Kele Kinga törött kulcscsonttal teljesítette az Erzberg Rodeót
A 25. Erzberg Rodeo enduro versenyen indult Kele Kinga, aki nem kevés bátorságról tett tanúbizonyságot, hiszen még csak 1 éve van jogosítványa nagy motorra. Kingával a motoros élményeiről, a rodeoról, a balesetről és a tanulságokról beszélgettünk.
Kele Kinga szereti a kihívásokat, a veszélyhelyzeteket, hiszen ezekben mutatkozik meg, ki hogyan tudja meghaladni önmagát – ezt bizonyítja az is, hogy imád síelni, snowboardozni.
A 25. Erzberg Rodeot, az Ausztria középső részén fekvő pályán rendezték meg május végén, ahová Kinga is eljutott.
A 33 éves hölgy egy éve rendelkezik korlátlan motoros jogosítvánnyal, de persze már előtte is vezetett kisebb motorokat. – Kiskoromban már bevezettek a motorozásba, de sajnos nem volt jó élmény, Babettán kezdtem. Ez akkor abba is maradt…
Aztán, amikor Karcagról felkerültem Budapestre, nem igazán szerettem a tömegközlekedést. Volt autóm, de a motor jobbnak bizonyult, hiszen azzal a dugóban is lehet haladni a kocsik között. Vettem egy Gilera motort, illetve egy Yamaha-t – felváltva vittem őket szervizbe. Aztán rájöttem, hogy ez a sebesség nekem kevés… Itt volt ez a két kis motor, de aztán sokan tanácsolták, hogy rakjam le a jogsit nagy motorra.
Ha már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy meg kellene tanulni motorozni, életed legnagyobb kalandja most kezdődik. Töltsd le ingyenes e-bookunkat, amivel megteheted az első lépéseidet a motorossá válásod felé! Add meg az adataidat és már érkezik is a postafiókodba az ingyenes e-book. |
– És megfogadtad a jó tanácsot…
– Igen, hiszen minden nap Szentendréről jártam be Budapestre dolgozni, s ez a 60 km napi szinten nagyon sok. A páromnak is a motorozás volt az álma, s végül úgy döntöttem, megcsinálom a jogsit, mert akkor együtt tudunk menni. Miután sikerült, vettem egy Kawasaki Z650-est. Á, nem tudom elmondani sem, milyen élmény volt, amikor felültem és elindultam… és csak mentem és mentem…
Szeretem a pontosságot, és ezért is volt fontos, hogy a dugókat el tudjam kerülni a városban. Majd, az ismeretségi körömben megtudták, hogy motorozom, s egyre többször hallottam: legyek a Gete Team tagja, menjek versenyezni és így tovább… Az egyik barátom, Pálkövi György mondta, hogy próbáljam ki az endurozást, s higgyem el, hogy Magyarországon olyan helyekre juthatok el motorral, ahová álmomban sem.
– Gondolom, nem kellett kétszer mondani…
– Nem-nem! – nevet Kinga. – Belevágtam, de ehhez anyagilag is be kellett ruháznom, hiszen szükségem volt megfelelően biztonságos motoros öltözetre. Tehát, elmentünk Pilisvörösvárra, Esztergomba, kő- és ércbányákba… Persze, külön engedéllyel lehet az ilyen helyekre bejutni. Magyarországon nem igazán szeretik az endurosokat, hiszen sok a természetvédelmi terület. De, voltak olyan helyek, amelyeket az endurosok már 10-15 év alatt bejártak, s jó volt egy ilyen közösségbe kerülni.
– Hogyan jött az Erzberg Rodeo ötlete?
– Mondták, hogy van egy kemény verseny, az Erzberg Rodeo, ahol körülbelül 1890 motoros indul. Gondoltam, pont én menjek, akinek egy éve van meg a jogsija?! A mentalitásom, az enduros stílusom miatt győzködtek, hogy nevezzek be, mert szeretem a kihívásokat. Mindenkinek megvannak a maga határai, de szeretek önmagamnak bizonyítani. Úgy gondolom, amit az ember akar, azt elérheti! A rodeoval is úgy voltam, hogy próba-szerencse…
– Milyen volt maga a helyszín?
– Erzbergben, különféle szintek vannak a hegyen, s ahogyan haladtunk felfelé, úgy váltak egyre nomádabbá a körülmények – vad kempingezésnek fogtam fel. Magyarországról indult még 2-3 fő, de csapatként csak mi hatan, ebből egyedüli magyar nőként szálltam versenybe, de tegyük hozzá, az egész versenyen 35 nő volt. Miután megérkeztünk a helyszínre, gyalog bejártuk a pályát. Megkértem az egyik pályatesztelőt, hogy vigyen körbe, mert a feljárókra voltam kíváncsi – míg itthon esetleg volt egy kis kavicsos rész, addig ott szikladarabok álltak ki a földből.
Ez egy bányarész volt, ahol különösen vigyázni kell, hiszen omlásveszélyes… Ha 1890 ember motorral végigrobog ugyanott, akkor a környezeti körülmények megváltoznak… Nagyon szigorúan ellenőrizték egyébként a motorokat: megnézték a vázszámát és a tulajdonost fotó alapján…