fbpx

Közlekedésbiztonság

Kíváncsi vagy, mik a leggyakoribb okok és okozók egy motorbalesetnél? A 2004 és 2010 közötti időszak motorbaleseteiből készült tanulmány meglepő tényeket és a jövőre nézve fontos tanulságokat tartalmaz. 

Így készül a baleseti statisztika

altA balesetek elemzése a helyszínelők által felvett KSH adatlap alapján készült. Az adatok egy adott időpontra érvényesek, amelyeket jellemzően a balesetet követően, illetve 30 nap után rögzítettek. Ebből adódóan a helyszínen megállapított feltételezett okozó személye és a baleset elsődleges oka a bírósági igazságügyi szakvélemény ismeretében megváltozhat. Ezeket a későbbi módosításokat azonban  KSH adatállomány nem tartalmazza.

altVannak statisztikai szempontból látens könnyű sérüléses balesetek, amelyekről nem készül statisztikai feljegyzés. Ezek azok a balesetek, ahol a motorkerékpáros enyhébb sérülései lehetővé tették, hogy elhagyja a helyszínt, így rendőri intézkedésre, helyszíni vizsgálatra sem került sor.

A vizsgált időszakban a legtöbb (1803) motorkerékpáros baleset 2006-ban következett be, a legkevesebb (1218) 2010. évben. A halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma az elmúlt három év alatt közel a felére csökkent: 2007-ben 111, 2010-ben 57 halálos baleset történt.  A vizsgált időszakban a halálos kimenetelű motoros balesetek 6%-os aránya állandónak tekinthető, a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek aránya 45-50% között alakult.}

Látni és látszani

altA balesetek több mint négyötöd része nappal következett be. A nappali balesetek szinte minden esetben természetes fénynél, jó látási körülmények között következtek be. A nappali korlátozott látási körülményeknél történt balesetek aránya mindössze 1-2%.

altA bekövetkezett baleseteknél a motorosok láthatóságát, észlelhetőségét nem az időjárási körülmények korlátozták, hanem más tényezők szerepét kell keresni (pl. figyelmetlenség, gondatlanság, illetve a gépjárművezető képzés hiányosságai). A járművek összeütközésével bekövetkezett baleseteknél jelentős szerepet játszik a motorkerékpár láthatósága és felismerhetősége.

NaNa

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE Budapest Média Intézetében Kommunikáció és PR szakon, diplomamunkámat a Magyarországon kapható motorkerékpármárkák image és a vásárlói attitűdök címmel írtam. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

0 0 szavazás
A cikk értékelése
Feliratkozás
Értesítés
guest
0 hozzászólás
Inline visszajelzések
Összes hozzászólás
0
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Szólj hozzá!x
()
x