kezdtem újra visszaszokni a motorra, de a széllel továbbra sem tudtam mit kezdeni, rettenetesen zavart. Nap végére sikerült is rendesen elfáradnom.
Vasárnap reggel már a telefonomra jött a riasztás az erős, viharos szél miatt, de azért bíztam benne, hogy a Pannoniaringet elkerüli. Hát nem így történt. A ringre kiérve szomorúan tapasztaltuk, hogy a lábunkon nem tudunk megállni, olyan erős a szél, és még erősebbek a széllökések. A reggeli eligazítás alatt közölték, hogy csak saját felelőséggel mehetünk fel a pályára. Nagyon úgy nézett ki, hogy a versenyeket is törölni fogják, egész nap szabadmotorozás lesz.
A 220 motorosból 11 órára már csak 60-an küzdöttek az időjárással. A szombati napon is volt két olyan bukás ami a széllökés miatt történt. Több motorossal beszéltünk, akik fent voltak a pályán, és mindegyik egybehangzóan azt mondta, hogy ez életveszélyes és pakolnak, indulnak haza. Természetesen még voltak továbbra is, akik bevállalták, de a mi kis csapatunk is a pakolás mellett döntött.
Rettenetesen sajnálom, de ezt a versenyt elengedtem, és most már Brno-ra koncentrálok, ami 3 hét múlva lesz, remélhetőleg kitűnő időjárással.”