Kétszintű ügyfélazonosítás az e-matricák bankkártyás fizetésénél
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) a héten vezette be a kétszintű ügyfélazonosítást a bankkártyával történő e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál.
A változás április 1-jén lépett életbe, s a NÚSZ, az állami vállalatok közül az elsők között felelt meg az EU rendeletének. Ez az új megoldás már megtalálható a NÚSZ weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, hu-go.hu).
A kétszintű ügyfélhitelesítés azt jelenti, hogy az ügyfélnek a már megszokott kártyaadatokon kívül, azt a megerősítő kódot is meg kell adnia, amit a bank küld a kétszintű ügyfélazonosításra alkalmas bankkártyához tartozó telefonszámra.
Ez a kód segíti az ügyfélt abban, hogy végrehajtsa a NÚSZ felületein kezdeményezett elektronikus fizetést. Arra figyeljünk oda, hogy azt a telefonszámot adjuk meg, amit a bankunk is nyilvántart!
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
Aki több telefonszámmal rendelkezik, és már nem tudja követni, hol melyiket adta meg, érdemes először a bankjával egyeztetnie.
A kétszintű ügyfélhitelesítés igazából mindenkinek jó – az ügyfeleket senki sem károsíthatja meg, nem élhetnek vissza az adataikkal, a szolgáltatók pedig elejét vehetik a pénzügyi jellegű visszaéléseknek, valamint ügyfélpanaszoknak.
Fontos tudni, hogy 2019. szeptember 14-ével, a bankkártyával végzett online tranzakciók esetében, kötelező bevezetni a kétszintű ügyfélazonosítást az Európai Unió tagállamaiban – így szól az Európai Bizottság 389/2018. számú rendelete.
Forrás: NÚSZ
Fotó: origo.hu