KiemeltMotorokMotortesztek

Kipróbáltuk a Suzuki legújabb modelljeit egy egész napos motorozás alkalmával – VIDEÓVAL!

Egy átlagos csütörtöki napon a Suzuki Motor Magyarország tesztmotorozásra hívta az újságírókat, ahol az idei újdonságokat próbálhattuk ki egy kellemes túra keretében. Mindhárom új modell helytállt a kihíváson, de azért tudok közülük csak egyet választani.

Reggel még csak annyit tudtam, hogy a V-Strom 800-zal fogok majd motorozni, de később kiderült, hogy a programot úgy tervezték meg, hogy mindenki ki tudja próbálni mindhárom idei új modellt. Persze ez egyrészt logikus és jó is, másrészt nem szeretem a sportos üléspozíciót, így a GSX-8R-re nem nagyon vártam, a GSX-S1000GX-ről pedig semmi elképzelésem nem volt, hogy milyen lehet vezetni.

Hogy ne csak egyedül legyek lány, vihettem magammal még valakit, az egyetlen, lelkes jelentkező Dia volt, aki viszont magassági korlátai miatt a fent említett modelleket nem tudta volna vezetni, ezért ő kapott egy GSX-8S-et, ami tavaly volt új modell.

A kijelölt útvonal nagyjából 200 kilométer volt, közben fotózással és egy koradélutáni ebéddel. A cél Nagybörzsöny volt, amit Szlovákián keresztül közelítettünk meg. A szervezők igazán szép útvonalat jelöltek ki, ami tökéletes hátteret biztosított a fotókhoz. Persze az sem utolsó szempont, hogy az időjárással is nagy szerencsénk volt, pedig reggel még kétesélyes volt, hogy esni fog-e.

És hogy milyenek voltak a kipróbált motorok?

Suzuki V-Strom 800

Suzuki V-Strom 800 NaNa

Elsőként a V-Strommal motoroztam. Korábban (jó pár éve) már teszteltem ezt a modellt, és úgy emlékeztem, hogy akkor kedveltem. Most sem volt ez másképp. Az utóbbi időben kezdek ráérezni a túraendurok ízére. A kényelmes, egyenes üléspozíció, és a méretéhez képest kis tömeg (223 kg) az én alkatomhoz tökéletesen passzol. A 825 mm-es ülésről kényelmesen leér a lábam is. A 776 ccm-es blokk 83 LE teljesítményt ad le, a motor az első elindulásnál meglepően harapósnak tűnt, de később megszoktam, és már egész jól sikerült adagolni a gázt. Összességében ez a modell lett a kedvencem a három közül.

Suzuki GSX-8R

Suzuki GSX-8R NaNa

Már előre féltem, hogy hosszú kilométereken keresztül kell majd vezetnemegy “hasalós” motort, de végül nem is ez olt a legnagyobb problémám ezzel a modellel. Azok a kollégák, akik szoktak sportmotorral motorozni, kifejezetten jókat mondtak a 8R-ről, én viszont nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy a lábtartó nekem túl magasan van, a törzsem súlya a csuklómra terhelődik, amitől egy idő után a tenyerem begörcsölt, és az egész ülsépozíció kényelmetlen és kuporgós. 90 km/óra felett a súly lejött ugyan a csuklómról, de akkor a menetszél lett zavaró, és a nyakam is megfájdult. A 8R tehát nem az én motorom…

Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik.
Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé!
Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book.
5 lépés a motorozás felé ingyenes e-book

Suzuki GSX-S1000GX

Suzuki teszt

Utoljára próbálhattam ki a GSX-S100GX-et, ami egy hamisítatlan sport-túra motor. A 845 cm-es ülésmagassága még éppen jó volt nekem, és az üléspozíció is kényelemes: egyenes háttal ültem rajta, akár a V-Stromon. A 999 ccm-es blokk 152 LE teljesítményt és 106 Nm nyomatékot tud, és a motor mindössze 232 kg. A legfurcsább ennél a modellnél az volt, hogy elindulás után nagyon hamar felváltottam rajta 6. sebességbe, és aztán kerestem a többi fokozatot. Valószínűleg jobban kell pörgetni, mint amihez az én fülem hozzászokott. Lehet, hogy csak az egész napi motorozás miatt, de a fenekem is megfájdult a GX nyergében. De mondom, lehet, hogy a hibás nem ez a modell volt.

Suzuki GSX-8S

Suzuki GSX-8s Dia

Bár Dia eleinte aggódott, hogy nem lesz olyan motor, amit az ő magasságával el tud vezetni, a GSX-8S tökéletes választás volt. Később leírja róla a tapasztalatait, de annyit elmondhatok, hogy igazán jó véleménye volt erről az alacsony és könnyű, ámde kellően erős és dinamikus naked bike-ról.

A program egyébként egész napos volt, este fél 5 helyett fél 6-ra értünk vissza a Suzuki budaörsi szalonjához. Ismét kellemesen elfáradtunk. Bár egész nap motoroztunk, ez csak egy gyors első benyomás volt. Hamarosan igyekszünk részletesebb tesztet is készíteni a fenti modellekről, illetve szemezgetünk majd a Suzuki palettájáról.

Suzuki teszt NaNa Dia

Páros motoros karkötők a CsamShopban

NaNa

Motoros újságírói pályafutásomat 1995-ben kezdtem gyakornokként a Born to be Wild Motoros Magazin szerkesztőségében. 2000-ben államvizsgáztam a JATE BMI Kommunikáció és PR szakán. 2006-ban alapítottam meg a Csajokamotoron.hu oldalt. További info itt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük