Közlekedésbiztonság
Biztonságosabbá tehető a motorozás
A balesetek számában megjelenő 10%-os részesedés és a megsérült motorkerékpárosok nagy száma 1300-1950 fő/év, arra figyelmeztet, hogy a területet nagy odafigyeléssel, megelőző intézkedésekkel kell kezelni.
A vezetéstechnikai hibával összefüggő balesetek magas aránya szükségessé teszi a motoros képzés felülvizsgálatát és hatékonyságának növelését. Ennek egyik módja lehet a fokozatosság bevezetése az egyes kategóriák között, illetve a vezetéstechnikai tréningek elvégzésének ösztönzése.Intézkedésre van szükség a jogosítvány nélküli motorozás visszaszorítása, ugyanis a balesetet okozók közel egyötöde nem rendelkezett motorra érvényes jogosítvánnyal.
A motorkerékpáros közlekedés sajátosságainak ismertetését be kell építeni minden gépjármű-kategória vezetőinek képzésébe annak érdekében, hogy a járművezetők felkészülhessenek a konfliktus helyzetek elkerülésére, megoldására.A vizsgált időszakban több olyan baleset is bekövetkezett, amelynél az úttesten megcsúszó motoros a szalagkorláttal ütközött, és ennek következtében szenvedett halálos vagy súlyos sérülést. Ezért mielőbb felül kell vizsgálni a motorkerékpárosok által gyakran használt útszakaszokon az infrastruktúra kialakítását, szükség esetén kiegészítő védelemmel kell ellátni azokat a balesetek kimenetelének mérséklése céljából.
Cikkünk Dr. Juhász János okleveles közlekedésmérnök, a Budapesti Műszaki Egyetem adjunktusának „A 2004-2010 között bekövetkezett személyi sérüléses motorkerékpáros közúti balesetek elemzésének tapasztalatai” című tanulmányának kivonata, összefoglalója.